NAVI Breaddowns ve Google Haritalar Başarısız: Sınırda Hayatta Kalma Tatili

Beykozlu

New member
Geçen yıl, iki Alman turist Philipp Maier ve Marcel Schöne, Cairns'ten Bamaga'ya Queensland'ın kuzey ucuna gitmek istediler. Yerli şehir maceracılar için bir cennet olarak kabul edilir, orada yürüyüş yapabilir, kamp yapabilir veya balık tutabilirsiniz. İki backpacker Adelaide'de tanışmış ve hızla arkadaşlık kurmuştu. Böylece bir aracı kiraladılar ve yola çıktılar.

Google Haritalar'ın navigasyon sistemi 13 saatlik bir araba öngördü. Sorun değil, düşünmelisin. Sokaklar iyi, hava kuru. İlk başta her şey plana göre gitti, backpackers ilk geceyi Avustralya doğu kıyısında küçük bir mezra olan Coktown'da geçirdi.

Sonra Google Haritaları Oala-Thumotang Milli Parkı'nın çamur yolu üzerinde yönlendirdi. Maier ve Beaute başlangıçta ana caddenin bankaya basan bir nehir nedeniyle kapatıldığını düşündü ve algoritmanın talimatlarını izledi.

Kader çıkış


Genç erkekler engebeli bir arazi yamacına 60 kilometre sarsıldıktan sonra ciddi bir arıza vardı: off-road aracı bir çamur deliğine sıkıştı. Pampa'nın ortasında. Nissan Navara'nın tüm tekerlekten çekişli, artık hiçbir şey işe yaramadı. Ne ileri ne de geriye doğru. Tekerlek ormanın morastına daha da derinlemesine kazıldı. Yardım almak zordu, Avustralya Outback'in ortasında, ikisinin cep telefonu alımı veya internet yoktu.

Kıyıklı insanlar şokta bir bira içti. Ve danışıldı. Plan: Böyle bir şey yok! Böylece backpackers on iki kilogram yürüyüş sırt çantaları ile Archer Nehri'ne – yürüyerek ayrıldı. Çamurlu yollar ve düşmüş ağaçlar aracılığıyla, ormandan çapraz bölge oldu. İstemsiz maceracılar bataklıklardan geçti, nehirlerden geçti ve ağaçlara tırmandı – ve timsahlar, yılanlar ve örümceklerle karşılaştı. Saf yaban hayatı.

Ama ormandan çıkış yolunun kayalık olduğu ortaya çıktı. Muson yağmuru ile batırılmış bir nehir onu planlanmamış bir yarış almaya zorladı. Ertesi sabah pozisyon hala geçilemez olduğunda, ikisi arabaya dönmeye karar verdi. Orada rahatlamak için bir buçuk gün kamp yaptılar. Sınırda hayatta kalma tatili.

Su rezervleri dışarı çıktı, bu yüzden kampçılar acı suyu nehirlerden içmek zorunda kaldılar, bu da sadece rutubetli bir havlu ile filtreleyebileceklerdi. Ve yanınızda getirilen hükümler – makarna, domates sosu, mısır ve pirinç – batırılmış sırt çantalarında yağmurlu gecelerden sonra artık yenilebilir değildi. Bu yüzden backpackers'ın kiralık arabayı Outback'te bırakmak ve o kader çıkışını aldıkları yaya olarak Coen'e dönmekten başka seçeneği yoktu.

Backpackers, tepe ve taştan 22 saat boyunca yürüyüş yaptı, yolun kenarında uyudu, medeniyete ulaşıncaya kadar sokaklara bir drone ile umutsuzca aradı: tekrar cep telefonu resepsiyonu yaptıkları bir köy. Sonunda orada yardım alabilirlerdi. Bir belediye çalışanı, mahsur olanı Coen'e geri getirdi ve burada korku yolculuklarını Parkrangers'a anlattı. Sadece başlarıyla salladılar: backpackers'ın sürdüğü rotanın trafik için izin verilmedi. Google Haritalar genç adamları vahşi doğaya dökmüş ve ölümcül tehlike getirmişti.

Bu tür ilk olay değil. 2012'de üç Japon turist, Avustralya'daki kiralık arabalarını denizde mahvetti. Tokyo'dan öğrenciler aslında Avustralya doğu kıyısındaki bir kum adası olan North Stradbroke Adası'na rahat bir gezi yapmak istediler. Navigasyon cihazı onlara anakaradan adaya doğrudan yolu gösterdi ve 15 kilometrelik okyanusun kasıtlı olarak altını çizdi.

Performansın ortasına patlama


Yerel Japonlar, Queensland'daki Moreton Körfezi'nden kiralık arabalarında adaya gittiğinde, sabit çakıl yüzeyinin yavaş yavaş bataklık bir mango çamuruyla birleştiğini buldular, hiçbir şey düşünmedi. Naif varsayımına göre, navigasyon sistemi yakında onu güçlendirilmiş bir yola götürecek. Ama çok geç kaldı. Tufan geldi ve Hyundai Getz her iki eksenle çamurda sıkıştı.

Japon turistler arabayı geride bırakmak ve kendilerini güvenliğe getirmek zorunda kaldılar. Dört saat sonra, araba tamamen batmıştı – izleyicilerin ve feribot yolcularının büyük eğlencesi için. Bir çekme arabası sonunda arabayı kirden çıkarmak zorunda kaldı. Araba sigortalandı. Ancak öğrenciler 1500 dolarlık bir düşüş ödemek zorunda kaldı. GPS elbette hataydı.

İsveçli bir çiftin çarpması, 2010 yılında Capri Holiday Adası'na Venedik'ten Venedik'e gitmek isteyen benzer şekilde maceracıydı: Hedef üzerinde bir kitapçıkları olduğu için Napoli Körfezi'ne girmediler, ancak 660 kilometrede Kuzey Sanayi Şehri Carpi. Orada turizm ofisinin çalışanları tarafından Capri'nin bir ada olduğu konusunda bilgilendirildiler. Uzak kuzeyden gelen yanlış turistler, bir feribotla tercüme etmesi gerektiğini bile fark etmemişlerdi. Navi için inatçı oldular. Navi, beyin.

Navigasyon hakkında çok sayıda komik fıkra var ve GPS başarısız. Örneğin, arabasını 2021'de Lüeckede bölgesindeki Luneburg bölgesinde bir feribot iskelesinde süren bir adamın meraklı davası var, çünkü navigasyon sisteminde körü körüne serbest bırakıldı. Ya da 2013 yılında Brüksel'deki tren istasyonundan bir arkadaş almak isteyen ve 1000 kilometre uzaklıktaki Zagreb'de bir Odyssey'den sonra gelen bir Belçikalı'nın istemsiz uzun mesafeli gezisi, bu arada ararken.

Özellikle Burlesk, 2022'de Müritz'deki bir otele gitmek isteyen, ancak bir tiyatro performansının ortasında yakınlardaki açık bir sahnede arabasıyla sonuçlanan yanlış yönlendirilmiş bir sürücünün hikayesi. Sadece yağmur duşu nedeniyle parçanın kesintiye uğradığı gerçeği, canlı bir gösteri eylemi olmasını engelledi. Bir Haberin Detayları olarak bir araba. Ve sadece GPS yüzünden!

Vakalar hakkında gülümseyebilirsiniz. Ancak NAVI dökümlerinin ölümcül sonuçları olabilir: 2015 yılında, navigasyon uygulaması Waze bir favela'nın karanlık sokaklarına yol açtıktan sonra Rio de Janeiro'daki bir çift vuruldu. Amerikalı bir aile adamının araba yolculuğu benzer şekilde trajik bir şekilde sona erdi, Google Haritalar çökmüş bir köprü üzerinde rehberlik etti – adam, makul olmayan köprü üzerinde aracıyla nehre düştü ve boğuldu. Aile daha sonra Google'a dava açtı, süreç yüzüyor.

Bu arada, Avustralya yetkilileri Outback'teki geziler için Google Haritaları kullanmaya karşı uyarıyorlar. Rangers'ın hayatı tehdit eden bir maceraya ihtiyacı yok.


Bilgi: Global Konumlandırma Sistemi (GPS) nedir?

Global Konumlandırma Sistemi (GPS), yerleri belirlemek için bir navigasyon ağıdır. Yeryüzünde 20.000 kilometre yükseklikte daire çevreleyen uydular, sürekli olarak konumlarını ve zamanlarını kodlanmış radyo sinyalleri olarak dünyaya gönderir. Orada akıllı telefonlara veya navigasyon cihazlarına yüklenen GPS alıcıları tarafından alınabilirler.

Mesafe, radyo sinyallerinin uydulardan alıcılara ihtiyaç duyduğu andan itibaren hesaplanabilir. Üçgenleme kullanılarak, yani en az üç GPS sinyali alarak, konum on metrelik doğruluğa belirlenebilir.

Sistem başlangıçta 1978'de ilk GPS uydusunu uzaya çeken ABD ordusu tarafından kullanıldı. 2000 yılında GPS, navigasyon cihazlarında bir patlama tetikleyen sivil kullanım için serbest bırakıldı. Rusya (Glonass), Çin (Beiidou) ve AB (Galileo) kendi uydu navigasyon sistemlerini geliştirdiler, ancak henüz dünya çapında hakim olmayan.

Amerikan navigasyon ağı küresel ekonomi için sistematiktir. GPS olmadan, tüm uçuş ve nakliye trafiği bugün çökecekti ve borsalar artık randevu ticareti ile çalışmayacaktı.
 
Üst