Medyayı değiştir | sıcak çevrimiçi

Adanali

New member
Bu blog tamamen doğru medyaya aktif olarak dikkat etmekle ilgili. Ve gerekirse değiştirmek için.


Sizi bilmem ama siz de bu kadar iletişim kuruyor musunuz? Ve sadece Corona’dan değil mi? Belki bana öyle geliyor ama bazı günler bu anlamda gerçekten “çılgın” geliyor: telefon görüşmeleri yapmak, çevrimiçi toplantılarda takılmak, e-posta yazmak, kapanış saati. Sonuç: Hiçbir şey işe yaramadı, tabii ki durum böyle değil. İletişim, işimizin önemli bir parçasıdır. Tam da bu nedenle, burada optimizasyon potansiyeline göz kulak olmaya davetlisiniz.

Potansiyeli çalışma hayatımda oldukça erken fark ettim: aktif olarak doğru iletişim araçlarına dikkat edin ve gerekirse değiştirin. Demek istedigim? Çeşitli e-postalarda konuların kendilerini tekrar ettiğini fark ettim. Çeşitli telefon görüşmeleri sırasında bile. Örnek: Bir departmandaki birkaç kişi aynı konuyu soruyor. Farklı zaman aralıklarında olsa da bu tür konuların tanınmasını biraz zorlaştıran istekler tekrarlanıyor. Açıkçası karşı tarafta bir koordinasyon eksikliği var. Her durumda, e-postalara iyi yanıt verirler. Et voilà, zaman alır. Bazen sinir bile. Aynı temaların tekrarı, herkesin bildiği gibi ilerlemenin motorudur⸮

Çılgınca, bu bağlamda küçük bir durumsal ele alma da var: önce meslektaşınız Bay Mustermann’a cevap verin. İki ay sonra meslektaşım Bayan Mustermann’ın aynı sorusu yanıtlandı. Ve hayır, meslektaş şirkette yeni değil. Ardından, hemen veya iki hafta sonra, meslektaştan “ancak bir süre önce meslektaşım Bay Mustermann’a aşağıdakileri yazdınız …” şeklinde bir e-posta gelir. Bakın orada bir oylama şekli vardı. Bu biraz örgütsel arkeolojiye benziyor. Bazı konuların zaman içinde değişip değişmediği veya sürekli yeniden inceleme yoluyla yeni yönler ortaya çıkıp çıkmadığı… ah, boşver.

Artık uzmanlaşmış departmandaki kişilerin daha iyi koordine olması gereken pozisyonu alabilirsiniz. Dikkat et: yapabilirsin. Ve böylece kişisel inisiyatif fırsatını kaybeder. Benim için proaktif olmak burada farklı hissettiriyor. Konuyla ilgili belgelerin bulunduğu merkezi bir konum bulunmalıdır. Pek çok şirket (şimdi) bilgi alışverişi için wiki benzeri dahili platformlara sahiptir (bu makalede wiki’nin avantajları ve dezavantajları hakkında yazmak istemiyorum). Benim için bu tam olarak böyle bir merkezi platforma ait. Bu sayede iş arkadaşları konunun güncel durumunu istedikleri zaman görebilirler. Değişikliklerden aktif olarak haberdar olun. Evet, hatta üzerinde çalış. Tabii sadece istersen. Yüzde bir kuralı şirketlerde de uygulanabilir. Sadece sıkı. Yüzde birin altında hala iyileştirme için çok yer var. Her durumda, varsa, e-posta ile, wiki’nin ana maddesine atıfta bulunarak yanıtlanır.

Yani bu sadece bir değişim örneğiydi. Doğal olarak günlük konuda, e-posta. Akla gelebilecek tüm durumlarda, farklı yönlerde ve farklı ortamlarla çalışır. Örneğin, bire bir telefon görüşmesinden diğer katılımcılarla çevrimiçi bir toplantıya geçebilirsiniz. Tabii ki, aynı zamanda bir dereceye kadar donanım ve yazılım ekipmanına da bağlıdır. Analog bile bu bağlamda güzel olabilir. Özel günlerde, e-posta yerine yüksek kaliteli kağıda ve gerçek mürekkeple kişisel bir mektup yazın. Bu, alıcı için sahip olduğunuz değer duygusunu iyi gösterir. Ne de olsa zamanını aldın. Ve zaman çok değerli bir şeydir.

Bunu akılda tutarak, sağlıklı ve düzenli kalın
senin Michael’ın


()



Haberin Sonu
 
Üst