Beykozlu
New member
Beklendiği gibi Nisan ayı, Berlin'deki sal ve tekne kiralama şirketleri için iyi bir iş ayı olmadı; Aslında işler Mayıs ayında yavaş yavaş başladı. Ama şimdi 1 Mayıs'ta hava sadece sıcak değil, aynı zamanda sıcak, neredeyse yaz ortası gibi. Berlin Bootsverleih'in kurucusu Achim Diesing, “Soruların hacmi büyük ölçüde hava durumuna bağlı” diyor. “Hava güneşli olur olmaz, gelen kutumuzda günde 350 istek var.”
Adam da buna uygun olarak sizi telefonda “Ahoy” diyerek selamlıyor. Çeşitli sağlayıcılardan parti tekneleri, ev tekneleri, motorlu tekneler veya sallar için rezervasyon yapılabilir. Özel sağlayıcılar platformda teknelerini ve sallarını sunabilirler. Diesing, amacın Berlin'deki su arkadaşları için Airbnb benzeri bir teklif sunmak olduğunu söylüyor. Şu anda portföyde yaklaşık 35 sağlayıcı ve 121 yardımcı bulunmaktadır. Tekne ve sallarını sunan çok sayıda tekne sahibi nedeniyle şartlar, koşullar ve fiyatlar da farklılık göstermektedir. “Rezervasyon durumu, Nisan ve Mayıs ayları hariç tüm yıl boyunca iyi görünüyor” diyor. Ancak bu Mayıs farklı olabilir.
Berlin'deki sağlayıcılardan biri beş elektrikli salı olan Havel-Logen'dir. Sıcaklığa rağmen Mayıs ayının başında tüm günlerin tamamen dolu olmadığı belirtiliyor. Tayfun Girgin ile birlikte şirketi yöneten Karsten Kreuz, “Kendiliğinden rezervasyon yapılabilen motorlu tekneler var; e-sallar için müşterilerin iki hafta önceden rezervasyon yapması gerekiyor” diyor.
Kiralama üçüncü yılında ve emisyonsuz alüminyum e-sallara ek olarak Havel Plajı adı verilen yapay kumlu bir plaj da sunuyor. Gururla, “Gerçek palmiye ağaçlarıyla dolu yüksek plaj, Spandau'ya Karayip havası veriyor” diyor.
Berlin Liquide'den Johannes Gottwik, sezon başında cumartesi günlerinin özellikle popüler olduğunu söylüyor. “Haziran ayından itibaren her gün yelken açacağız; cumartesi günleri ise tüm gün suda olacağız.” Berlin Liquide, “Liesel” ve “Fünfer” adlı iki tekneye sahip küçük bir tedarikçidir. “Mayıs ayında o kadar da kalabalık değil” diyor. “Liesel” 33 kişiye kadar konaklama kapasitesine sahiptir.
Bekarlığa veda partilerinden kaçınılıyor ve hatta korkuluyor
Berlin'deki su geniş bir izleyici kitlesinin ilgisini çekiyor. Johannes Gottwik, “Çok farklı takımyıldızları var; şirket ekibi etkinlikleri genellikle hafta içi yapılıyor ve doğum günleri, evlilik teklifleri veya gençlik törenleri hafta sonu gerçekleşiyor” diyor.
Bekarlığa veda partileri genellikle zorludur. “Olayın kontrolden çıkma riski daha yüksek.” Gottwik duruma göre karar veriyor: “Talepler kategorik olarak hariç tutulmuyor. Eğer insanlar nazik davranır ve saçmalık yapmayacaklarına söz verirlerse onları tekneye almaktan memnuniyet duyarız. Herhangi bir hasara ilişkin masraflar depozitodan düşülecektir.” Su gezileri için teknede bir kaptan bulunduğundan henüz herhangi bir teknede hasar veya kaza yaşanmamıştır. “Teknecilerimizin varlığı bizim güvenliğimizin garantisidir.”
Berlin Bootsverleih'ten Achim Diesing ayrıca şunu bildiriyor: “Bir aile ile bekarlığa veda partisi arasında seçim yapmak zorunda kalırsak, iyi bilinen nedenlerden dolayı aile tercih edilir.” Şu anda gözle görülür bir şekilde azaldı, ancak geçmişte insanların suyun üzerindeyken insanlara bira sıkıldığı, bağırıldığı veya hakaret edildiği olaylar yaşandı. “Özellikle Büyük Britanya'daki bekarlığa veda partilerinden korkuluyor.” Ancak korona salgını nedeniyle durum giderek rahatladı.
Sal ve teknelerde alkol bulunmasına rağmen henüz herhangi bir yaralanma ya da büyük bir tahribat yaşanmadı. “Kırık bir şeyi geri getirmek istediğinizi düşünerek araca binmezsiniz.” İki tekne veya sal çarpışabilir, birisi sarhoş olabilir veya ıslak zeminde kayabilir. “Hiç kimsenin ağır yaralandığı bir kaza yaşanmadı.” Sallar çok yavaş hareket ediyor. Motor gücü 15 hp'ye kadar olan tekneler, tekne ehliyeti olmadan sürülebilir.
Geçtiğimiz Eylül ayında yüzlerce su sporu tutkunu, “parti teknelerini” ve Berlin sularındaki kaotik koşulları protesto etmek için bir mitinge katıldı. Protestonun ana nedeni, gerekli lisansa sahip olmayan yüksek beygir gücündeki kiralık teknelerdir: Kurallar sıklıkla göz ardı ediliyor ve tehlikeli durumlar kışkırtılıyor. Berlin polisi 2023 yılında “nakliye kazası” kategorisinde 124 vaka tespit etti. Sudaki risk faktörleri arasında dikkatsiz veya dikkatsiz tekne operatörleri ve deneyimsiz tekne kaptanları yer alır.
Zor bir iş
Johannes Gottwik on yıldır iş dünyasında. Bunun kolay olmadığını söylüyor çünkü artık Berlin'de küçük tekneler sunan çok sayıda tedarikçi var. “Demirleme ve yatma alanlarına erişim zor. Teknecilik işinde pek çok şeye bağımlısınız.” Sudaki ikramların çok daha renkli ve çeşitli olabileceği görüşünde. “Çok şey oluyor.”
Geçen yılın haziran ayında Berlin Polis Şefi Barbara Slowik İçişleri Komitesi'ne “büyük bir değişiklik” yaşandığını söyledi. “Berlin suları giderek parti ve etkinlik alanları haline geliyor.”
Parti teknesi imajının olmaması Gottwik için önemlidir. Bu sadece sudaki alkol tüketimiyle ilgili değil, aynı zamanda hacimle de ilgili. “Hacim düzenlemesi giderek daha önemli hale gelen bir konudur, özellikle de Spree'de giderek daha önemli hale geldiğinden.”
Sessiz e-sallar gürültü sorununu çözmeye yöneliktir
Polisin Berliner Zeitung'a talep üzerine verdiği bilgiye göre, 2023 yılında Berlin sularında gürültü nedeniyle toplam 61 idari suç rapor edildi; bunların 55'i “kabul edilemez” gürültüye neden olmaktan kaynaklanıyordu.
Berlin Liquide'den Gottwik, iki teknesine müziğin ses düzeyinin daha iyi düzenlenmesini sağlayacak sistemler kurdurdu. Berlin Bootsverleih'ten Achim Diesing ayrıca müşterilerin kendi ekipmanlarını uçağa almalarına izin verilmediğini söylüyor. “Bir keresinde ben de kürek çekerek Bluetooth hoparlörle yüksek sesle müzik çalan adamları sudan çıkarmak zorunda kaldım.”
Havel-Logen bir çözüm bulmayı istiyor: motor gürültüsü ve çevre için. “E-sallar temiz, herhangi bir yağ veya benzin kullanmıyorlar, bunun yerine kendi kendine yetiyor ve enerjilerini çatıdaki güneş pillerinden alıyorlar.”
Adam da buna uygun olarak sizi telefonda “Ahoy” diyerek selamlıyor. Çeşitli sağlayıcılardan parti tekneleri, ev tekneleri, motorlu tekneler veya sallar için rezervasyon yapılabilir. Özel sağlayıcılar platformda teknelerini ve sallarını sunabilirler. Diesing, amacın Berlin'deki su arkadaşları için Airbnb benzeri bir teklif sunmak olduğunu söylüyor. Şu anda portföyde yaklaşık 35 sağlayıcı ve 121 yardımcı bulunmaktadır. Tekne ve sallarını sunan çok sayıda tekne sahibi nedeniyle şartlar, koşullar ve fiyatlar da farklılık göstermektedir. “Rezervasyon durumu, Nisan ve Mayıs ayları hariç tüm yıl boyunca iyi görünüyor” diyor. Ancak bu Mayıs farklı olabilir.
Berlin'deki sağlayıcılardan biri beş elektrikli salı olan Havel-Logen'dir. Sıcaklığa rağmen Mayıs ayının başında tüm günlerin tamamen dolu olmadığı belirtiliyor. Tayfun Girgin ile birlikte şirketi yöneten Karsten Kreuz, “Kendiliğinden rezervasyon yapılabilen motorlu tekneler var; e-sallar için müşterilerin iki hafta önceden rezervasyon yapması gerekiyor” diyor.
Kiralama üçüncü yılında ve emisyonsuz alüminyum e-sallara ek olarak Havel Plajı adı verilen yapay kumlu bir plaj da sunuyor. Gururla, “Gerçek palmiye ağaçlarıyla dolu yüksek plaj, Spandau'ya Karayip havası veriyor” diyor.
Berlin Liquide'den Johannes Gottwik, sezon başında cumartesi günlerinin özellikle popüler olduğunu söylüyor. “Haziran ayından itibaren her gün yelken açacağız; cumartesi günleri ise tüm gün suda olacağız.” Berlin Liquide, “Liesel” ve “Fünfer” adlı iki tekneye sahip küçük bir tedarikçidir. “Mayıs ayında o kadar da kalabalık değil” diyor. “Liesel” 33 kişiye kadar konaklama kapasitesine sahiptir.
Bekarlığa veda partilerinden kaçınılıyor ve hatta korkuluyor
Berlin'deki su geniş bir izleyici kitlesinin ilgisini çekiyor. Johannes Gottwik, “Çok farklı takımyıldızları var; şirket ekibi etkinlikleri genellikle hafta içi yapılıyor ve doğum günleri, evlilik teklifleri veya gençlik törenleri hafta sonu gerçekleşiyor” diyor.
Bekarlığa veda partileri genellikle zorludur. “Olayın kontrolden çıkma riski daha yüksek.” Gottwik duruma göre karar veriyor: “Talepler kategorik olarak hariç tutulmuyor. Eğer insanlar nazik davranır ve saçmalık yapmayacaklarına söz verirlerse onları tekneye almaktan memnuniyet duyarız. Herhangi bir hasara ilişkin masraflar depozitodan düşülecektir.” Su gezileri için teknede bir kaptan bulunduğundan henüz herhangi bir teknede hasar veya kaza yaşanmamıştır. “Teknecilerimizin varlığı bizim güvenliğimizin garantisidir.”
Berlin Bootsverleih'ten Achim Diesing ayrıca şunu bildiriyor: “Bir aile ile bekarlığa veda partisi arasında seçim yapmak zorunda kalırsak, iyi bilinen nedenlerden dolayı aile tercih edilir.” Şu anda gözle görülür bir şekilde azaldı, ancak geçmişte insanların suyun üzerindeyken insanlara bira sıkıldığı, bağırıldığı veya hakaret edildiği olaylar yaşandı. “Özellikle Büyük Britanya'daki bekarlığa veda partilerinden korkuluyor.” Ancak korona salgını nedeniyle durum giderek rahatladı.
Sal ve teknelerde alkol bulunmasına rağmen henüz herhangi bir yaralanma ya da büyük bir tahribat yaşanmadı. “Kırık bir şeyi geri getirmek istediğinizi düşünerek araca binmezsiniz.” İki tekne veya sal çarpışabilir, birisi sarhoş olabilir veya ıslak zeminde kayabilir. “Hiç kimsenin ağır yaralandığı bir kaza yaşanmadı.” Sallar çok yavaş hareket ediyor. Motor gücü 15 hp'ye kadar olan tekneler, tekne ehliyeti olmadan sürülebilir.
Geçtiğimiz Eylül ayında yüzlerce su sporu tutkunu, “parti teknelerini” ve Berlin sularındaki kaotik koşulları protesto etmek için bir mitinge katıldı. Protestonun ana nedeni, gerekli lisansa sahip olmayan yüksek beygir gücündeki kiralık teknelerdir: Kurallar sıklıkla göz ardı ediliyor ve tehlikeli durumlar kışkırtılıyor. Berlin polisi 2023 yılında “nakliye kazası” kategorisinde 124 vaka tespit etti. Sudaki risk faktörleri arasında dikkatsiz veya dikkatsiz tekne operatörleri ve deneyimsiz tekne kaptanları yer alır.
Zor bir iş
Johannes Gottwik on yıldır iş dünyasında. Bunun kolay olmadığını söylüyor çünkü artık Berlin'de küçük tekneler sunan çok sayıda tedarikçi var. “Demirleme ve yatma alanlarına erişim zor. Teknecilik işinde pek çok şeye bağımlısınız.” Sudaki ikramların çok daha renkli ve çeşitli olabileceği görüşünde. “Çok şey oluyor.”
Geçen yılın haziran ayında Berlin Polis Şefi Barbara Slowik İçişleri Komitesi'ne “büyük bir değişiklik” yaşandığını söyledi. “Berlin suları giderek parti ve etkinlik alanları haline geliyor.”
Parti teknesi imajının olmaması Gottwik için önemlidir. Bu sadece sudaki alkol tüketimiyle ilgili değil, aynı zamanda hacimle de ilgili. “Hacim düzenlemesi giderek daha önemli hale gelen bir konudur, özellikle de Spree'de giderek daha önemli hale geldiğinden.”
Sessiz e-sallar gürültü sorununu çözmeye yöneliktir
Polisin Berliner Zeitung'a talep üzerine verdiği bilgiye göre, 2023 yılında Berlin sularında gürültü nedeniyle toplam 61 idari suç rapor edildi; bunların 55'i “kabul edilemez” gürültüye neden olmaktan kaynaklanıyordu.
Berlin Liquide'den Gottwik, iki teknesine müziğin ses düzeyinin daha iyi düzenlenmesini sağlayacak sistemler kurdurdu. Berlin Bootsverleih'ten Achim Diesing ayrıca müşterilerin kendi ekipmanlarını uçağa almalarına izin verilmediğini söylüyor. “Bir keresinde ben de kürek çekerek Bluetooth hoparlörle yüksek sesle müzik çalan adamları sudan çıkarmak zorunda kaldım.”
Havel-Logen bir çözüm bulmayı istiyor: motor gürültüsü ve çevre için. “E-sallar temiz, herhangi bir yağ veya benzin kullanmıyorlar, bunun yerine kendi kendine yetiyor ve enerjilerini çatıdaki güneş pillerinden alıyorlar.”