Daire Mahkemesi önünde hesaplaşma – Berlin'in yerel ulaşımının geleceği konusunda anlaşmazlık

Beykozlu

New member
Berlin S-Bahn'ın geleceğiyle ilgili. Ve bu çok fazla para, çok fazla para. Berlin ve Brandenburg'un bu ihalede vermek zorunda olduğu sözleşmelerin toplamı şimdiden yaklaşık on iki milyar avroya ulaşıyor. Ancak Berlin'in ulaşım tarihinde bugüne kadarki en büyük satın alma sürecine yönelik eleştiriler var. Gerçek rekabete izin veriyor mu? Daire Mahkemesi Cuma günü bu konuyu ele aldığında, bu kamu yararına olacaktır. Ancak Berliner Zeitung'un öğrendiğine göre Berlin ve Brandenburg dinleyicileri dışarıda bırakmayı tercih etti.

S-Bahn, Kuzey-Güney alt ağları ve Stadtbahn için ihale süreci: 23 Şubat sabah saat 10'da Kleistpark'taki Daire Mahkemesi'nin 449 numaralı odasında tüm mesele bu. Konu ilk başta oldukça kuru geliyor. Avukatlar binlerce sayfalık yazılı belge alışverişinde bulunur, iş adamları hesaplamalar yapar ve araç mühendisleri plan yapar. Ancak uğraştıkları şey milyonlarca insanın günlük yaşamını etkileyecek. Bu, başkentin metro ve yolcularından sonra ikinci en önemli ulaşım sistemidir.

Berlin ve Brandenburg'a giden yeni S-Bahn trenlerini kim inşa ediyor ve bakımını kim yapıyor? En az 1.400 S-Bahn arabasına ihtiyaç var. Hafif raylı sistem alt ağında 165 adet dört araçlı tren kullanılacak; Kuzey-güney hatlarında en az 185 adet dört vagonlu tren planlanıyor. Ayrıca 936'ya kadar ilave araba seçeneği de mevcuttur. S-Bahn'ı yenilemek için kullanılacak devasa bir filoyla ilgili.

Bir sonraki önemli soru şu: Yeni S-Bahn'ı 15 yıl boyunca kim işletecek? S1, S2, S3, S5, S7 ve S9 hatları da dahil olmak üzere on bir güzergahta kullanılacaklar. S-Bahn ağının yaklaşık üçte ikisi.


Bombardier'deki (şimdi Alstom) planlamacılar 2020'de Berlin için yeni S-Bahn neslini böyle hayal ettiler. Hackescher Markt istasyonundaki S5 hattındaki bir trenin simülasyonu, boyanın nasıl görünebileceğini gösteriyor.Bombacı / Alstom


Ancak bölgedeki yerel ulaşımda bugüne kadarki en büyük ihale, yalnızca güvenilir ve konforlu S-Bahn trenlerine binmesi gereken yolcuları etkiliyor. Tabii bu ekonomik çıkarlarla da alakalı. Bağlı kuruluşu S-Bahn Berlin'in şu anda tüm rotaları işlettiği Deutsche Bahn (DB), işini sürdürmek istiyor. Araç üreticileri Siemens ve Stadler de mümkünse en son teslim ettikleri 483/484 serisini temel alarak yeni nesil S-Bahn'ı inşa etmek istiyor. Ama başka bir aktör daha var. Alstom'un devreye girdiği yer burasıdır.

Bağlı kuruluşu Alstom Almanya'nın Berlin'in kuzeybatısındaki Hennigsdorf'ta büyük bir fabrika işleten Fransız demiryolu taşıt üreticisi, yeni S-Bahn filosunun en azından bir kısmını inşa etmek istiyor. Firma, birçok ihaleden eli boş döndükten sonra yerel taşımacılık pastasından pay almak istiyor.

Ancak üretici, ihale sürecinde elinin kötü olduğunu varsayıyor. İhaleye S-Bahn Berlin GmbH ile birlikte katılmak isteyen rakipleri Siemens ve Stadler'in aksine Alstom'un bir tren işletmecisi ile kalıcı bir işbirliğine giremediği görülüyor. Fransız nakliye şirketi Transdev'in geri çekildiği ve Netinera ile yapılan görüşmelerin henüz bir işbirliğine yol açmadığı bildiriliyor.


Günaydın Berlin
Bülten

Kayıt olduğunuz için teşekkürler.
E-postayla bir onay alacaksınız.


Alstom büyük S-Bahn ihalesinde dezavantajlı hissediyor


Bu nedenle gözlemciler Alstom'un rakiplerinden farklı olarak S-Bahn ihalesine tek başına katılmak zorunda kalacağını düşünüyor. Ancak bu sürecin aldığı benzersiz tasarım göz önüne alındığında, bu durum şirketin şansını zedeleyebilir. Eleştirilere göre bu tasarım, hem imalatçıları hem de tren işletmecilerini içeren teklif gruplarını destekliyor. Alstom gibi tek başına başvuran birinin, bir tren işletmecisi tamamlayıcı bir teklif sunup başarılı olmadığı sürece bir şans beklemesi pek mümkün değildir. Alstom'un yeni S-Bahn araçlarına yönelik teklifi en ekonomik teklif olsa bile, bir ortak olmadan bunun hiçbir faydası olmayacaktır.

Ayrıca Siemens, Deutsche Bahn'ın Berlin S-Bahn güzergahlarında kullandığı ZBS tren kontrol sistemi üzerinde de tekele sahip. Alstom'un rakiplerinin iddia edebileceği bir diğer avantaj.

Haziran 2021'de Alstom'un Almanya şubesi, Senato Ekonomik İşler Departmanı'nın bir parçası olan kamu ihale odasından inceleme talebinde bulundu. Ekim 2022 sonunda başvuru reddedildi. Kısa bir süre sonra Alstom, Berlin Yüksek Bölge Mahkemesi'ne Berlin ve Brandenburg eyaletlerine karşı derhal şikayette bulundu. Bu konu ilk kez Cuma günü tartışılacak (dosya numarası Verg 11/22). Mahkemenin Alstom lehine karar vermemesi durumunda üretici, önce Federal Adalet Divanı, ardından da Avrupa Adalet Divanı olmak üzere diğer mahkemelere başvurmayı değerlendirecek. Bu kurumsal çevrelerde duyulabilir.

“Kapalı istiridye”: Araştırma Ağı'nın her yıl bilgiyi engelleyen kurumlara verdiği olumsuz ödülün adıdır. Bu, Berlin S-Bahn sürecine katılanların haklı olarak hak ettiği bir ödül. Hiçbiri kamuoyu önünde önemli bir yorum yapmıyor. Bu sadece çok fazla para ve her iki tarafın da uyma konusunda dikkatli olduğu kurallar içeriyor. Şirket ve ticari sırlar korunmalıdır.

En son S-Bahn nesli olan 483 serisinden bir tren, üreticinin Stadler'in Pankow fabrikasında bulunuyor.  Yeni satın alma süreci, gelecek nesli kimin inşa edeceği ve işleteceği ile ilgilidir.


En son S-Bahn nesli olan 483 serisinden bir tren, üreticinin Stadler'in Pankow fabrikasında bulunuyor. Yeni satın alma süreci, gelecek nesli kimin inşa edeceği ve işleteceği ile ilgilidir.Jürgen Heinrich/imago

Vergi mükelleflerinin ek maliyet beklemesi gerekiyor mu?


Bunun aynı zamanda Berlin ve Brandenburg'un yaptığı hamlenin de Haberin Detaylarıı olduğu bildiriliyor. Berliner Zeitung'un verdiği bilgiye göre, 2024 yılının Şubat ayının başında Cuma günkü duruşmaya halkın dahil edilmemesi talep edilmişti. Görünüşe göre avukatlar, medyanın ve diğer ilgili tarafların mahkemeyi dinlemesine izin verilmesi halinde, zaten zarar görmüş olan gizli rekabet ilkesinin daha da zarar göreceğinden korkuyorlardı. Çok fazla şey zaten halka açık hale geldi. Müzakere sırasında teklif sahiplerinin hangi takımyıldızında rekabet edeceği doğrulanabildi: Alstom tek başına, Siemens, Stadler ve DB birlikte.

Ancak görünen o ki başka bir korku daha var: Tedarik sürecinin gerçek rekabeti sağlamadığı için işlemediğinin mahkeme duruşmasında netleşmesi; bu da vergi mükelleflerinin önemli miktarda ek maliyet beklemek zorunda kalacağı anlamına geliyor. Çünkü sonuçta yalnızca bir konsorsiyumun eyaletlerin siparişlerini alma şansı varsa, bu teklif sahipleri ciddi rekabet eksikliği nedeniyle fiyatları toplamda milyarlarca dolara kadar artırabilir. Avrupa Komisyonu'nun S-Bahn satın alma sürecini yakından takip etmesine şaşmamak gerek.

Edinilen bilgiye göre halkın dışarı çıkarılması talebi altı gün sonra geri çekildi. Berlin ve Brandenburg'u temsil eden Bremen hukuk firmasının bunu neden yaptığı belirsizliğini koruyor. Ulaştırma Senatörü Manja Schreiner'in (CDU) sözcüsü Constanze Siedenburg, “İnceleme prosedürü Daire Mahkemesi önünde devam eden bir yasal prosedür olduğundan, herhangi bir bilgi sağlanamıyor” dedi. “Anlayışınızı rica ediyoruz.” Mahkemeye göre şu anda halkın dışlanmasına yönelik bir uygulama bulunmuyor.

Berlin Yolcu Derneği Korkuyor: Yeni Bir S-Bahn Krizi Tehdidi Var mı?


Gözlemciler Yargıtay'ın şimdi ne yapacağını merak ediyor. Alstom'un resmi sınavda başarısız olmasıyla sonuçlanabilecek olası sonuçla birlikte şikayetin kabul edilebilirliğine mi odaklanıyor? Yoksa Kamu İhale Senatosu, şikayetin haklı olup olmadığını başkan yargıç Cornelia Holldorf ile birlikte araştıracak mı? Mahkemenin daha sonra satın alma sürecinin benzersiz, olağandışı tasarımının yasal olup olmadığına veya en azından kısmen yasal olmadığına karar vermesi gerekecek.

O zaman işin yeniden yapılması gerekeceği ve bunun da programı daha da bozacağı göz ardı edilemez. Eyaletleri gözeten Berlin-Brandenburg Taşımacılık Birliği (VBB), bağlayıcı tekliflerin sunulması için son tarihi birkaç kez ertelemek zorunda kaldı; en son 28 Mart saat 12:00'ye. Şu anda mevcut durumda, Eylül 2024'te bir karar verilecek. ihaleyi kimin kazandığına dair

Schöneberg'deki Daire Mahkemesi: İhale burada 23 Şubat'ta 449 numaralı odada müzakere edilecek.


Schöneberg'deki Daire Mahkemesi: İhale burada 23 Şubat'ta 449 numaralı odada müzakere edilecek. Rolf Kremming/imago


Düzeltmelerin sonucu olarak yeni S-Bahn'ın beklenen hizmete girme tarihlerinin ertelenmesi gerekti. Mevcut program, hafif raylı alt ağdaki ilk trenlerin 4 Mart 2030'a kadar gelmeyeceğini öngörüyor. S9 hattı başlangıçta bununla donatılacak. 21 Mayıs 2035'ten itibaren beş doğu-batı hattının tamamında yeni trenler bulunacak. Kuzey-Güney alt ağında teslimatın 11 Haziran 2030'da, yani başlangıçta planlanandan toplam 30 ay sonra başlaması planlanıyor.

Ödül süreci 2020 yılında dönemin Ulaştırma Senatörü Regine Günther (Yeşiller) başkanlığında başlatıldı. Yeşiller mümkün olduğunca fazla rekabet istiyordu, yeni sağlayıcılara bir şans verilmesi gerekiyordu: Federal şirket DB'nin 2009'da bölgeye getirdiği S-Bahn krizinden alınan dersin bu olduğu söyleniyordu. Ancak yalnızca S-Bahn çalışanlarının çoğu ve EVG sendikası bölünmeyi reddetmekle kalmıyor, SPD de “tek kaynaktan S-Bahn” istiyor. Sol, “özelleştirmenin” reddedilmesi gerektiğini söylüyor. Çelişen hedefler, satın alma sürecinin giderek daha karmaşık hale gelmesine katkıda bulundu.

Gözlemciler artık daha fazla gecikmeden korkuyor. IGEB yolcu derneği, eski trenlerin yeni arabalar gelene kadar dayanmaması durumunda araç darboğazlarına ve yeni bir S-Bahn krizine karşı uyarıyor. Bildirildiği üzere, Berlin SPD acil durum tedariki lehinde konuştu. 480 serisi 2032 yılına kadar aşamalı olarak kullanımdan kaldırılacak, ardından yenisinin bulunması gerekecek. Ancak uzmanlar bunun yasal bir dayanağını görmüyor.

Berlin S-Bahn ağustos ayında 100 yaşında olacak


Bu yıl Berlin S-Bahn 100 yaşına giriyor. 8 Ağustos 1924'te, Mitte'deki Invalidenstrasse'deki o zamanki Stettin banliyö istasyonundan Bernau'ya doğru yolcularla dolu bir doğru akım treni ilk kez harekete geçti. Bölge için önemli bir yıldönümü. Senato, Tarihi S-Bahn Derneği ve Berlin S-Bahn Müzesi şenliklere katılacağını duyurdu. Ancak S-Bahn Berlin GmbH'nin patronları ve olaya dahil olan diğer kişiler şu anda kutlama yapmak istemiyor. Tedarik sürecinde başarıya ulaşmak için ellerinden geleni yaparlar.
 
Üst