Gece hayatında yaşlı ve genç

Beykozlu

New member
Alt kültürler yaşlandıkça nesil çatışmaları kaçınılmaz olarak ortaya çıkar. Bu durum, Berlin kulüp sahnesinde, iki yıllık bir aradan sonra, öncelikle kültürü ekran aracılığıyla tanıyan gençlerin kulüplere akın etmesiyle eşi benzeri görülmemiş bir yoğunlukla hissedildi. Farklı bir ses istiyorlardı, farklı bir görünümü tercih ediyorlardı ve eskilerden farklı davranıyorlardı, bu yüzden de onlara iyi bakmıyordu.

Ama şimdi durum tersine dönüyor gibi görünüyor. Tanith gibi sahne figürleri, yaşa dayalı ayrımcılığı, sözde yaş ayrımcılığını defalarca bildirdi: Onun gibi daha yaşlı DJ'ler kulüpteki olumsuz yorumları dinlemek zorunda kaldı ve birçok yaşlı misafir kapının önünden bile geçmedi.

Konrad Lauten'in bu sorunlarla ilgili çok az deneyimi var. 51 yaşındaki adam telefon ahizesinden “Kusura bakmayın, biraz parti yapıyormuşum gibi geliyor” diye gülüyor; daha dün yine kulüpteydi. İlk çılgınlığını 1989'da yaşadı ve o zamandan beri gece hayatıyla ilgileniyor: 1990'ların başında açık hava etkinlikleri düzenledi, on yıl sonra Bar25'in tasarımına yardım etti ve hatta oğluyla birlikte kulüp arazisinde yaşadı.

35 yılda birkaç kuşak değişikliği yaşadı ama kişisel olarak bunlardan etkilenmedi. “Ben ve birçok arkadaşım lüks bir balonun içinde yaşıyoruz: her yere girebiliriz. Kültürel katılımın dışında değiliz” diye doğruluyor.

Bununla birlikte, restoran işletmecisi şu anda Berlin'in kulüp ortamındaki deneyimlerini bildirmek ve iyileştirme önerilerine katkıda bulunmak için 50 yaşın üzerindeki kişilerin görüşlerini topluyor. Fikir, bu yıl 30'uncusunu kutlayan Gondwana Ulusu festivaline hazırlık sırasında ortaya çıktı. İlk tartışmalar sona erdikten sonra Lauten ısrar etti ve “Kıdemli Raver Farkındalığı” başlıklı özel olarak oluşturulmuş bir çevrimiçi ankete bağlantı içeren el ilanları bastı. “Festivalin ilk edisyonunda benimle birlikte kutlama yapan ve bugün artık kutlama yapmayan insanlara ne olduğunu öğrenmek istedim. Geri dönmelerine yardımcı olacak bir şey var mı?”

Giriş ücreti konusunda neredeyse hiç endişe yok


Kent sosyoloğunun niteliksel olarak değerlendirmek istediği 70'in üzerinde yanıt toplandı. “Onlardan çok var; ayrıca 'Seni yaşlı beyaz çuval!' gibi şeyleri de düşünmek zorunda kaldım. Lauten gülüyor: “Böyle sorular sormanız bile gerçekten utanç verici.” Anketten ve kişisel görüşmelerden elde edilen ilk bulgulara göre, eski çılgın kuşak, son zamanlarda hararetle tartışılan kulüplerin mali boyutları konusunda pek endişelenmiyor. Daha ziyade odak noktası sosyal yönler ve yaşa bağlı fiziksel bozuklukları olan kişiler için pragmatik sorulardır: “Bu yelpaze 'Kapıdan geçebilir miyim?' arasında değişmektedir. veya 'Bana farklı davranılacak mı?' 'Tuvalete kolayca ulaşılabilir mi?' gibi pratik problemlere

Konrad Lauten gibi Ines Manseder de festival ve kulüplerin perde arkasında olduğu kadar seyirci önünde de “eğitim çalışmalarının” yapılması gerektiğini düşünüyor. 46 yaşındaki oyuncu, doksanlı yılların ortasından beri sahnede ve 2013'ten bu yana About Blank'ta aylık “Staub” etkinlik serisinin ortak organizatörü. Ayrıca kendi partilerinde yaş ayrımcılığına ilişkin küçük olaylara da tanık oldu. bu nedenle ekip halihazırda buna uyarlanmış farkındalık konseptleri üzerinde dahili olarak çalışıyor. Sahnenin sıklıkla övülen kapsayıcılığı da bu farklılıkların hakkını vermelidir. “Çeşitlilik sadece cinsiyet meselesi değil aynı zamanda yaş meselesidir. Dans edecek enerjimiz olduğu sürece buna izin verilmeli!”

Sonuç olarak


Engelleri ortadan kaldırmaya yönelik önlemlerin yanı sıra, daha yaşlı bir kitlenin ihtiyaçlarına yönelik etkinlik formatları da bulunmaktadır. Bu, ortalama izleyici kitlesinden çok da yaşlı olmayan, ancak düzenli bir çalışma hayatı ve aile yükümlülüklerinin planlarını engellediği kişileri içerir. Manseder, çocuğu doğduğundan beri eskisi kadar sık dışarı çıkmadığını söylüyor. “Kulüp hayatına dahil olmaya devam ediyorum ama artık geceleri nadiren dışarı çıkıyorum.” Genellikle gündüzleri öğlen on iki ile akşam saat on arasında gerçekleşen “Staub” partileri, 20 ile 60 yaş arası izleyici kitlesinin ilgisini çekerken, son partide 75 yaşındaki bir DJ sahne aldı.

Berlin DJ Anja Schneider'in Ohm'daki aylık dizisi “PuMp” gibi etkinlik serileri, artık geceyi kolayca gündüze çeviremeyen bir izleyici kitlesini daha da spesifik olarak hedefliyor. Cumartesi günleri saat 16.00'da başlıyor ve saat 22.00'ye kadar devam ediyor: bebek bakımına uygun zamanlar. Uzun yıllardan beri “Staub” ana üssü About Blank'de programın bir parçası olan ve genellikle yılda bir kez düzenlenen çocuk diskolarına gençler de getirilebilir. Manseder buranın daimi misafiri ve Eylül ayının sonunda Tempelhof'taki çocuk okulunda düzenli olarak partiler düzenleyen DJ meslektaşı Ekaterina Lyasheva ile birlikte “Staub” kapsamında ilk kez kendi çocuk diskosunu kurdu.

Ekip buna “aile diskosu” adını vermeyi tercih ediyor: hem gençler hem de ebeveynler için bir teklif. Manseder, “Çocuklar house ve hafif teknoya, yetişkinlerin de sevdiği her şeye tahammül edebiliyor” diyor. Küratörlüğünü Lyasheva ile birlikte yaptığı, moderatörlüğünü DJ Pilar Jordan'ın üstlendiği programda düzenli kulüp müziğinin yanı sıra yoga ve makyaj atölyeleri de yer aldı. Bu gelecekte “Staub XS” adı altında kalıcı olacak. Format başka yerlerde de giderek daha popüler hale geliyor: HKW ve Sisyphus gibi kulüpler, nesiller arası işbirliğini güçlendirmek amacıyla yakın zamanda çocuk diskoları düzenlediler. Bu aynı zamanda mantıklı görünüyor çünkü ekonomik kriz zamanlarında kulüp ortamı mümkün olduğu kadar geniş bir izleyici kitlesini çekmenin ve onları sürdürülebilir bir şekilde elde tutmanın faydasını görebilir.

Son olarak, bugünün genç nesli yarının kıdemli yarışçılarını temsil ediyor. Konrad Lauten, Nation of Gondwana'nın bu yılki edisyonunda, ilk günden beri orada misafir olmasına rağmen “Buraya ilk gelişiniz mi?” sözleriyle karşılandı. “Bu, 30 yıl sonra hâlâ partiye gitmek isteyen insanlardan geliyor!”

Onlar için de daha iyi bir karşılıklı anlayışa giden yolu belirlemek amacıyla, anketinin sonuçlarını Berlin Kulüp Komisyonu ve Livekomm gibi ilgili derneklerle paylaşmak, soruları genişletmek ve gelecekte deneyim ve deneyim raporlarını sorgulamak istiyor. diğer müzik alt kültürlerinden gelen ihtiyaçlar. Sonuçta onlar da gençleşmiyor.
 
Üst