Yakın bildirim
Bu makale bu nedenle İngilizce olarak mevcuttur. Yayınlamadan önce teknik yardım ve editoryal revizyon ile çevrildi.
Bir daha gösterme.
AB Konseyi, Parlamento ve Komisyon temsilcileri, Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) için küçük bir değişiklik kabul ettiler. Bundan önce yaklaşık iki yıllık tartışma ve birkaç aylık müzakere edildi. Bir proje üzerindeki ön anlaşma, GDPR'yi çapraz davada uygularken ulusal veri koruma yetkilileri arasındaki işbirliğini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu Pazartesi akşamı Polonya başkanlığı tarafından duyuruldu. Sonuç olarak, yeni düzenlemeler prosedürleri, örneğin şikayet hakları ve davaların kabul edilebilirliği ile ilgili olarak basitleştirmektedir.
Orijinal teklifiyle 2023, AB Komisyonu “İrlanda problemini” çözmek istedi: İrlanda Veri Koruma Otoritesi GDPR'nin uygulanmasında bir darboğaz olarak kabul edilir. Dublin'deki Veri Koruma Komisyonu (DPC), Google, Meta Platformları, Apple ve X gibi büyük teknoloji şirketleri için Avrupa ofisi adada bulunan ana denetim kuruluşlarından biridir. AB'deki diğer veri koruma yetkilileri bu veri gruplarına doğrudan müdahale edemez.
Avrupa Veri Koruma Komitesi'nde (EDSA) denetim makamlarının karma komitesi olarak, İrlanda DPC'nin karar modelleri genellikle karmaşık ve uzun iletişim prosedürlerini tetikleyen bir anlaşmazlığa yol açar. İrlanda otoritesi bu nedenle iptal edilir. Özellikle bu noktada AB yasa koyucuları süreçleri hızlandırmaya başlıyor.
Standart Prosedür: Final'e 15 ay
Bir vatandaşın AB'de çaprazlanan verilerin işlenmesi ile ilgili olarak nerede bir şikayet sunduğuna bakılmaksızın, kabul edilebilirlik gelecekte aynı bilgiler temelinde değerlendirilecektir. Reform, reddetme durumunda işitme şikayetleri için gereksinimleri ve prosedürleri uyumlu hale getirir ve prosedüre katılım için ortak kurallar sağlar. Diğer tarafın duruşması hakkı “prosedürün önemli aşamalarında garanti edilir”. Her iki taraf da yorum yapmak için nihai karardan önce ön sonuçlar sergilemeye açıktır.
Hikaye ile bir anlaşma Mayıs ayında somut görünüyordu, ancak müzakereciler son teslim tarihleriyle hala karar verildi. Şimdi, özellikle karmaşık vakalarda 12 ay uzatılabilen 15 aylık bir soruşturma dönemi kabul ettiniz. Ulusal veri koruma yetkilileri arasında işbirliği ile ilgili basit prosedürler bir yıl içinde tamamlanmalıdır.
Sivil toplum ve teknolojik endüstri eleştirisi
Müzakereciler ayrıca semptomların en hızlı işlenmesi için bir mekanizma kabul ettiler. Ana Veri Koruma Otoritesinin EDSA'nın dahil edilmesi gerekmeden önce bir davayı sona erdirmesine izin vermelidir. Örneğin, bir kuruluş yasanın ihlalini kabul eder ve potansiyel yaptırımları kabul ederse bu seçenek uygulanır. Çeşitli veri koruma yetkilileri arasındaki uzun tartışmalardan kaçınmak için rıza oluşumu daha kolay hale getirilmelidir. Örneğin, ana makam meslektaşlarını AB'ye derhal bir prosedürün en önemli noktalarının bir özeti göndermelidir. Daha basit durumlarda tüm ek işbirliği yükümlülükleri tarafından takip edilmemesi gereken bir işbirliği yaklaşımı da planlanmaktadır.
AB ülkeleri ve Avrupa Parlamentosu reformu henüz resmileştirmeli ve doğrulamalıdır. Veri'nin Korunması Örgütü'nün Max Schrem'leri NOYB, GDPR prosedürlerinde yapılan değişiklik aslında “düşünülemez” olduğu eleştirisine saldırır. Standartların uygulanması, nispeten uzun süreler ve karmaşık prosedürlerle zayıflatmakla tehdit etmektedir. Birçok büyük teknoloji şirketinin ait olduğu BT CCIA Avrupa Derneği, başka bir nedenden dolayı memnun değil: Ona göre, bürokratik çabaya saygı, her büyüklükteki şirketler için GDPR'ye saygı göstermek daha da zor olabilir. İkinci bir proje ile Komisyon, GDPR'yi belgeleme yükümlülüğüne bağlı olarak en fazla 749 olan şirketleri serbest bırakmak istiyor. Ongos uyardı, böylece komisyon Pandora kutusunu açar.
(DS)
Ne yazık ki, bu bağlantı artık geçerli değil.
Boşa harcanan eşyalara olan bağlantılar, 7 günlük daha büyükse veya çok sık çağrılmışsa gerçekleşmez.
Bu makaleyi okumak için bir Haberler+ paketine ihtiyacınız var. Şimdi yükümlülük olmadan bir hafta deneyin – yükümlülük olmadan!
Bu makale bu nedenle İngilizce olarak mevcuttur. Yayınlamadan önce teknik yardım ve editoryal revizyon ile çevrildi.
Bir daha gösterme.
AB Konseyi, Parlamento ve Komisyon temsilcileri, Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) için küçük bir değişiklik kabul ettiler. Bundan önce yaklaşık iki yıllık tartışma ve birkaç aylık müzakere edildi. Bir proje üzerindeki ön anlaşma, GDPR'yi çapraz davada uygularken ulusal veri koruma yetkilileri arasındaki işbirliğini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu Pazartesi akşamı Polonya başkanlığı tarafından duyuruldu. Sonuç olarak, yeni düzenlemeler prosedürleri, örneğin şikayet hakları ve davaların kabul edilebilirliği ile ilgili olarak basitleştirmektedir.
Orijinal teklifiyle 2023, AB Komisyonu “İrlanda problemini” çözmek istedi: İrlanda Veri Koruma Otoritesi GDPR'nin uygulanmasında bir darboğaz olarak kabul edilir. Dublin'deki Veri Koruma Komisyonu (DPC), Google, Meta Platformları, Apple ve X gibi büyük teknoloji şirketleri için Avrupa ofisi adada bulunan ana denetim kuruluşlarından biridir. AB'deki diğer veri koruma yetkilileri bu veri gruplarına doğrudan müdahale edemez.
Avrupa Veri Koruma Komitesi'nde (EDSA) denetim makamlarının karma komitesi olarak, İrlanda DPC'nin karar modelleri genellikle karmaşık ve uzun iletişim prosedürlerini tetikleyen bir anlaşmazlığa yol açar. İrlanda otoritesi bu nedenle iptal edilir. Özellikle bu noktada AB yasa koyucuları süreçleri hızlandırmaya başlıyor.
Standart Prosedür: Final'e 15 ay
Bir vatandaşın AB'de çaprazlanan verilerin işlenmesi ile ilgili olarak nerede bir şikayet sunduğuna bakılmaksızın, kabul edilebilirlik gelecekte aynı bilgiler temelinde değerlendirilecektir. Reform, reddetme durumunda işitme şikayetleri için gereksinimleri ve prosedürleri uyumlu hale getirir ve prosedüre katılım için ortak kurallar sağlar. Diğer tarafın duruşması hakkı “prosedürün önemli aşamalarında garanti edilir”. Her iki taraf da yorum yapmak için nihai karardan önce ön sonuçlar sergilemeye açıktır.
Hikaye ile bir anlaşma Mayıs ayında somut görünüyordu, ancak müzakereciler son teslim tarihleriyle hala karar verildi. Şimdi, özellikle karmaşık vakalarda 12 ay uzatılabilen 15 aylık bir soruşturma dönemi kabul ettiniz. Ulusal veri koruma yetkilileri arasında işbirliği ile ilgili basit prosedürler bir yıl içinde tamamlanmalıdır.
Sivil toplum ve teknolojik endüstri eleştirisi
Müzakereciler ayrıca semptomların en hızlı işlenmesi için bir mekanizma kabul ettiler. Ana Veri Koruma Otoritesinin EDSA'nın dahil edilmesi gerekmeden önce bir davayı sona erdirmesine izin vermelidir. Örneğin, bir kuruluş yasanın ihlalini kabul eder ve potansiyel yaptırımları kabul ederse bu seçenek uygulanır. Çeşitli veri koruma yetkilileri arasındaki uzun tartışmalardan kaçınmak için rıza oluşumu daha kolay hale getirilmelidir. Örneğin, ana makam meslektaşlarını AB'ye derhal bir prosedürün en önemli noktalarının bir özeti göndermelidir. Daha basit durumlarda tüm ek işbirliği yükümlülükleri tarafından takip edilmemesi gereken bir işbirliği yaklaşımı da planlanmaktadır.
AB ülkeleri ve Avrupa Parlamentosu reformu henüz resmileştirmeli ve doğrulamalıdır. Veri'nin Korunması Örgütü'nün Max Schrem'leri NOYB, GDPR prosedürlerinde yapılan değişiklik aslında “düşünülemez” olduğu eleştirisine saldırır. Standartların uygulanması, nispeten uzun süreler ve karmaşık prosedürlerle zayıflatmakla tehdit etmektedir. Birçok büyük teknoloji şirketinin ait olduğu BT CCIA Avrupa Derneği, başka bir nedenden dolayı memnun değil: Ona göre, bürokratik çabaya saygı, her büyüklükteki şirketler için GDPR'ye saygı göstermek daha da zor olabilir. İkinci bir proje ile Komisyon, GDPR'yi belgeleme yükümlülüğüne bağlı olarak en fazla 749 olan şirketleri serbest bırakmak istiyor. Ongos uyardı, böylece komisyon Pandora kutusunu açar.
(DS)
Ne yazık ki, bu bağlantı artık geçerli değil.
Boşa harcanan eşyalara olan bağlantılar, 7 günlük daha büyükse veya çok sık çağrılmışsa gerçekleşmez.
Bu makaleyi okumak için bir Haberler+ paketine ihtiyacınız var. Şimdi yükümlülük olmadan bir hafta deneyin – yükümlülük olmadan!