Dün en güzel tutulduğu yer

Beykozlu

New member
Birçok gazeteci gibi ben de cümlelere karşı bir kavga yürütüyorum. Bazen gastronomi mesleği bana özellikle duyarlı görünüyor. Bir mutfak değişikliği bir yere yaklaşmaz, en sevdiğim cümle yüzde 100 kesin olarak düşüyor: yeni olanı restorana “temiz bir nefes” getiriyor.

Bunu “büyük ayak izlerini” vurgulayan bir paragraf izler. Ve: konukların “yeni fikirler” ve “başarı tarifi” olan “modern bir el yazması” sayesinde “yenilikçi tat deneyimleri” için sabırsızlanabileceğini.

“Gust” veya “ağız”?


Biraz abartmam. Jonas Zörner'ın iki yıldızlı restoran Lorenz Adlon yemek odasında şef Reto Brändli'nin halefi olduğu açık olduğunda, bu kelimelerin tümünü PR mesajlarında ve makalelerinde buldum. Bir kez bir ve aynı metinde bile toplandık.

Tabii ki, sıkıcı tekrarlardan, kesin olmayan açıklamalardan veya hatta sadece bireysel, aşınmış ifadelerden kaçınmanın ne kadar zor olduğunu biliyorum. Bir örnek: “Tat” kelimesini düzenli olarak umutsuzum. “Deneyin” dışında bir alternatif bulamadım. Onu “konuk” veya “ağız” ile korkutmak istemediğim sürece.


“Adlon, dün kasıtlı olarak korunduğu birkaç yerden biri.”Otel Adlon Kempinski


Ama Jonas Zörner ve “Efsanevi Yemek Odası” na getirdiği “Taze Rüzgar” a geri döndü. Şubat ayının sonundan beri 31 yaşındaki dört ila altı vites menüsünü yiyebilirsiniz. Adlon otel direktörü Karina Ansos nazikçe gastrocolors ve beni davet etti. Şubat 2000'de otel şirketinden üç yıl sonra açılan restoranın 25. doğum günüyle çarpıştı. Şömine odasındaki diğer konuklarla oturmadık, ancak Angela Merkel ve Barack Obama'nın da birlikte beslendiği bitişik kütüphanedeki kalın yastıklı Louis-Xiv sandalyelerinde.

Benim için Lorenz Adlon yemek odasında ilk kez oldu. Yeniden başlatmayı sınıflandırmak için yanlış benim. Ancak ambiyansa gelince, “taze rüzgar” ın burada yapmak istemediğini iddia ediyorum. Aksine! Adlon, dün kasıtlı olarak korunduğu birkaç yerden biri ve Ceviz Rafındaki kitapların yanı sıra pencerenin önündeki Brandenburg kapısı değişmez.

Harika bir iş


Yılan balığı ve sığır kasabaları ile gevrek rulolar için, ruh hali için brut doğa şampanya ve küçük konuşma: Reto Brändli öğrendim, üç yıl sonra İsviçre anavatanına geri dönmek istedim. Bu nedenle, otel direktörü, Şef Sommelier Hans-Martin Konrad ve hizmeti gevşek ve kusursuz bir şekilde yapmak için başarıya ustalaşan Maître Oliver Kraft bir şef alışveriş turuna çıktı. Harika bir iş olmalı!

Onlara inanıyorsanız, Salzlake ve Lime yaprakları ile lekeli Hamachi ile Golvet'te onunla yeşil çilek yedikten sonra Berlin'deki Jonas Zörner'e oldukça hızlı bir şekilde aşık oldular.

Lorenz Adlon Yemek Odası Hamachi_imperial havyar yeşil çilek dereotu


Lorenz Adlon Yemek Odası Hamachi_imperial havyar yeşil çilek dereotuJonas Zörner


Bunu anlayabiliyorum. Ben de ışıltılı çilek, Beurre Blanc'ın büyük nüansları, baharatlı tart fasulye bitkisi ve iyi hafızada tatlı dereotu kreması ile birlikte balıklarının deniz saf lezzetine sahibim. Zörner şimdi Hamachi'ye bir bakıma bile biraz değiştirilmiş hizmet veriyor. Daha da iyisi: Adlon'da İmparatorluk Osetra havyarının kremsi ince tanesine bir kaşık koyabilir.

“Büyük ayak sesleri” yerine, Golvet'te MichelinHaberler'i tutan 2022 tarihli Berlin Master Chef'in yemek odasında bir “olasılık denizi” olması daha olasıdı. Bir cümle varsa, lütfen. Çünkü Zörner'ın daha önce bir koridorda périgord yer mantarı ile organik bir ördek karaciğeri servis etmesine izin verildi. Arsız, ancak ayran ve genç muzdan yapılmış hafif ekşi bir salata sosu ile şaşırtıcı derecede uyumlu olan likör şarapları ile tatlandırılmış doldurma karaciğerinin üstünde, bir salata buketimiş gibi fındık yer mantarı.

Böyle genç ve hırslı bir aşçı için, buhardan vazgeçmek harika olmalı. Golvet'te Zörner, malların iş yükünde ve kullanımını kesinlikle hesaplamak zorunda kaldı. Yemek odasında, şimdi aynı takım büyüklüğünde akşam saatlerinde en fazla misafir kadar yemek pişiriyor. Lüks de bekleniyor. Burada en az 250 Euro, Truffel, Kaviar, Kaisergranat & Co. için yemek yerseniz, menüde dikkate alınanları almak isteyin.

Kuru yaşlı sığır jambonu ile imparatorluk el bombası


Kuru yaşlı sığır jambonu ile imparatorluk el bombasıJonas Zörner


Dizide lezzetler İspanya ve Güney Amerika'ya yol açar. Zeytinyağı ile açılan bir domates-salsa köpüğünde oturan vahşi bir mahkum, her türlü tatlı, asidik ve sıcak soğan, marine edilmiş biber ve amaçlanan rezene ile dekore edilmiştir. Bu taze yaratım, erimiş lardo ve kireç kreması ile kombinasyonu yapar.

Bunu, alternatif adını “Norveç ıstakozu” karşılayan görkemli bir emperyal granate olan bir plaka izler. Hiç bu kadar büyük bir tane görmedim, yemin etti: kısaca ızgara yaptı, tetiklendi ve harika camsı. Bu amaçla, harika güçlü bir kabuklu bisque, kuru yaşlı bir sığır jambonuyla tezat oluşturan kireç ve soğan notaları ile dökülür.

Bu tek et geçişini müjdeliyor. İnce yemek menüsünde nadiren bulunduğu için klasik bir ana tabak plakası arzumu tatmin edecek bir kuzu. Kuzu da nadir hale geldi. Yanlış. Harika sırt parçası, ciltte kavrulmuş aromalar ve kabukla ikna eder. Ayrıca bana Jonas Zörner'ın bir aşçı olarak ne kadar güvenle olduğunu gösteriyor. Sadece kendini kanıtladığını yapar ve bir sebze taşıyıcısı olarak yeşil kuşkonmaz ve fasulye ile cimri değil, ne de tuz limonu ve lovage tadı saf tonlu lambjus ile. Daha fazla lükse ihtiyaç duyanlar, ek bir ücret karşılığında kuzu yerini Wagyu fileto ile değiştirebilir, ancak bir şeyi kaçırırlar.

Yeşil Kuşkonmaz ile Kuzu


Yeşil Kuşkonmaz ile KuzuJonas Zörner


“Taze bir fikir” olarak, ejderha meyvesinden tatlı muhtemelen geçiyor: aslında çok az tadı olan bir kaktüs bitkisi. Burada değil. Patisserie, Kivi ve Karpuz'u anımsatan nazik-asidik meyvelerden her şeyi çıkarmayı başarıyor. Bir jöle, bir kompot ve dondurma olarak sunulur ve lahana turşusu, valrhona çikolata ve hafif yanmış bir bisküvi hamuru ile sunulur.

Diğer ifadelerin ortaya çıktığı etkileyici bir sonuçtur: “Jonas Zörner, iki Michelin yıldızını kilisede amin kadar güvenli tutacak”. Bununla “eski bir rüya” yerine getirir. Çünkü bir zamanlar genç bir şef olarak Reto Brändli'ye başvurdu. Onu almadı, ama “hikayesi kursu”.

4 çeşit menü Şarap eşliğinde 410 Euro, 430 Euro, 430 Euro, 6 vitesli menü 295 Euro dahil olmak üzere, şarap eşliğinde 475 Euro dahil 255 Euro, 475 Euro dahil 255 Euro

Lorenz Adlon Yemek Odası. Otelde Adlon Kempinski Berlin, Unter Den Linden 77, 10117 Berlin, Çar – Cts 7-23pm, Tel.: 030 22611960, [email protected]
 
Üst