Beykozlu
New member
Almanya endüstrisi için bir sonraki kötü haber: Volkswagen, Ford ve Tesla gibi otomobil üreticileri, lastik üreticisi Continental ve otomobil tedarikçisi Bosch'un ardından, Thyssenkrupp'un zor durumdaki çelik bölümü de artık ciddi kesintiler duyurdu. Toplamda yaklaşık 11.000 işe el konulması bekleniyor; bu, Alman ekonomisinin omurgası olarak kabul edilen bir sektör için ağır bir darbe.
Almanya'nın en büyük çelik şirketi olmasına rağmen şirket, Pazartesi günü Avrupa çelik pazarında devam eden yapısal değişiklikleri ele almak istediği revize edilmiş gelecek konseptini sundu. Çelik yan kuruluşunda 2030 yılına kadar yaklaşık 5.000 kişinin işten çıkarılması bekleniyor. Diğer 6.000 kişinin ise dış kaynak kullanımı veya iş alanlarının satışı nedeniyle kaybedilmesi bekleniyor. Ayrıca Thyssenkrupp, Kreuztal-Eichen'deki işleme tesisini kapatmayı planlıyor, bu da çalışanlar için daha fazla belirsizlik anlamına geliyor.
Alman çelik endüstrisi: nakliye hedefi milyonlarca ton azaldı
Çelik sektörü yalnızca artan hammadde maliyetleri ve kapasite fazlası ile mücadele etmekle kalmıyor, aynı zamanda Asya'dan yapılan ucuz ithalatın artan baskısıyla da karşı karşıya kalıyor. Sektör uzmanlarına göre, bu ithalatlar son yıllarda Avrupalı üreticilerin rekabet gücünü büyük ölçüde zayıflattı.
Çelik patronu Dennis Grimm, “Kendimizi geleceğe göre konumlandırmak için, üretim ağımızın ve süreçlerimizin kapsamlı bir optimizasyonu ve modernizasyonu gerekli” diyor. Thyssenkrupp bu krize üretim kapasitesini azaltarak yanıt veriyor. Gelecekteki nakliye hedefi, önceki 11,5 milyon ton yerine yalnızca 8,7 ila 9 milyon ton arasında olacak; şirketin açıklamasına göre “gelecekteki pazar beklentilerine” göre bir düzenleme.
Bu kararın sonuçları çelik fabrikalarının ötesine geçiyor. İşten çıkarmalar yalnızca çalışanları doğrudan etkilemekle kalmıyor, aynı zamanda tedarikçiler ve hizmet sağlayıcılar açısından da dolaylı sonuçlar doğurabiliyor.
Thyssenkrupp diğer Alman şirketlerinin ardından küçülüyor
Bu adımla grup, bu yıl büyük çaplı işten çıkarma ilan eden Alman şirketlerinin uzun listesine katıldı. Yalnızca Continental'de yaklaşık 13.000 iş kaybı yaşanacak, Volkswagen dünya çapında 30.000 kişiyi işten çıkarmak istiyor ve Tesla da Brandenburg'da 400 kişiyi işten çıkarmayı planlıyor. Ford, Almanya'da 2.900 kişiyi işten çıkaracağını açıklarken, ev aletleri üreticisi Bosch ise yaklaşık 3.800 kişiyi işten çıkararak manşetlere çıktı.
Çelik endüstrisi genellikle Alman ekonomisi için sistemik olarak önemli olarak tanımlanmaktadır. Ancak mevcut kesintiler, bu sistemin geleceğe ne kadar hazır olacağı sorusunu gündeme getiriyor. Uzmanlar, sektörün rekabet edebilirliğini sağlamak için politikacılardan, örneğin “yeşil çeliğe” daha fazla odaklanılması ve yenilikçi teknolojilerin desteklenmesi yoluyla daha fazla destek alınması çağrısında bulunuyor.
Almanya'nın en büyük çelik şirketi olmasına rağmen şirket, Pazartesi günü Avrupa çelik pazarında devam eden yapısal değişiklikleri ele almak istediği revize edilmiş gelecek konseptini sundu. Çelik yan kuruluşunda 2030 yılına kadar yaklaşık 5.000 kişinin işten çıkarılması bekleniyor. Diğer 6.000 kişinin ise dış kaynak kullanımı veya iş alanlarının satışı nedeniyle kaybedilmesi bekleniyor. Ayrıca Thyssenkrupp, Kreuztal-Eichen'deki işleme tesisini kapatmayı planlıyor, bu da çalışanlar için daha fazla belirsizlik anlamına geliyor.
Alman çelik endüstrisi: nakliye hedefi milyonlarca ton azaldı
Çelik sektörü yalnızca artan hammadde maliyetleri ve kapasite fazlası ile mücadele etmekle kalmıyor, aynı zamanda Asya'dan yapılan ucuz ithalatın artan baskısıyla da karşı karşıya kalıyor. Sektör uzmanlarına göre, bu ithalatlar son yıllarda Avrupalı üreticilerin rekabet gücünü büyük ölçüde zayıflattı.
Çelik patronu Dennis Grimm, “Kendimizi geleceğe göre konumlandırmak için, üretim ağımızın ve süreçlerimizin kapsamlı bir optimizasyonu ve modernizasyonu gerekli” diyor. Thyssenkrupp bu krize üretim kapasitesini azaltarak yanıt veriyor. Gelecekteki nakliye hedefi, önceki 11,5 milyon ton yerine yalnızca 8,7 ila 9 milyon ton arasında olacak; şirketin açıklamasına göre “gelecekteki pazar beklentilerine” göre bir düzenleme.
Bu kararın sonuçları çelik fabrikalarının ötesine geçiyor. İşten çıkarmalar yalnızca çalışanları doğrudan etkilemekle kalmıyor, aynı zamanda tedarikçiler ve hizmet sağlayıcılar açısından da dolaylı sonuçlar doğurabiliyor.
Thyssenkrupp diğer Alman şirketlerinin ardından küçülüyor
Bu adımla grup, bu yıl büyük çaplı işten çıkarma ilan eden Alman şirketlerinin uzun listesine katıldı. Yalnızca Continental'de yaklaşık 13.000 iş kaybı yaşanacak, Volkswagen dünya çapında 30.000 kişiyi işten çıkarmak istiyor ve Tesla da Brandenburg'da 400 kişiyi işten çıkarmayı planlıyor. Ford, Almanya'da 2.900 kişiyi işten çıkaracağını açıklarken, ev aletleri üreticisi Bosch ise yaklaşık 3.800 kişiyi işten çıkararak manşetlere çıktı.
Çelik endüstrisi genellikle Alman ekonomisi için sistemik olarak önemli olarak tanımlanmaktadır. Ancak mevcut kesintiler, bu sistemin geleceğe ne kadar hazır olacağı sorusunu gündeme getiriyor. Uzmanlar, sektörün rekabet edebilirliğini sağlamak için politikacılardan, örneğin “yeşil çeliğe” daha fazla odaklanılması ve yenilikçi teknolojilerin desteklenmesi yoluyla daha fazla destek alınması çağrısında bulunuyor.