Genç, çocuksuz çiftler lüks yaşam tarzlarıyla nasıl kutuplaşıyor?

Beykozlu

New member
Seyahat etkileyicileri Instagram ve TikTok'ta her yerdedir. İçeriklerini travelgram, bucketlist, hiddengem veya beautifuldestinations: şehir gezileri, heyecan verici yemek destinasyonları, ada gezisi, plaj içeriği gibi hashtag'ler kullanarak yüz binlerce takipçiye gönderirler.

Gerçek trendler haline gelen ve interneti bölen anahtar kelimeler var. Örneğin, şu anda tekrar tartışmaya yol açan dink ve dinklife hashtag'leri var. DINK kısaltması, pazarlamada önemli olan “çift gelir, çocuk yok” müşteri segmentini ifade eder. Başka bir deyişle, 25 ila 45 yaşları arasında olan, henüz çocuğu olmayan veya çocuksuz kalmak isteyen çiftler.

Her iki ortak da çalıştığı için, buna uygun olarak yüksek (çift) bir gelire sahipler ve reklamcılık açısından ilginç bir hedef grup olarak kabul ediliyorlar. Aşağıdaki fenomen artık sosyal medyada gözlemlenebilir.


Günaydın Berlin
Haber Bülteni

Kayıt olduğunuz için teşekkürler.
E-postanıza bir onay mesajı gönderilecektir.


Kadın: “Çocuk istemiyorum.” Erkek: “Ben de istemiyorum, pahalılar.”


Çiftler lüks hayatlarını, finansal ve diğer özgürlüklerini, çocuksuz yaşam tarzlarını kutluyorlar. Örneğin, TikTok'ta 700.000'den fazla takipçisi olan ve Haberlarıyla sık sık bir milyondan fazla beğeni alan Amerikalı Paige Slayton var. En son, Tennessee'li genç kadın, ortak yaşam tarzlarını erkek arkadaşıyla Dead or Alive müziği eşliğinde kutladı. O, boks yapıyor: “Çocuk istemiyorum.” Erkek, boks yapıyor: “Ben de istemiyorum, pahalılar.” Kadın: “Birkaç kediye ne dersin?” Sonra ikisi de karşılıklı rızayla anlaşıyor.

Yorumlardaki tepkiler karışık: “Çocuklar olmadan hayat bir şekilde anlamsızdır,” diyor bazıları. “Çocuklar dünyadaki en güzel şeydir! Benim için, ancak onları verebilirsem,” diye yazıyor diğerleri. Birçok kişi Paige Slayton gibi bir kadını – veya partneri gibi bir erkeği – nerede bulacağını bilmek istiyor.

Ayrıca İngiltere'de giderek daha fazla DINK olduğu görülüyor. Daily Mail yakın zamanda, güncel istatistiklere atıfta bulunarak, çocuksuz çiftlerin İngiliz ailelerinin yüzde 40'ından fazlasını oluşturduğunu ve “bazılarının daha esnek çalışma saatlerinden ve finansal özgürlükten faydalandığını” yazdı.

“İngiliz DINK'lerinin yükselişiyle birlikte, genç çiftler genellikle gösterişli yaşam tarzlarının faydalarını sosyal medyada paylaşıyorlar,” diye yazıyor İngiliz tabloid gazetesi. Haftanın ortasında spa gezileri, bebek bakıcısı için ödeme yapmadan dışarı çıkma geceleri ve lüks tatillerle övünüyorlar.

Bir örnek, nişanlısıyla Cheshire West'teki Carden Park Spa'ya yaptığı bir gezinin Haberlarını yayınlayan ve altına şu başlığı koyan etkileyici Alice Atkinson'dır: “BAKIM AÇISINDAN: Haftanın ortasında spa gezilerinizin tadını çıkaran bir DINK çiftisiniz. Çünkü yapabilirsiniz.”

Veya Kuzey Kutup Dairesi'ne yaptıkları macera dolu yolculuğu bir klipte anlatan İngiliz vlog çifti Hannah ve Charlie. “Eğer çift geliri olan çocuksuz bir çiftseniz, o zaman Kuzey Kutup Dairesi'nde bir igloda yaşarsınız,” diye yazıyor ikili lüks konaklama yerinde dans ederken.

Mart ayından bir klipte, ciddi hastalıklardan kurtulmuş olan influencer'lar, evlere, arabalara, kıyafetlere veya çocuklara para harcamak yerine yirmili yaşlarda seyahat etmeyi öneriyor. İşler daha sonra aynı olmayacak.

Nisan ayında, TikTok çifti Harriet ve Adam, “maaş gününden” iki hafta sonra “bir DINK çifti olarak” ne kadar harcadıklarını ayrıntılı olarak açıklayarak para işlerine dair bir fikir verdi: Çift, bir haftada 515 £ (608 €) harcadı ve büyük meblağlar sağlık ürünlerine ve bahçe merkezine gitti. Çiftin sabit giderleri 1.400 £'un (1.650 €) hemen altında, ancak ay sonunda kenara koymak için hala yeterli paraları kalıyor.

Almanya'da 8,95 milyon kişi DINK grubuna mensup


Peki ya Almanya'da? Burada, çocuksuzluk oranı 2022'de yüzde 20 idi. Bu, 2022'de 45-49 yaş aralığında olan tüm kadınlar arasında biyolojik çocuğu olmayan kadınların oranını ifade eder. Federal İstatistik Ofisi'nin mikro nüfus sayımı sonuçlarına dayanarak belirlediği gibi, Almanya'daki sözde çocuksuzluk oranı böylece 2012'den beri neredeyse sabit kalmıştır. Ancak ondan önceki otuz yılda sürekli olarak artmış, 1930'larda doğan kadınlar arasında yüzde 11'den 1960'ların sonlarında doğan kadınlar arasında yüzde 21'e neredeyse iki katına çıkmıştır.

Almanya'da, DINK kısaltması genellikle aşağılayıcı bir şekilde kullanılır, ancak aslında batı toplumlarının demografik davranışlarındaki gerçek değişiklikleri yansıtır. Değişen değerler, çocuk sahibi olmayan yaşam modellerini bireyler açısından daha çekici hale getirir. Emeklilik sağlanması çocuk sahibi olmaktan bağımsızdır ve kariyer odaklı kadınlar sosyal olarak kabul edilir.

Allensbach Pazar ve Reklam Analizi, 2023 yılında Almanya'da yaklaşık 8,95 milyon kişinin sözde DINK grubuna ait olduğunu kaydetti. DINK sayısı 2019'dan bu yana artıyor – en büyük artış 2019'dan 2020'ye kaydedildi.

Ancak sosyal medyada, bu eğilim daha çok TikTok'ta 110.000'den fazla takipçisi olan Kate (@engelthang) gibi Amerikalı ve İngiliz etkileyicilere yönelik. 30'lu yaşlarındaki bu kadın, DINK vlog'unda süpermarkette sadece kendisi ve kocası için 250 dolar harcadığını gösteriyor. “Besleyecek çocuklarımız yok ama harcayacak çok paramız var,” diyor.

Yeni evli çift yorumlarda da çok fazla tepkiyle karşılaştı. “Yaşlandığında sana kim bakacak? Herkesin çocuklarının bunu yapmasını mı istiyorsun?” dedi bir kişi. Ve: “55 yaş üstü ve yalnız olana kadar DINK'ler harika.”

Konunun sadece toplumsal önemi nedeniyle bile bir sinire dokunması şaşırtıcı değil. 2010'lardaki “Annelikten pişmanlık duymak” gibi, bu tür gönderiler interneti bölüyor – ayrıca herkesin er ya da geç aile, yaşlanma ve yaşam planlaması konularıyla uğraşması gerektiği için. Ancak DINK'lerde başka bir bileşen daha var, çünkü kapitalizmin yüceltilmesi de eleştiriliyor.
 
Üst