Beykozlu
New member
Sızdırılan bir e-posta, Çin elektrikli otomobil pazarındaki fiyat savaşına yeni bir yakıt getiriyor: Dünyanın en büyük elektrikli otomobil tedarikçisi BYD, Ocak 2025'ten itibaren tedarikçilerinden yüzde onluk fiyat indirimi talep ediyor. Peki bu fiyat baskısı aşılırsa ne olur? Avrupa'ya doğru – Alman üreticiler varoluşsal bir zorlukla mı karşı karşıya? Soru hala ortada: Alman otomotiv endüstrisi güçlü konumunu koruyabilir mi, yoksa Çinli bir pazar liderinin hakimiyetindeki küresel fiyat savaşının kurbanı mı olacak?
BYD'nin halkla ilişkiler direktörü Li Yunfei, Çin sosyal medya platformlarında dolaşan e-postaya yanıt verdi: “Fiyat indirimleri amaçtır, zorunlu gereklilikler değil. Pazarlık yapabiliriz.” Ancak mesaj açık: BYD artan rekabete hazırlanıyor.
Çin tonu belirliyor – Alman üreticiler baskı altında
Çin yalnızca dünyanın en büyük otomotiv pazarı değil, aynı zamanda önemli bir trend belirleyicidir. Burada yaklaşık iki yıldır yoğun bir fiyat savaşı sürüyor ve bu da küçük sağlayıcıları giderek pazarın dışına itiyor. Merkezi Shenzhen'de bulunan BYD agresif bir stratejiye güveniyor: uygun fiyatlı modeller, yüksek üretim rakamları ve tedarik zincirinde güçlü bir konum.
Çinli üretici yalnızca Xpeng veya Leapmotor gibi yerel rakiplere karşı kendini göstermekle kalmadı, aynı zamanda dünyanın en büyük elektrikli otomobil sağlayıcısı olarak Tesla'yı da geride bıraktı. Bu yılın ekim ayı sonunda BYD de ilk defa Tesla'dan daha fazla satış gerçekleştirdi.
Şirket bugüne kadar ürünlerinin yüzde 90'ından fazlasını Çin'de sattı. Ancak BYD'nin Dolphin veya Seal gibi uygun fiyatlı modellerle pazara girdiği Avrupa'da da baskı hissediliyor. Alman imalatçıların önündeki zorluk, özellikle fiyatlara giderek daha duyarlı hale gelen bir pazarda, marjlarını tehlikeye atmadan fiyatları tutturabilmektir. Ama umut var.
Yeni çalışma: Elektrikli otomobiller ve içten yanmalı motorların fiyatı birbirine yaklaşıyor
Özel Otomotiv Araştırma Merkezi (Araba) tarafından yapılan düzenli yeni otomobil pazarı araştırması, elektrikli otomobillerin ve içten yanmalı motorların Alman pazarında giderek daha fazla benzer hale geldiğini gösteriyor. Buna göre Almanya'daki en iyi 20 modelin fiyat farkı, kasım ayında ekim ayına göre yaklaşık 1.100 euro azaldı. Yeni otomobil alıcıları, elektrikli bir otomobil için içten yanmalı motora kıyasla hâlâ 5.583 Euro daha fazla ödemek zorunda. Ancak bir düşüş yaşandı: Bir ay önce fark hâlâ 6.724 avro seviyesindeydi.
Araştırmanın lideri Ferdinand Dudenhöffer, “Elektrikli arabalar nispeten daha ucuz hale geliyor” diyor. Kendisi, AB'nin 2025'ten itibaren sıkılaştırılacak olan CO₂ limitlerinin, filo limitlerini aşma cezalarından kaçınmak için üreticileri daha fazla elektrikli otomobil satmaya zorlayacağından, fiyatlarda daha fazla yakınlaşma olacağını öngörüyor. BYD'nin açıkladığı fiyat indirimi Volkswagen, BMW ve Mercedes-Benz gibi üreticiler üzerindeki baskıyı artırabilir. Fiyatlarını daha rekabetçi hale getirmenin yanı sıra teknoloji ve sürdürülebilirlik gibi diğer alanlarda da yeni standartlar belirleyerek daha verimli ve uygun maliyetli üretim yapmaları gerekiyor.
Stellantis'te iç kriz
Ancak en büyük tehlike domino etkisinde yatıyor: BYD pazar stratejisini Avrupa'ya getirirse Alman üreticiler buna ayak uydurabilmek için marjlarını feda etmek zorunda kalabilir. Avrupalı otomobil üreticisi Stellantis zaten sıkıntı yaşıyor ama nedeni farklı.
CEO Carlos Tavares'in şaşırtıcı istifası, şirketin hisselerine büyük zarar verdi; hisseler yüzde on düştü ve şu anda Mart ayındaki rekorun neredeyse yüzde 60 altında bulunuyor. Görünüşe göre Haberin Detaylarıda Tavares ile yönetim kurulu arasında, Avrupa ve ABD'de düşen karlar ve üretim kesintileri ile mücadele eden şirketin gelecek stratejisine ilişkin gerginlikler var.
Stellantis'teki iç çatışmalar sektörün ne kadar dönüşüm aşamasında olduğunun bir örneği. Tavares, Stellantis'i daha dayanıklı hale getirmek için son yıllarda agresif maliyet düşürücü önlemler almıştı. Bu, dünyanın en büyük otomobil şirketlerinden biri için bile mevcut pazar ortamında kendini göstermenin ne kadar zor olduğunu gösteriyor. BYD'nin işleri daha da sarsıp sarsmayacağını görmek heyecan verici olmaya devam ediyor.
Herhangi bir geri bildiriminiz var mı? Bize yazın! brifing@Haberler
BYD'nin halkla ilişkiler direktörü Li Yunfei, Çin sosyal medya platformlarında dolaşan e-postaya yanıt verdi: “Fiyat indirimleri amaçtır, zorunlu gereklilikler değil. Pazarlık yapabiliriz.” Ancak mesaj açık: BYD artan rekabete hazırlanıyor.
Çin tonu belirliyor – Alman üreticiler baskı altında
Çin yalnızca dünyanın en büyük otomotiv pazarı değil, aynı zamanda önemli bir trend belirleyicidir. Burada yaklaşık iki yıldır yoğun bir fiyat savaşı sürüyor ve bu da küçük sağlayıcıları giderek pazarın dışına itiyor. Merkezi Shenzhen'de bulunan BYD agresif bir stratejiye güveniyor: uygun fiyatlı modeller, yüksek üretim rakamları ve tedarik zincirinde güçlü bir konum.
Çinli üretici yalnızca Xpeng veya Leapmotor gibi yerel rakiplere karşı kendini göstermekle kalmadı, aynı zamanda dünyanın en büyük elektrikli otomobil sağlayıcısı olarak Tesla'yı da geride bıraktı. Bu yılın ekim ayı sonunda BYD de ilk defa Tesla'dan daha fazla satış gerçekleştirdi.
Şirket bugüne kadar ürünlerinin yüzde 90'ından fazlasını Çin'de sattı. Ancak BYD'nin Dolphin veya Seal gibi uygun fiyatlı modellerle pazara girdiği Avrupa'da da baskı hissediliyor. Alman imalatçıların önündeki zorluk, özellikle fiyatlara giderek daha duyarlı hale gelen bir pazarda, marjlarını tehlikeye atmadan fiyatları tutturabilmektir. Ama umut var.
Yeni çalışma: Elektrikli otomobiller ve içten yanmalı motorların fiyatı birbirine yaklaşıyor
Özel Otomotiv Araştırma Merkezi (Araba) tarafından yapılan düzenli yeni otomobil pazarı araştırması, elektrikli otomobillerin ve içten yanmalı motorların Alman pazarında giderek daha fazla benzer hale geldiğini gösteriyor. Buna göre Almanya'daki en iyi 20 modelin fiyat farkı, kasım ayında ekim ayına göre yaklaşık 1.100 euro azaldı. Yeni otomobil alıcıları, elektrikli bir otomobil için içten yanmalı motora kıyasla hâlâ 5.583 Euro daha fazla ödemek zorunda. Ancak bir düşüş yaşandı: Bir ay önce fark hâlâ 6.724 avro seviyesindeydi.
Araştırmanın lideri Ferdinand Dudenhöffer, “Elektrikli arabalar nispeten daha ucuz hale geliyor” diyor. Kendisi, AB'nin 2025'ten itibaren sıkılaştırılacak olan CO₂ limitlerinin, filo limitlerini aşma cezalarından kaçınmak için üreticileri daha fazla elektrikli otomobil satmaya zorlayacağından, fiyatlarda daha fazla yakınlaşma olacağını öngörüyor. BYD'nin açıkladığı fiyat indirimi Volkswagen, BMW ve Mercedes-Benz gibi üreticiler üzerindeki baskıyı artırabilir. Fiyatlarını daha rekabetçi hale getirmenin yanı sıra teknoloji ve sürdürülebilirlik gibi diğer alanlarda da yeni standartlar belirleyerek daha verimli ve uygun maliyetli üretim yapmaları gerekiyor.
Stellantis'te iç kriz
Ancak en büyük tehlike domino etkisinde yatıyor: BYD pazar stratejisini Avrupa'ya getirirse Alman üreticiler buna ayak uydurabilmek için marjlarını feda etmek zorunda kalabilir. Avrupalı otomobil üreticisi Stellantis zaten sıkıntı yaşıyor ama nedeni farklı.
CEO Carlos Tavares'in şaşırtıcı istifası, şirketin hisselerine büyük zarar verdi; hisseler yüzde on düştü ve şu anda Mart ayındaki rekorun neredeyse yüzde 60 altında bulunuyor. Görünüşe göre Haberin Detaylarıda Tavares ile yönetim kurulu arasında, Avrupa ve ABD'de düşen karlar ve üretim kesintileri ile mücadele eden şirketin gelecek stratejisine ilişkin gerginlikler var.
Stellantis'teki iç çatışmalar sektörün ne kadar dönüşüm aşamasında olduğunun bir örneği. Tavares, Stellantis'i daha dayanıklı hale getirmek için son yıllarda agresif maliyet düşürücü önlemler almıştı. Bu, dünyanın en büyük otomobil şirketlerinden biri için bile mevcut pazar ortamında kendini göstermenin ne kadar zor olduğunu gösteriyor. BYD'nin işleri daha da sarsıp sarsmayacağını görmek heyecan verici olmaya devam ediyor.
Herhangi bir geri bildiriminiz var mı? Bize yazın! brifing@Haberler