Beykozlu
New member
Ev
Kültür
Benjamin von Stuckrad-Barre: Denizci Gömleğinin Sırrı
Bir yazar ortalığı karıştırır, söylediği her kelime altın terazide tartılır. Bir aldatma oyunu. Peki çizgili tişört nasıl bir rol oynuyor?
harry nutt
Yazar Benjamin von Stuckrad-Barre, “Hala uyanık mı?” Berliner Ensemble’da.dpa
Yine Benjamin von Stuckrad-Barre’ye. Gerçekten şimdi? Son birkaç gün içinde ne çok şey yazılmadı ve gösterilmedi, tahmin edilmedi ve iddia edilmedi. Tabii, bir roman à clef. Ama aslında orada açılması gereken ne?
Stuckrad-Barre, Berliner Ensemble’da Çarşamba akşamını açıklamak için bulmaca kelimesini kullandı. Stuckrad-Barre’nin gizemli bir şekilde dediği gibi, söylerseniz hemen biraz zaman kazanırsınız. Adam mola vermeyi ve zaman dilimlerini kapatmayı biliyor. İletişim oyunu aceleyle atlama, anlamlı açık ağız içerir.
Sokak felsefesine bir gezi
Ve kıyafetler? Temizlemek! Giyim. Kesinlikle. Stuckrad-Barre, 2001 yılında FAZ’da Claus Peymann ile bir röportaj olarak yer alan ve “Harald Schmidt Show” da drama olarak oynanan bir metin yazdı. Bu, Thomas Bernhard’ın 1986 tarihli “Claus Peymann bir pantolon alıyor ve benimle yemeğe çıkıyor” adlı oyununa bir göndermeydi.
Akışa girdikten sonra, süresiz olarak devam edebilirsiniz. Bir süre günlük “Die Welt” gazetesinde köşe yazarı olan Stuckrad-Barre gibi yazar Ronja von Rönne, tembellik hakkında konuşmak için Stuckrad-Barre ile “Streetphilosophy” Arte şovu için alışverişe gitti. Gösterisinin o baskısının teması buydu. Ve prensip buydu. Birkaç şey yaparsın ve akıllıca ya da düzensizce bunun hakkında konuşursun.
Kısa pasajı izlerseniz Benjamin von Stuckrad-Barre hakkında çok şey öğreneceksiniz, en azından giyim tarzı hakkında. İçinde biçimsizlikten ve kendini bırakmanın çeşitlerinden bahsediyor.
Tom Wolfe’un kıyafeti
Bu arada, Stuckrad-Barre’nin tercih ettiği beyaz züppe takım elbise Amerikalı yazar Tom Wolfe’a kadar uzanıyor. Bu kadar ünlü ve başarılı olmadığı zamanlarda pahalı giysiler alacak parası yoktu. Bir şey kaldığında beyaz bir takım elbise giydi. Eksantrik bir seçimin sonucu mu, yoksa sadece alternatif eksikliği mi, unuttum. Ancak Wolfe’un takımı klasik züppenin alamet-i farikası haline geldi çünkü onun tek kıyafeti olduğu için onu kışın da giyiyordu. O zamanlar bu o kadar sıra dışıydı ki, ancak bir uygunsuzluk işareti olarak anlaşılabiliyordu.
Ya Stuckrad-Barre’nin çizgili denizci gömleği? Kıyafet kuralları ve beklentilerle oynamak gibi benzer bir hevesi takip etmiyor mu? Son günlerde yeterince böyle anlatıldı. Ancak Stuckrad-Barre’nin Amerikalı orta sınıf kot tasarımcısı Tommy Hilfiger’ın gömleğini giymesi ne anlama geliyor? Tasarruf mu? ihmalin başlangıcı mı? Claus Peymann yardımcı olabilir mi?
Kültür
Benjamin von Stuckrad-Barre: Denizci Gömleğinin Sırrı
Bir yazar ortalığı karıştırır, söylediği her kelime altın terazide tartılır. Bir aldatma oyunu. Peki çizgili tişört nasıl bir rol oynuyor?
harry nutt
Yazar Benjamin von Stuckrad-Barre, “Hala uyanık mı?” Berliner Ensemble’da.dpa
Yine Benjamin von Stuckrad-Barre’ye. Gerçekten şimdi? Son birkaç gün içinde ne çok şey yazılmadı ve gösterilmedi, tahmin edilmedi ve iddia edilmedi. Tabii, bir roman à clef. Ama aslında orada açılması gereken ne?
Stuckrad-Barre, Berliner Ensemble’da Çarşamba akşamını açıklamak için bulmaca kelimesini kullandı. Stuckrad-Barre’nin gizemli bir şekilde dediği gibi, söylerseniz hemen biraz zaman kazanırsınız. Adam mola vermeyi ve zaman dilimlerini kapatmayı biliyor. İletişim oyunu aceleyle atlama, anlamlı açık ağız içerir.
Sokak felsefesine bir gezi
Ve kıyafetler? Temizlemek! Giyim. Kesinlikle. Stuckrad-Barre, 2001 yılında FAZ’da Claus Peymann ile bir röportaj olarak yer alan ve “Harald Schmidt Show” da drama olarak oynanan bir metin yazdı. Bu, Thomas Bernhard’ın 1986 tarihli “Claus Peymann bir pantolon alıyor ve benimle yemeğe çıkıyor” adlı oyununa bir göndermeydi.
Akışa girdikten sonra, süresiz olarak devam edebilirsiniz. Bir süre günlük “Die Welt” gazetesinde köşe yazarı olan Stuckrad-Barre gibi yazar Ronja von Rönne, tembellik hakkında konuşmak için Stuckrad-Barre ile “Streetphilosophy” Arte şovu için alışverişe gitti. Gösterisinin o baskısının teması buydu. Ve prensip buydu. Birkaç şey yaparsın ve akıllıca ya da düzensizce bunun hakkında konuşursun.
Kısa pasajı izlerseniz Benjamin von Stuckrad-Barre hakkında çok şey öğreneceksiniz, en azından giyim tarzı hakkında. İçinde biçimsizlikten ve kendini bırakmanın çeşitlerinden bahsediyor.
Tom Wolfe’un kıyafeti
Bu arada, Stuckrad-Barre’nin tercih ettiği beyaz züppe takım elbise Amerikalı yazar Tom Wolfe’a kadar uzanıyor. Bu kadar ünlü ve başarılı olmadığı zamanlarda pahalı giysiler alacak parası yoktu. Bir şey kaldığında beyaz bir takım elbise giydi. Eksantrik bir seçimin sonucu mu, yoksa sadece alternatif eksikliği mi, unuttum. Ancak Wolfe’un takımı klasik züppenin alamet-i farikası haline geldi çünkü onun tek kıyafeti olduğu için onu kışın da giyiyordu. O zamanlar bu o kadar sıra dışıydı ki, ancak bir uygunsuzluk işareti olarak anlaşılabiliyordu.
Ya Stuckrad-Barre’nin çizgili denizci gömleği? Kıyafet kuralları ve beklentilerle oynamak gibi benzer bir hevesi takip etmiyor mu? Son günlerde yeterince böyle anlatıldı. Ancak Stuckrad-Barre’nin Amerikalı orta sınıf kot tasarımcısı Tommy Hilfiger’ın gömleğini giymesi ne anlama geliyor? Tasarruf mu? ihmalin başlangıcı mı? Claus Peymann yardımcı olabilir mi?