Beykozlu
New member
Hızlı bir fotoğraf için poz veren mükemmel oturmuş boyutlarda gerilmiş erkekler. Omuz dikişleri, oturmaları gereken yerde iki ve üç sıralı oturuyor, manşetler ceket kollarının altında bir başparmak genişliğini övüyor. Katlamak? Burada yok!
Pitti Imagin Uomo, Pitti'yi kısaca duyan herkes, tutumlarına ve yüz ifadelerine göre, ne kadar iyi göründüklerini nasıl iyi değerlendireceklerini bilen son derece abartılı giyinmiş erkekleri birleştiriyor. Vanity size söylenir. 17 Haziran Salı gününden itibaren, en iyi bilinen erkek moda fuarı 108. kez düzenlenecek ve 700 civarında Floransa'da marka sergileyecek.
Ama bugün takım elbiselerden ve gömleklerden yapılmış üniformalar ne kadar çağdaş? Uzun zamandır pantolon ve eğitim ceketinin artık bir bahane olarak değil, şık bir ifade olarak anlaşılamayacağı zamanlarda yaşıyor muyuz? Ve Pitti'nin elli yıllık tarihinde hakim stil değişmedi mi?
Pitti'deki bir konuşma sırasında Pitti'deki iletişim direktörü ve özel etkinlikler Direktörü Lapo Cianchi'ye, Pitti'deki Almanya'dan markalar için kendi alanını düzenleyen stil uzmanı Julian Daynov'un da Pitti'ye katıldığı sorduk.
Bay Cianchi, bazen çok beceriksiz: Yakında başlayan Pitti Uomo ile ay sonunda bir dahaki sefere başlayacak olan Berlin Moda Haftası arasındaki fark nerede?
Bir yandan, eski bir kalede sergi konumu olan ForTezza da Basso'da klasik bir moda fuarı gerçekleşir, stantlar ve iyi düşünülmüş bir yapı. Öte yandan, burada kendi moda haftamızı yapıyoruz: moda şovları, sanat enstalasyonları, sergiler, sunumlar ve yaşanmış moda kültürü – tam program. Ayrıca ForTezza'nın dışında, şehrin karşısına yayıldı. Bu nedenle Pitti, Ticaret Fuarı ve Moda Haftası'nın bir tür melezidir, temelde erkeklerin modasına ayrılmış diğer tüm etkinliklerden farklıdır.
Pitti, sokak stilinin doğum yeri olarak kabul edilir.
Bu doğru. Erkek modasının şu anda nerede olduğunu bilmek istiyorsanız, sadece katılımcıların koleksiyonlarına değil, aynı zamanda Pitti ziyaretçilerine de bakmalısınız. Burada, alıcılar ve temsilciler, basın temsilcileri ve fikir yapıcıları, reklamcılık ve diğer her türlü konuklar burada – bu güne kadar bu Pitti'nin en önemli moda şovu.
Young'dan Yaşlıya: Birçok Pitti ziyaretçisi abartılı kıyafet seçimleriyle öne çıkmak istiyor.İmago/federico neri
Klişe Berlin'e hakim olsa da, herkes siyah deri giyinirken, Pitti öncelikle en iyi İtalyan önleminde bu kadar çok “tavus kuşu”: boşuna “tavus kuşu” ile bilinir. Bu resim hala güncel mi, yoksa tavus kuşları yıllar boyunca tüy bıraktı mı?
Bazı ziyaretçileri “tavus kuşu” olarak adlandırdığımız yıllar vardı, bu doğru. Bu arada, zeitgeist değişti – ve stil manzarası buna göre. Giderek daha fazla işlevsel kıyafet görebilirsiniz; Spor ve performans giderek daha fazla kentsel zarafetle ilişkilidir. Bugün Pitti sırasında sokaklarda daha fazla çeşitlilik görebilirsiniz.
Ve Berlin? Bir uzman olarak, bugün bu şehrin modasını neyin oluşturduğu hakkında bir fikriniz var mı?
Kulağa kaba gelmemeli ve yardımsever bir şekilde anlamına geliyor, ama aslında Berlin'den daha fazlasını bekliyorum! Son beş veya altı yılın gelişmelerini çok yoğun bir şekilde takip etmedim, ancak geçmişte yüksek ziyaret beklentilerim nadiren karşılandı. Bu yaşayan şehirde, en iyi fotoğraf ve film üniversitelerinde çalışan çok sayıda yaratıcı zihin var. Sanatçılar, tasarımcılar, mimarlar burada yaşıyor. Kağıt üzerinde çok büyük fikirler ortaya çıkıyor, ancak buradaki insanların kıyafetlerine bakarsanız, oldukça hayal kırıklığı yaratıyor. Bu ülkedeki ortalama yüksek eğitim düzeyi, modaya uygun ve yaratıcı bir şekilde hareket etmek için açık bir avantaj olmalıdır. Ama Berlinliler çok önemli bir şeyden yoksun – tam olarak ne diyemem.
Enrico Labriola
Lapo Cianchi
Florentine'de doğdu, Pitti Immagin Uomo'da yıllarca iletişim, özel etkinlikler ve dış ilişkiler direktörü ve Siena Üniversitesi'nde ders veriyor. Felsefe okuduktan sonra, Roma'daki La Sapienza Üniversitesi'nde iki yıl burs sahibi olarak geçirdi. Floransa'da çeşitli İtalyan dergileri için gazeteci ve kurumsal ve siyasi danışman olarak çalıştı. 1998'den Haziran 2003'e kadar Floransa Mass Firenze Expo'nun Yönetim Kurulu üyesiydi.
Ve yine de geçen yılın Ocak ayında, ilk kez Almanya'dan gelen tasarım için ayrı bir alan olan Pitti'de Berlin trend uzmanı Julian Daynov tarafından küratörlüğünde “Yeni Alman” kuruldu.
20 yılı aşkın bir süredir “yeni Alman” gibi bir şey yapmaya çalışıyorum. Moda editörlerine, yayıncı, fikir yapıcılarına ve kurumlara bizimle çalışmak isteyip istemediklerini sorduk. Ama imkansızdı. Sonunda Julian yaptı! On iki ila 15 çok iyi marka seçti ve küratörlüğünü yaptı.
(Lapo Cianchi odaya bakar, Julian Daynov'a bakar ve ondan “yeni Alman” hakkında birkaç kelime söylemesini ister. Zarif giyinmiş adam zifiri siyah, uzun saçlar ayağa kalkar, bir sandalye tutar ve oturur.)
Daynov: Pitti'yi ve tüm takımı sonsuzluk biliyorum. Bir alıcı olarak, uzun yıllar Floransa'ya gittim ve fuarın tüm moda endüstrisi üzerindeki etkisini gördüm – bu arada, sadece erkek giyiminde değil. Benim için “yeni Almanca” sunmak için daha iyi bir platform yoktu. Burada moda ve yaşam tarzı dünyasının cilt vole toplanıyor. Uygun bir şekilde, Pitti moda sezonunun başında, çoğu moda haftasından önce bile gerçekleşir. Bu şekilde, bazı konuşmalar önceden yapılabilir.
Hangi etiketler kendilerini “yeni Almanca” da sunuyor?
Daynov: Örneğin, Berlin Moda Haftası – Avenir, Haderlump, Obs veya Hernan'da da mevcut olan Etiketler. Pitti ile kürasyonumun odak noktası elbette erkek giyim. Ancak sadece moda markaları sunmak değil, aynı zamanda güzellik veya iç mekan gibi diğer alanlardan da ortaya çıkan etiketler sunmak istedik. Bu arada diğer şehirlerde de “Yeni Almanca” dırdık ve vitrini Seul, Tokyo ve Londra'ya getirmek için davetiyeler alıyorum. Ancak, çok şey söylenmelidir: Neyse ki, yakında bu sezon olmasa bile Pitti'de sergileme fırsatı bulacağız. Ama bir dahaki sefere daha da büyük ve daha fazla marka olacağız.
Görünürde ikinci baskı? Julian Daynov prömiyerini Pitti 2024'te yeni Almanca ile kutladı.Yeni Alman
Almanya'nın etiketleri geçen yıl Pitti ziyaretçileri tarafından nasıl kabul edildi?
Daynov: Sadece bir buçuk yıl önce olsa bile: O zaman, etiketlerin çoğu bugün kadar iyi bilinmiyordu. Neredeyse hiç kimse bunu tanıdı. Ancak, uluslararası alıcılar tarafından görüldüler ve ilk siparişler verildi. Bu tam olarak fuarın anlamı ve bu benim “yeni Alman” vizyonumdu: Pitti kapılarının erişemeyeceği kadar çok Alman markası açmak – sonraki moda haftasından çok. Çoğu etikete açık olmayacak kapılar. Burada gerçek moda işinin nasıl çalıştığını görebilirsiniz.
Bay Cianchi'nin söylediğinde söylediği şey bu mu: Özellikle Berlin moda sahnesi hala eksik mi? Yaratıcılığınızı ticari olarak mantıklı ürünlere çevirme ve böylece kendi şirketiniz için istikrarlı bir gelecek sağlama yeteneği?
Daynov: Kesinlikle bu! İlk başta modanın ticarileştirilmesinde yanlış bir şey yok. Bir etiketin tur alabilmesini sağlar. Çünkü en olağanüstü sanatsal yaklaşım bile bir markayı garanti etmez. Pitti'de yayınlanacak olan Alman etiketleri sadece uluslararası görünürlük değil, aynı zamanda işleri için bir platform, tasarımlarını satma fırsatı sunuyor.
Şimdiye kadar: Pitti, Virgil Abloh veya Jonathan Anderson gibi bilinen konuk tasarımcıları fuarda bir defile düzenlemeye tekrar tekrar davet ediyor. Bu yıl seçim, soyut formları ve yüksek teknoloji kumaşlarıyla bilinen Güney Kore'den nispeten genç, avangard bir marka olan arşiv sonrası fraksiyona düştü. Neden bu kadar sportif ve teknik bir etiketti?
Cianchi: RAF Simons, Hedi Slimane, Jun Takahashi veya Rick Owens'ı seçtiğimiz aynı nedenden ötürü: Zamanımızın dilini konuşuyorsunuz, genç bir kuşağın ağızlığı – Mean You, kesinlikle ele almamız gereken bir hedef grup. Aksi takdirde Pitti geride kalabilir. Ancak aksi takdirde Kore pop kültürü gençler için temel bir rol oynar. Sadece film endüstrisine veya pop müziğine bir göz atmanız gerekiyor.
Niccolò Pasqualetti de konuk tasarımcı olarak orada. Jonathan Anderson altında Loewe ve New York'taki satır için tasarlandı. Pitti için İtalyan tasarımcılar ne kadar önemli?
Cianchi: İtalyan kreasyonları erkek modasının omurgasıdır. Ve marka veya para açısından değil, her şeyden önce üretim açısından. Biz İtalyanların hala öncelikli bir pozisyonu var. Erkeklerin modasında önemli bir rol oynayan Brunello Cucinelli, Herno, Kiton ve Paoloni gibi uzun bir dizi orta ölçekli şirket var. Bununla birlikte, yaratıcılık söz konusu olduğunda, yeni İtalyan yetenekleri bulmak o kadar kolay değildir. İtalyanlar bir fikri bir koleksiyona dönüştürmekte fikrin kendilerine sahip olmaktan daha iyidir. (Gülüyor) Böylece süreci harika bir şekilde kontrol edebiliriz – ama başlamayın.
Pitti Imagin Uomo, Pitti'yi kısaca duyan herkes, tutumlarına ve yüz ifadelerine göre, ne kadar iyi göründüklerini nasıl iyi değerlendireceklerini bilen son derece abartılı giyinmiş erkekleri birleştiriyor. Vanity size söylenir. 17 Haziran Salı gününden itibaren, en iyi bilinen erkek moda fuarı 108. kez düzenlenecek ve 700 civarında Floransa'da marka sergileyecek.
Ama bugün takım elbiselerden ve gömleklerden yapılmış üniformalar ne kadar çağdaş? Uzun zamandır pantolon ve eğitim ceketinin artık bir bahane olarak değil, şık bir ifade olarak anlaşılamayacağı zamanlarda yaşıyor muyuz? Ve Pitti'nin elli yıllık tarihinde hakim stil değişmedi mi?
Pitti'deki bir konuşma sırasında Pitti'deki iletişim direktörü ve özel etkinlikler Direktörü Lapo Cianchi'ye, Pitti'deki Almanya'dan markalar için kendi alanını düzenleyen stil uzmanı Julian Daynov'un da Pitti'ye katıldığı sorduk.
Bay Cianchi, bazen çok beceriksiz: Yakında başlayan Pitti Uomo ile ay sonunda bir dahaki sefere başlayacak olan Berlin Moda Haftası arasındaki fark nerede?
Bir yandan, eski bir kalede sergi konumu olan ForTezza da Basso'da klasik bir moda fuarı gerçekleşir, stantlar ve iyi düşünülmüş bir yapı. Öte yandan, burada kendi moda haftamızı yapıyoruz: moda şovları, sanat enstalasyonları, sergiler, sunumlar ve yaşanmış moda kültürü – tam program. Ayrıca ForTezza'nın dışında, şehrin karşısına yayıldı. Bu nedenle Pitti, Ticaret Fuarı ve Moda Haftası'nın bir tür melezidir, temelde erkeklerin modasına ayrılmış diğer tüm etkinliklerden farklıdır.
Pitti, sokak stilinin doğum yeri olarak kabul edilir.
Bu doğru. Erkek modasının şu anda nerede olduğunu bilmek istiyorsanız, sadece katılımcıların koleksiyonlarına değil, aynı zamanda Pitti ziyaretçilerine de bakmalısınız. Burada, alıcılar ve temsilciler, basın temsilcileri ve fikir yapıcıları, reklamcılık ve diğer her türlü konuklar burada – bu güne kadar bu Pitti'nin en önemli moda şovu.
Young'dan Yaşlıya: Birçok Pitti ziyaretçisi abartılı kıyafet seçimleriyle öne çıkmak istiyor.İmago/federico neri
Klişe Berlin'e hakim olsa da, herkes siyah deri giyinirken, Pitti öncelikle en iyi İtalyan önleminde bu kadar çok “tavus kuşu”: boşuna “tavus kuşu” ile bilinir. Bu resim hala güncel mi, yoksa tavus kuşları yıllar boyunca tüy bıraktı mı?
Bazı ziyaretçileri “tavus kuşu” olarak adlandırdığımız yıllar vardı, bu doğru. Bu arada, zeitgeist değişti – ve stil manzarası buna göre. Giderek daha fazla işlevsel kıyafet görebilirsiniz; Spor ve performans giderek daha fazla kentsel zarafetle ilişkilidir. Bugün Pitti sırasında sokaklarda daha fazla çeşitlilik görebilirsiniz.
Ve Berlin? Bir uzman olarak, bugün bu şehrin modasını neyin oluşturduğu hakkında bir fikriniz var mı?
Kulağa kaba gelmemeli ve yardımsever bir şekilde anlamına geliyor, ama aslında Berlin'den daha fazlasını bekliyorum! Son beş veya altı yılın gelişmelerini çok yoğun bir şekilde takip etmedim, ancak geçmişte yüksek ziyaret beklentilerim nadiren karşılandı. Bu yaşayan şehirde, en iyi fotoğraf ve film üniversitelerinde çalışan çok sayıda yaratıcı zihin var. Sanatçılar, tasarımcılar, mimarlar burada yaşıyor. Kağıt üzerinde çok büyük fikirler ortaya çıkıyor, ancak buradaki insanların kıyafetlerine bakarsanız, oldukça hayal kırıklığı yaratıyor. Bu ülkedeki ortalama yüksek eğitim düzeyi, modaya uygun ve yaratıcı bir şekilde hareket etmek için açık bir avantaj olmalıdır. Ama Berlinliler çok önemli bir şeyden yoksun – tam olarak ne diyemem.

Enrico Labriola
Lapo Cianchi
Florentine'de doğdu, Pitti Immagin Uomo'da yıllarca iletişim, özel etkinlikler ve dış ilişkiler direktörü ve Siena Üniversitesi'nde ders veriyor. Felsefe okuduktan sonra, Roma'daki La Sapienza Üniversitesi'nde iki yıl burs sahibi olarak geçirdi. Floransa'da çeşitli İtalyan dergileri için gazeteci ve kurumsal ve siyasi danışman olarak çalıştı. 1998'den Haziran 2003'e kadar Floransa Mass Firenze Expo'nun Yönetim Kurulu üyesiydi.
Ve yine de geçen yılın Ocak ayında, ilk kez Almanya'dan gelen tasarım için ayrı bir alan olan Pitti'de Berlin trend uzmanı Julian Daynov tarafından küratörlüğünde “Yeni Alman” kuruldu.
20 yılı aşkın bir süredir “yeni Alman” gibi bir şey yapmaya çalışıyorum. Moda editörlerine, yayıncı, fikir yapıcılarına ve kurumlara bizimle çalışmak isteyip istemediklerini sorduk. Ama imkansızdı. Sonunda Julian yaptı! On iki ila 15 çok iyi marka seçti ve küratörlüğünü yaptı.
(Lapo Cianchi odaya bakar, Julian Daynov'a bakar ve ondan “yeni Alman” hakkında birkaç kelime söylemesini ister. Zarif giyinmiş adam zifiri siyah, uzun saçlar ayağa kalkar, bir sandalye tutar ve oturur.)
Daynov: Pitti'yi ve tüm takımı sonsuzluk biliyorum. Bir alıcı olarak, uzun yıllar Floransa'ya gittim ve fuarın tüm moda endüstrisi üzerindeki etkisini gördüm – bu arada, sadece erkek giyiminde değil. Benim için “yeni Almanca” sunmak için daha iyi bir platform yoktu. Burada moda ve yaşam tarzı dünyasının cilt vole toplanıyor. Uygun bir şekilde, Pitti moda sezonunun başında, çoğu moda haftasından önce bile gerçekleşir. Bu şekilde, bazı konuşmalar önceden yapılabilir.
Hangi etiketler kendilerini “yeni Almanca” da sunuyor?
Daynov: Örneğin, Berlin Moda Haftası – Avenir, Haderlump, Obs veya Hernan'da da mevcut olan Etiketler. Pitti ile kürasyonumun odak noktası elbette erkek giyim. Ancak sadece moda markaları sunmak değil, aynı zamanda güzellik veya iç mekan gibi diğer alanlardan da ortaya çıkan etiketler sunmak istedik. Bu arada diğer şehirlerde de “Yeni Almanca” dırdık ve vitrini Seul, Tokyo ve Londra'ya getirmek için davetiyeler alıyorum. Ancak, çok şey söylenmelidir: Neyse ki, yakında bu sezon olmasa bile Pitti'de sergileme fırsatı bulacağız. Ama bir dahaki sefere daha da büyük ve daha fazla marka olacağız.

Görünürde ikinci baskı? Julian Daynov prömiyerini Pitti 2024'te yeni Almanca ile kutladı.Yeni Alman
Almanya'nın etiketleri geçen yıl Pitti ziyaretçileri tarafından nasıl kabul edildi?
Daynov: Sadece bir buçuk yıl önce olsa bile: O zaman, etiketlerin çoğu bugün kadar iyi bilinmiyordu. Neredeyse hiç kimse bunu tanıdı. Ancak, uluslararası alıcılar tarafından görüldüler ve ilk siparişler verildi. Bu tam olarak fuarın anlamı ve bu benim “yeni Alman” vizyonumdu: Pitti kapılarının erişemeyeceği kadar çok Alman markası açmak – sonraki moda haftasından çok. Çoğu etikete açık olmayacak kapılar. Burada gerçek moda işinin nasıl çalıştığını görebilirsiniz.
Bay Cianchi'nin söylediğinde söylediği şey bu mu: Özellikle Berlin moda sahnesi hala eksik mi? Yaratıcılığınızı ticari olarak mantıklı ürünlere çevirme ve böylece kendi şirketiniz için istikrarlı bir gelecek sağlama yeteneği?
Daynov: Kesinlikle bu! İlk başta modanın ticarileştirilmesinde yanlış bir şey yok. Bir etiketin tur alabilmesini sağlar. Çünkü en olağanüstü sanatsal yaklaşım bile bir markayı garanti etmez. Pitti'de yayınlanacak olan Alman etiketleri sadece uluslararası görünürlük değil, aynı zamanda işleri için bir platform, tasarımlarını satma fırsatı sunuyor.
Şimdiye kadar: Pitti, Virgil Abloh veya Jonathan Anderson gibi bilinen konuk tasarımcıları fuarda bir defile düzenlemeye tekrar tekrar davet ediyor. Bu yıl seçim, soyut formları ve yüksek teknoloji kumaşlarıyla bilinen Güney Kore'den nispeten genç, avangard bir marka olan arşiv sonrası fraksiyona düştü. Neden bu kadar sportif ve teknik bir etiketti?
Cianchi: RAF Simons, Hedi Slimane, Jun Takahashi veya Rick Owens'ı seçtiğimiz aynı nedenden ötürü: Zamanımızın dilini konuşuyorsunuz, genç bir kuşağın ağızlığı – Mean You, kesinlikle ele almamız gereken bir hedef grup. Aksi takdirde Pitti geride kalabilir. Ancak aksi takdirde Kore pop kültürü gençler için temel bir rol oynar. Sadece film endüstrisine veya pop müziğine bir göz atmanız gerekiyor.
Niccolò Pasqualetti de konuk tasarımcı olarak orada. Jonathan Anderson altında Loewe ve New York'taki satır için tasarlandı. Pitti için İtalyan tasarımcılar ne kadar önemli?
Cianchi: İtalyan kreasyonları erkek modasının omurgasıdır. Ve marka veya para açısından değil, her şeyden önce üretim açısından. Biz İtalyanların hala öncelikli bir pozisyonu var. Erkeklerin modasında önemli bir rol oynayan Brunello Cucinelli, Herno, Kiton ve Paoloni gibi uzun bir dizi orta ölçekli şirket var. Bununla birlikte, yaratıcılık söz konusu olduğunda, yeni İtalyan yetenekleri bulmak o kadar kolay değildir. İtalyanlar bir fikri bir koleksiyona dönüştürmekte fikrin kendilerine sahip olmaktan daha iyidir. (Gülüyor) Böylece süreci harika bir şekilde kontrol edebiliriz – ama başlamayın.