Beykozlu
New member
Saatli bir bomba: Senato mühendislerine Mitte'deki Mühlendamm Köprüsü'nü sorsanız bu kadar dramatik bir açıklama yapmazlardı. Uzmanlar mantıklı tartışmaya ve geri durmaya alışkındır. Ancak bu durumda ölçümler pek iyi görünmüyor. Yapıyı 24 saat izleyen sensörler alarm verdi. Elsen Köprüsü ve Dresden Carola Köprüsü'nde zaten utanç verici bir rol oynayan Mühlendamm Köprüsü'nde de Hennigsdorf öngerilme çeliği kullanılıyor. Bina ne kadar dayanacak?
“Mühlendamm Köprüsü'ndeki sensörler zaten birkaç kez devreye girdi. Bu, gergi tellerinin koptuğu anlamına geliyor” diyor Arne Huhn. Senato Çevre, Hareketlilik, Tüketici ve İklim Koruma Departmanında köprü inşaatı departmanına başkanlık ediyor. Ölçülen değerler, Molkenmarkt ile Spittelmarkt arasında seyahat eden birçok sürücünün sıkıntı çekmesi gerekse bile Mühlendamm Köprüsü projesini ele almanın doğru olduğunu gösteriyor. İki kısmi yapıdan birinin kapatılması ve yol kapasitesinin yarıya indirilmesi gerektiğinden her zaman trafik sıkışıklığı yaşanıyor.
Planlanan etkinlik: Sakinler 5 Aralık'ta daha fazla bilgi edinebilir
Ancak sürücülerin küfretmek yerine, 1968'de tamamlanan bir zamanlar sekiz şeritli öngerilmeli beton köprünün en azından kuzeybatı üst yapısının hala kullanılabilmesine sevinmesi gerekiyor. Her gün 70.000'e kadar aracın kullandığı ve doğuda Grunerstraße'ye, daha sonra batıda Leipziger Straße'ye akan bağlantının varlığını sürdüreceği belirtildi. Arne Huhn, işlerin daha da kötüleşebileceğini belirtti. “Hala trafikte olan üst yapının tüm inşaat süresi boyunca çalışır durumda ve erişilebilir kalacağını garanti edemeyiz. Eski köprünün bir süre daha dayanacağını umuyoruz” diyor mühendis.
Simülasyon, Mitte'deki yeni Mühlendamm köprüsünün nasıl görüneceğini gösteriyor. 38,3 metre ile eskisine göre yaklaşık 7 metre daha dar olacak. Planda ayrıca bisiklet yolları ve geniş kaldırımlar da yer alıyor.Simülasyon: ARUP/COBE
Arne Huhn, Berlin şehir merkezindeki en büyük köprü inşaatı projesinin başlamış ve şu anda devam ediyor olmasından gözle görülür bir mutluluk duyuyor. Sonraki tarihleri veriyor: İnşaatın resmi başlangıcı 4 Aralık'ta planlanıyor. Bölge sakinlerine yönelik bir sonraki bilgilendirme etkinliğinin 5 Aralık'ta yapılması planlanıyor. Huhn, “Gerçekten Ocak 2025'in başında başlayacak” diye duyurdu. Daha sonra bir şirket, öngerilmeli beton köprünün kilit tarafındaki kısmı olan Mühlendamm Köprüsü'nün güneydoğu üst yapısını yıkmaya başlayacak.
Huhn, yapının sensörlerin en son etkinleştirildiği kısmı olduğunu söylüyor. Bu açıdan bakıldığında öncelikle bunun yıkılması doğrudur. Köprü inşaatının patronu, “Şu ana kadar araçlara kapatılmış olan ve sökme çalışmalarının kısa süre içinde başlayacağı üst yapıda ön gerilimli çelik çatlaklar meydana geldi” diye açıklıyor. “Hasar projenin ne kadar acil ve gerekli olduğunu gösteriyor.” Zaten 2018 yılında yapılan incelemelerde hasar tespit edilmişti. 2021 yılında ise betonda 4.60 metre uzunluğunda çatlak tespit edilmişti. Sürekli izlemeye yönelik 96 sensör 2022'de kuruldu. Ayrıca kuzeybatıdaki üst yapıya da çarptılar; teknik dilde buna “vuruş” diyoruz.
Son zamanlarda yaklaşık 80 milyon avro olarak tahmin edilen proje şimdi hız kazanıyor. Arne Huhn, “Mühlendamm Köprüsü listemizde yoktu” diyor. Yaş açısından sıra henüz ona gelmemişti; Senato çalışmaya başlamak için 20 veya 30 yıl daha bekleyebilirdi. Ancak sonra 30 Ağustos 2018 geldi. Friedrichshain ve Treptow arasındaki Elsen Köprüsü'nde rutin incelemelerine devam eden köprü müfettişleri, yapının doğu üst yapısında 1968 yılında tamamlanan bir çatlak keşfetti. Bu çatlak 1,8 milimetreye kadar genişliğe sahipti ve 14 santimetreye kadar derinlik, Berlin'deki türünün en büyük hasarlarından biri. Uzmanların “tamamen başarısızlıktan” bahsetmesine şaşmamak gerek.
Friedrichshain ile Treptow arasındaki Elsenbrücke'deki çatlak nasıl ortaya çıktı?
Bu olay aynı zamanda Arne Huhn için de bir dönüm noktasıydı. “Eğer 2018 yılında Elsen Köprüsü'nde birdenbire 28 metre uzunluğunda bir çatlak ortaya çıkmasaydı Mühlendamm Köprüsü odak noktamızda olmazdı” diyor. “Bu olduğunda, onunla da uğraşmamız gerektiğini biliyorduk. Çünkü Berlin'de bu tipteki ikinci köprüdür. Öngerilmeli blok yöntemi kullanılarak üretilmiş özel öngerilmeli beton yapıdır.” Bu ne anlama gelir? “Köprünün stabilitesini sağlamak amacıyla içi boş çelik kirişlerde Hennigsdorfer öngerilme çeliğinden yapılmış 448 öngerilme teli var.” Teller özel bir harçla gerilerek preslendi.
Ancak Elsenbrücke vakasında istikrar sözü tutulmadı. Mühendis, “28 metre uzunluğundaki çatlağın kesin nedeni kesin olarak belirlenemedi” dedi. Ancak şu kadarı söylenebilir: Elsen Köprüsü inşa edildiğinde, bugün uzmanların rekor uzunluktaki bir ifadeyle “gerilimli korozyon çatlaması riski altında” olarak tanımladığı öngerilme çeliği kullanıldı. Başka bir deyişle: çelik korozyona karşı hassastı. Arne Huhn, bunun bireysel gerilim tellerinin kopmasına yol açabileceğini açıklıyor.
Onaylandığı gibi, VEB çelik ve Wilhelm Florin Hennigsdorf haddehanesinden gelen öngerilme çeliği, Dresden'deki Elbe üzerindeki Carola Köprüsü'nde de kullanıldı. 11 Eylül 2024'te sabah saat 3 civarında, batı üst yapısı C'nin güney ana açıklığı yüz metreye kadar çöktü. 1971 yılında hizmete açılan köprünün bu bölümünün gelecek yıldan itibaren yenilenmesi gerekiyor. Saksonya Ulaştırma Bakanı Martin Dulig (SPD) “Hasarın nedenlerini belirlerken, 1960'lar ile 1980'ler arasında yerleştirilen Hennigsdorf öngerilme çeliğinin, çöküşün başlıca hasar nedeni olabileceği ortaya çıktı” dedi. yakın zamanda açıklandı.
Lütfen yavaşla! Elsenbrücke şu anda yalnızca geçici bir yapıdan oluşuyor (Haberin Detaylarıda görülüyor).Volkmar Otto
Dresden'de planlama halen devam ederken, inşaatçılar Berlin'in doğusundaki Spree geçişinde dört yıldan fazla bir süredir çalışıyorlar. Yıkımın ardından inşa edilecek ilk üst yapının 2025 yılının ikinci yarısında trafiğe açılması planlanıyor. Arne Huhn: “Eski Elsen Köprüsü gitti, artık Mühlendamm Köprüsü'nden kurtulmamız gerekiyor. O zaman bu tür binalar artık Berlin'de olmayacak.”
Elsen Köprüsü gibi Mitte'deki Mühlendamm Köprüsü de 24 saat yakından izleniyor. Berlin'deki köprü inşaatçısının açıklamasına göre “Görsel izleme sistemlerine ek olarak özel ultrason ve akustik ölçümlerin de yardımıyla”. Kutuların beton kaplamasına küçük delikler açıldı. Bu açıklıklara kablolu sensörler yerleştirildi. Çelik kutudaki gergi tellerinin ayrı ayrı kopup kopmadığını kontrol ederler.
Mühlendamm Köprüsü'ndeki çalışmalar pazartesiden cumartesiye sürüyor
Bölüm başkanı, bir dayanak odasında eğrinin sürekli olarak değerlendirildiği sunucuların bulunduğunu bildiriyor. “Sınır değerlerin aşılması veya gergi telinde kopma tespit edilmesi durumunda anlaşmalı olduğumuz firmadaki arkadaşlara ve yönetimimize anında cep telefonlarına mesaj geliyor” – aynen öyle oldu. Köprünün güneydoğu kısmından ihbarlar geldi.
Mitte'deki Spree nehrinde şimdi neler oluyor? Arne Huhn şunu bildiriyor: “Önce nehirde bir çakıl yatağı yığılıyor. Buraya üst yapının tek parça olarak yerleştirileceği 40 civarında destek dikilecek. Tüm uzunluğu boyunca desteklenmesi gerekir. Yıkım şirketi daha sonra üst yapıyı büyük parçalara ayırmaya başlayabilir. Su yoluyla mavnalarla doğuya taşınırlar. Köprü parçaları kıyıdaki bir ayırma istasyonunda daha da parçalanıyor ve bileşenler türlerine göre ayrılıyor.”
Köprünün ilk bölümünün yıkılması ne kadar sürer? Peki örneğin Fischerinsel'de veya Nikolaiviertel'de yaşayanlara ne olacak? “Gerçek yıkım on hafta sürecek. Doğudaki üst yapının 2025 ortasına kadar bitmiş olması gerekiyor” diye açıklıyor mühendis. Günün 24 saati inşa etmenin genellikle mümkün olmadığını vurguluyor. “Beton dökülürken veya montajı yapılırken ara vermeden çalışmak zorundayız. O zaman şirketlerin gece çalışması gerekebiliyor. Ancak temel olarak çalışma saatleri pazartesiden cumartesiye sabah 7'den akşam 8'e kadar sınırlıdır” diye açıklıyor Huhn.
116 metre uzunluğunda, 45,2 metre genişliğinde, Federal Otoyol 1'in bir parçası: 1968'den kalma Mühlendamm Köprüsü, doğu şehir merkezinde Fischerinsel (solda) ile Nikolaiviertel arasındaki Spree'yi kapsıyor.Hareketlilik, Ulaşım, İklim Koruma ve Çevre/Ekonomi Atlası Senato Dairesi
COBE (Kopenhag) ve Arup (Berlin) tarafından tasarlanan yeni bina şimdi görücüye çıkıyor. Köprü inşaat uzmanı, takvimi doğrulayarak “İlk üst yapının 2027 başında, ikincisinin ise 2029'da hazır olması gerekiyor” dedi. “Yeni Mühlendamm Köprüsü ile Berlin'in trafik geçişine uygun ilk köprüsü Mitte'de yapılıyor. Dikkatlice düşünülmüş üç aşamalı bir modelde gereksinimlere ve ihtiyaçlara göre uyarlanabilmektedir. Her durumda, bisikletçiler korumalı bisiklet şeritlerine sahiptir ve yayalar da banklar ve bitki alanları gibi kendilerini iyi hissettiren unsurlarla kaplı geniş kaldırımlara sahiptir. Huhn, köprünün tüm uzunluğunun yeşillendirileceğini söyledi.
Senato planlamacısı: “Şehrin göbeğinde bir operasyon”
“Yeni Mühlendamm köprüsü mevcut köprüden farklı bir etkiye sahip olacak. Çok güzel bir köprü olacak. Mevcut beton duvarların yerine her kıyıda daha az kütleli görünen dört adet kırık sütun bulunacak. Köprünün altından geçenler için hava çok daha parlak olacak” diyor mühendis. Ancak simülasyonların gösterdiği gibi tramvayların köprüden ne zaman geçeceği yine belirsiz: Koalisyonun en son kemer sıkma kararları, M4'ün daha fazla inşasına yönelik planlamanın durdurulacağını öngörüyor.
Şurası kesin: “Şehrin içine, şehrin göbeğine yapılan bir operasyon. Berlin'in 1 numaralı köprü noktasında gerçekleşiyor” diyor Arne Huhn. “Cölln ile Berlin arasındaki ilk bağlantı bir zamanlar bu noktada bulunuyordu. Burada birçok farklı bina duruyordu. Yeni bir şey yaratıldığında her şeyin silinip gittiği şüphelidir. Sanırım çok sayıda eski ahşap sütun ve taşa rastlayacağız” dedi. Ancak sürprizlere alışıktır. Berlin'de yeni bir şey yok!
Senato'daki köprü inşaatı başkanının aklında başka bir şey var: “Köprünün 2027 yılına kadar dayanacağını umuyoruz, çünkü o noktada ilk yeni kısmi yapının bitirilmesi gerekiyor. Ama bunu garanti edemeyiz. Güvenlik en büyük önceliğimizdir. Şöyle ifade edelim: Belgelerimizde daha kötü durumda olan doğu üst yapısının, şu anda yıkmakta olduğumuz köprünün ilk kısmı olmasından dolayı mutluyuz. Bu doğru sıralamadır.”
Herhangi bir geri bildiriminiz var mı? Bize yazın! brifing@Haberler
“Mühlendamm Köprüsü'ndeki sensörler zaten birkaç kez devreye girdi. Bu, gergi tellerinin koptuğu anlamına geliyor” diyor Arne Huhn. Senato Çevre, Hareketlilik, Tüketici ve İklim Koruma Departmanında köprü inşaatı departmanına başkanlık ediyor. Ölçülen değerler, Molkenmarkt ile Spittelmarkt arasında seyahat eden birçok sürücünün sıkıntı çekmesi gerekse bile Mühlendamm Köprüsü projesini ele almanın doğru olduğunu gösteriyor. İki kısmi yapıdan birinin kapatılması ve yol kapasitesinin yarıya indirilmesi gerektiğinden her zaman trafik sıkışıklığı yaşanıyor.
Planlanan etkinlik: Sakinler 5 Aralık'ta daha fazla bilgi edinebilir
Ancak sürücülerin küfretmek yerine, 1968'de tamamlanan bir zamanlar sekiz şeritli öngerilmeli beton köprünün en azından kuzeybatı üst yapısının hala kullanılabilmesine sevinmesi gerekiyor. Her gün 70.000'e kadar aracın kullandığı ve doğuda Grunerstraße'ye, daha sonra batıda Leipziger Straße'ye akan bağlantının varlığını sürdüreceği belirtildi. Arne Huhn, işlerin daha da kötüleşebileceğini belirtti. “Hala trafikte olan üst yapının tüm inşaat süresi boyunca çalışır durumda ve erişilebilir kalacağını garanti edemeyiz. Eski köprünün bir süre daha dayanacağını umuyoruz” diyor mühendis.
Simülasyon, Mitte'deki yeni Mühlendamm köprüsünün nasıl görüneceğini gösteriyor. 38,3 metre ile eskisine göre yaklaşık 7 metre daha dar olacak. Planda ayrıca bisiklet yolları ve geniş kaldırımlar da yer alıyor.Simülasyon: ARUP/COBE
Arne Huhn, Berlin şehir merkezindeki en büyük köprü inşaatı projesinin başlamış ve şu anda devam ediyor olmasından gözle görülür bir mutluluk duyuyor. Sonraki tarihleri veriyor: İnşaatın resmi başlangıcı 4 Aralık'ta planlanıyor. Bölge sakinlerine yönelik bir sonraki bilgilendirme etkinliğinin 5 Aralık'ta yapılması planlanıyor. Huhn, “Gerçekten Ocak 2025'in başında başlayacak” diye duyurdu. Daha sonra bir şirket, öngerilmeli beton köprünün kilit tarafındaki kısmı olan Mühlendamm Köprüsü'nün güneydoğu üst yapısını yıkmaya başlayacak.
Huhn, yapının sensörlerin en son etkinleştirildiği kısmı olduğunu söylüyor. Bu açıdan bakıldığında öncelikle bunun yıkılması doğrudur. Köprü inşaatının patronu, “Şu ana kadar araçlara kapatılmış olan ve sökme çalışmalarının kısa süre içinde başlayacağı üst yapıda ön gerilimli çelik çatlaklar meydana geldi” diye açıklıyor. “Hasar projenin ne kadar acil ve gerekli olduğunu gösteriyor.” Zaten 2018 yılında yapılan incelemelerde hasar tespit edilmişti. 2021 yılında ise betonda 4.60 metre uzunluğunda çatlak tespit edilmişti. Sürekli izlemeye yönelik 96 sensör 2022'de kuruldu. Ayrıca kuzeybatıdaki üst yapıya da çarptılar; teknik dilde buna “vuruş” diyoruz.
Son zamanlarda yaklaşık 80 milyon avro olarak tahmin edilen proje şimdi hız kazanıyor. Arne Huhn, “Mühlendamm Köprüsü listemizde yoktu” diyor. Yaş açısından sıra henüz ona gelmemişti; Senato çalışmaya başlamak için 20 veya 30 yıl daha bekleyebilirdi. Ancak sonra 30 Ağustos 2018 geldi. Friedrichshain ve Treptow arasındaki Elsen Köprüsü'nde rutin incelemelerine devam eden köprü müfettişleri, yapının doğu üst yapısında 1968 yılında tamamlanan bir çatlak keşfetti. Bu çatlak 1,8 milimetreye kadar genişliğe sahipti ve 14 santimetreye kadar derinlik, Berlin'deki türünün en büyük hasarlarından biri. Uzmanların “tamamen başarısızlıktan” bahsetmesine şaşmamak gerek.
Friedrichshain ile Treptow arasındaki Elsenbrücke'deki çatlak nasıl ortaya çıktı?
Bu olay aynı zamanda Arne Huhn için de bir dönüm noktasıydı. “Eğer 2018 yılında Elsen Köprüsü'nde birdenbire 28 metre uzunluğunda bir çatlak ortaya çıkmasaydı Mühlendamm Köprüsü odak noktamızda olmazdı” diyor. “Bu olduğunda, onunla da uğraşmamız gerektiğini biliyorduk. Çünkü Berlin'de bu tipteki ikinci köprüdür. Öngerilmeli blok yöntemi kullanılarak üretilmiş özel öngerilmeli beton yapıdır.” Bu ne anlama gelir? “Köprünün stabilitesini sağlamak amacıyla içi boş çelik kirişlerde Hennigsdorfer öngerilme çeliğinden yapılmış 448 öngerilme teli var.” Teller özel bir harçla gerilerek preslendi.
Ancak Elsenbrücke vakasında istikrar sözü tutulmadı. Mühendis, “28 metre uzunluğundaki çatlağın kesin nedeni kesin olarak belirlenemedi” dedi. Ancak şu kadarı söylenebilir: Elsen Köprüsü inşa edildiğinde, bugün uzmanların rekor uzunluktaki bir ifadeyle “gerilimli korozyon çatlaması riski altında” olarak tanımladığı öngerilme çeliği kullanıldı. Başka bir deyişle: çelik korozyona karşı hassastı. Arne Huhn, bunun bireysel gerilim tellerinin kopmasına yol açabileceğini açıklıyor.
Onaylandığı gibi, VEB çelik ve Wilhelm Florin Hennigsdorf haddehanesinden gelen öngerilme çeliği, Dresden'deki Elbe üzerindeki Carola Köprüsü'nde de kullanıldı. 11 Eylül 2024'te sabah saat 3 civarında, batı üst yapısı C'nin güney ana açıklığı yüz metreye kadar çöktü. 1971 yılında hizmete açılan köprünün bu bölümünün gelecek yıldan itibaren yenilenmesi gerekiyor. Saksonya Ulaştırma Bakanı Martin Dulig (SPD) “Hasarın nedenlerini belirlerken, 1960'lar ile 1980'ler arasında yerleştirilen Hennigsdorf öngerilme çeliğinin, çöküşün başlıca hasar nedeni olabileceği ortaya çıktı” dedi. yakın zamanda açıklandı.
Lütfen yavaşla! Elsenbrücke şu anda yalnızca geçici bir yapıdan oluşuyor (Haberin Detaylarıda görülüyor).Volkmar Otto
Dresden'de planlama halen devam ederken, inşaatçılar Berlin'in doğusundaki Spree geçişinde dört yıldan fazla bir süredir çalışıyorlar. Yıkımın ardından inşa edilecek ilk üst yapının 2025 yılının ikinci yarısında trafiğe açılması planlanıyor. Arne Huhn: “Eski Elsen Köprüsü gitti, artık Mühlendamm Köprüsü'nden kurtulmamız gerekiyor. O zaman bu tür binalar artık Berlin'de olmayacak.”
Elsen Köprüsü gibi Mitte'deki Mühlendamm Köprüsü de 24 saat yakından izleniyor. Berlin'deki köprü inşaatçısının açıklamasına göre “Görsel izleme sistemlerine ek olarak özel ultrason ve akustik ölçümlerin de yardımıyla”. Kutuların beton kaplamasına küçük delikler açıldı. Bu açıklıklara kablolu sensörler yerleştirildi. Çelik kutudaki gergi tellerinin ayrı ayrı kopup kopmadığını kontrol ederler.
Mühlendamm Köprüsü'ndeki çalışmalar pazartesiden cumartesiye sürüyor
Bölüm başkanı, bir dayanak odasında eğrinin sürekli olarak değerlendirildiği sunucuların bulunduğunu bildiriyor. “Sınır değerlerin aşılması veya gergi telinde kopma tespit edilmesi durumunda anlaşmalı olduğumuz firmadaki arkadaşlara ve yönetimimize anında cep telefonlarına mesaj geliyor” – aynen öyle oldu. Köprünün güneydoğu kısmından ihbarlar geldi.
Mitte'deki Spree nehrinde şimdi neler oluyor? Arne Huhn şunu bildiriyor: “Önce nehirde bir çakıl yatağı yığılıyor. Buraya üst yapının tek parça olarak yerleştirileceği 40 civarında destek dikilecek. Tüm uzunluğu boyunca desteklenmesi gerekir. Yıkım şirketi daha sonra üst yapıyı büyük parçalara ayırmaya başlayabilir. Su yoluyla mavnalarla doğuya taşınırlar. Köprü parçaları kıyıdaki bir ayırma istasyonunda daha da parçalanıyor ve bileşenler türlerine göre ayrılıyor.”
Köprünün ilk bölümünün yıkılması ne kadar sürer? Peki örneğin Fischerinsel'de veya Nikolaiviertel'de yaşayanlara ne olacak? “Gerçek yıkım on hafta sürecek. Doğudaki üst yapının 2025 ortasına kadar bitmiş olması gerekiyor” diye açıklıyor mühendis. Günün 24 saati inşa etmenin genellikle mümkün olmadığını vurguluyor. “Beton dökülürken veya montajı yapılırken ara vermeden çalışmak zorundayız. O zaman şirketlerin gece çalışması gerekebiliyor. Ancak temel olarak çalışma saatleri pazartesiden cumartesiye sabah 7'den akşam 8'e kadar sınırlıdır” diye açıklıyor Huhn.
116 metre uzunluğunda, 45,2 metre genişliğinde, Federal Otoyol 1'in bir parçası: 1968'den kalma Mühlendamm Köprüsü, doğu şehir merkezinde Fischerinsel (solda) ile Nikolaiviertel arasındaki Spree'yi kapsıyor.Hareketlilik, Ulaşım, İklim Koruma ve Çevre/Ekonomi Atlası Senato Dairesi
COBE (Kopenhag) ve Arup (Berlin) tarafından tasarlanan yeni bina şimdi görücüye çıkıyor. Köprü inşaat uzmanı, takvimi doğrulayarak “İlk üst yapının 2027 başında, ikincisinin ise 2029'da hazır olması gerekiyor” dedi. “Yeni Mühlendamm Köprüsü ile Berlin'in trafik geçişine uygun ilk köprüsü Mitte'de yapılıyor. Dikkatlice düşünülmüş üç aşamalı bir modelde gereksinimlere ve ihtiyaçlara göre uyarlanabilmektedir. Her durumda, bisikletçiler korumalı bisiklet şeritlerine sahiptir ve yayalar da banklar ve bitki alanları gibi kendilerini iyi hissettiren unsurlarla kaplı geniş kaldırımlara sahiptir. Huhn, köprünün tüm uzunluğunun yeşillendirileceğini söyledi.
Senato planlamacısı: “Şehrin göbeğinde bir operasyon”
“Yeni Mühlendamm köprüsü mevcut köprüden farklı bir etkiye sahip olacak. Çok güzel bir köprü olacak. Mevcut beton duvarların yerine her kıyıda daha az kütleli görünen dört adet kırık sütun bulunacak. Köprünün altından geçenler için hava çok daha parlak olacak” diyor mühendis. Ancak simülasyonların gösterdiği gibi tramvayların köprüden ne zaman geçeceği yine belirsiz: Koalisyonun en son kemer sıkma kararları, M4'ün daha fazla inşasına yönelik planlamanın durdurulacağını öngörüyor.
Şurası kesin: “Şehrin içine, şehrin göbeğine yapılan bir operasyon. Berlin'in 1 numaralı köprü noktasında gerçekleşiyor” diyor Arne Huhn. “Cölln ile Berlin arasındaki ilk bağlantı bir zamanlar bu noktada bulunuyordu. Burada birçok farklı bina duruyordu. Yeni bir şey yaratıldığında her şeyin silinip gittiği şüphelidir. Sanırım çok sayıda eski ahşap sütun ve taşa rastlayacağız” dedi. Ancak sürprizlere alışıktır. Berlin'de yeni bir şey yok!
Senato'daki köprü inşaatı başkanının aklında başka bir şey var: “Köprünün 2027 yılına kadar dayanacağını umuyoruz, çünkü o noktada ilk yeni kısmi yapının bitirilmesi gerekiyor. Ama bunu garanti edemeyiz. Güvenlik en büyük önceliğimizdir. Şöyle ifade edelim: Belgelerimizde daha kötü durumda olan doğu üst yapısının, şu anda yıkmakta olduğumuz köprünün ilk kısmı olmasından dolayı mutluyuz. Bu doğru sıralamadır.”
Herhangi bir geri bildiriminiz var mı? Bize yazın! brifing@Haberler