Beykozlu
New member
İklim dostu bir şekilde Berlin’den Paris’e bir gecede trenle seyahat etmek: Bunun gelecekte tekrar mümkün olması gerekir. Avusturya Federal Demiryolları (ÖBB), duyurusu yapılan Nightjet’in ne zaman başlayacağı konusunda hala düşük profilli davranıyor. Ancak bu arada, öngörülen yeni teklifin giderek daha fazla ayrıntısı biliniyor. Gece treninin Berlinlilere daha ilginç doğrudan bağlantılar sağlayabileceği açıkça görülüyor.
Avrupa’nın en büyük gece treni operatörü ÖBB’den daha fazlası alınamıyor: Berlin’den Paris ve Brüksel’e Nightjet’in planlanması hâlâ planlanıyor; açıklanan tek şey bu. Diğer birçok gözlemci gibi Schöneberg demiryolu acentesinden Martin Kopetschke de Avusturyalıların bu kadar temkinli olduğunu anlayabiliyor. “Her şey İtalya için yeni Nightjet setlerinin hizmete alınmasına bağlı, çünkü bu gerekli arabaların serbest kalmasını sağlayacak” diye açıklıyor. Ancak Siemens araçlarının teslimatı zaten yaklaşık bir yıl gecikmişti. İlk uygulama alanınız Aralık ayından itibaren Stuttgart’tan Münih üzerinden Venedik’e giden Nightjet rotası olacak.
İlan | Daha fazlasını okumak için kaydırın
Sonuçta: “Şu anda oldukça iyi görünüyor” dedi Kopetschke. Bu nedenle şu anda Berlin’e gidiş-dönüş yeni gece treni bağlantısının bu yılki tarife değişikliğinde Advent’in ikinci Pazar günü başlamasını bekliyor – her ne kadar şimdilik günlük olmasa da. Crellestrasse’deki demiryolu seyahat acentesinin ortak sahibi, ortaklarının da aynı şeyi düşündüğünü söylüyor. Deutsche Bahn’ın 2014 yılında çekildiği geleneksel uluslararası tren bağlantısı yeniden canlandırılacak.
Mart 2024’ten itibaren yeni gece treni her gün çalışabilecek
“Şu ana kadar edindiğim bilgiye göre Aralık 2023’ten Mart 2024’e kadar haftada üç sefer yapılacak” dedi. Bunlar Viyana-Paris-Viyana Nightjet’in çalıştığı günler olmalı. Çünkü bu tren Frankfurt am Main ya da Mannheim’dan geçen Berlin vagonlarını birbirine bağlıyor. Nightjet Viyana-Paris şu anda Pazartesi, Perşembe ve Cumartesi günleri hizmet vermektedir. Şu anda Salı, Cuma ve Pazar günleri ters yönde seyahat ediyor. Martin Kopetschke, bağlantının Mart ayından itibaren her gün çalıştırılabileceğini umuyor.
Cuma günü 10 Aralık’tan itibaren geçerli olacak yeni tarifenin ilk detayları ÖBB Nightjet internet sitesinde ortaya çıktı. Kısa süre sonra ortadan kaybolan bilgiye göre, Berlin arabaları Almanya’nın başkentinden saat 20.18’de ayrılacak ve sabah 10.24’te Fransa’nın başkentine varacak. Paris’ten akşam 19.12’de dönecek ve Berlin’e sabah 8.26’da varacaktı.
Devlet demiryolu ÖBB, özel Avrupa Sleeper ile yarışıyor
Brüksel’e gidiş-dönüş tren kısmı için web sitesinde zaman bilgisi de geçici olarak mevcuttu. Bundan sonra, yeni Nightjet sabah 9.56’da Belçika’nın başkentine varacak ve akşam 19.03’te Berlin ve Viyana’ya dönecekti. Henüz mayıs ayında seferlerine başlayan özel gece treni European Sleeper ile tesadüfen yarışan trenin bu kısmı da yolda yeniden konumlandırılıyor. Bir dolambaçlı yoldan gidecek – ancak bunun avantajı, Berlin’den Koblenz, Köln, Aachen ve Liège/Liège’ye giden gece yolcuları için de zamanın keyifli olması. Berlin’den gelen tren Köln’e sabah 7’de varacak ve akşam 22:01’de kalkacaktı. Öte yandan trenin Paris kısmı, Berlin ile Strazburg/Strazburg arasında iyi bir bağlantı sağlıyor (varış sabah 5.50’de, kalkış sabah 0.02’de) ).
ÖBB, ağustos ayı ortasında yaptığı açıklamada, “Eylül ayı başında Almanya’ya teklifin ayrıntılarını açıklayacağımız bir basın toplantısı planlıyoruz.” dedi. “Maalesef o tarihten önce rotalar ve teklifler hakkında nihai bir onay veremiyoruz.” Ancak bir şey açık: “Siemens’in ilk yeni Nightjet trenlerinin bu yıl için planlanması.” Heyecan verici olmaya devam ediyor ve umut var.
Avrupa’nın en büyük gece treni operatörü ÖBB’den daha fazlası alınamıyor: Berlin’den Paris ve Brüksel’e Nightjet’in planlanması hâlâ planlanıyor; açıklanan tek şey bu. Diğer birçok gözlemci gibi Schöneberg demiryolu acentesinden Martin Kopetschke de Avusturyalıların bu kadar temkinli olduğunu anlayabiliyor. “Her şey İtalya için yeni Nightjet setlerinin hizmete alınmasına bağlı, çünkü bu gerekli arabaların serbest kalmasını sağlayacak” diye açıklıyor. Ancak Siemens araçlarının teslimatı zaten yaklaşık bir yıl gecikmişti. İlk uygulama alanınız Aralık ayından itibaren Stuttgart’tan Münih üzerinden Venedik’e giden Nightjet rotası olacak.
İlan | Daha fazlasını okumak için kaydırın
Sonuçta: “Şu anda oldukça iyi görünüyor” dedi Kopetschke. Bu nedenle şu anda Berlin’e gidiş-dönüş yeni gece treni bağlantısının bu yılki tarife değişikliğinde Advent’in ikinci Pazar günü başlamasını bekliyor – her ne kadar şimdilik günlük olmasa da. Crellestrasse’deki demiryolu seyahat acentesinin ortak sahibi, ortaklarının da aynı şeyi düşündüğünü söylüyor. Deutsche Bahn’ın 2014 yılında çekildiği geleneksel uluslararası tren bağlantısı yeniden canlandırılacak.
Mart 2024’ten itibaren yeni gece treni her gün çalışabilecek
“Şu ana kadar edindiğim bilgiye göre Aralık 2023’ten Mart 2024’e kadar haftada üç sefer yapılacak” dedi. Bunlar Viyana-Paris-Viyana Nightjet’in çalıştığı günler olmalı. Çünkü bu tren Frankfurt am Main ya da Mannheim’dan geçen Berlin vagonlarını birbirine bağlıyor. Nightjet Viyana-Paris şu anda Pazartesi, Perşembe ve Cumartesi günleri hizmet vermektedir. Şu anda Salı, Cuma ve Pazar günleri ters yönde seyahat ediyor. Martin Kopetschke, bağlantının Mart ayından itibaren her gün çalıştırılabileceğini umuyor.
Cuma günü 10 Aralık’tan itibaren geçerli olacak yeni tarifenin ilk detayları ÖBB Nightjet internet sitesinde ortaya çıktı. Kısa süre sonra ortadan kaybolan bilgiye göre, Berlin arabaları Almanya’nın başkentinden saat 20.18’de ayrılacak ve sabah 10.24’te Fransa’nın başkentine varacak. Paris’ten akşam 19.12’de dönecek ve Berlin’e sabah 8.26’da varacaktı.
Devlet demiryolu ÖBB, özel Avrupa Sleeper ile yarışıyor
Brüksel’e gidiş-dönüş tren kısmı için web sitesinde zaman bilgisi de geçici olarak mevcuttu. Bundan sonra, yeni Nightjet sabah 9.56’da Belçika’nın başkentine varacak ve akşam 19.03’te Berlin ve Viyana’ya dönecekti. Henüz mayıs ayında seferlerine başlayan özel gece treni European Sleeper ile tesadüfen yarışan trenin bu kısmı da yolda yeniden konumlandırılıyor. Bir dolambaçlı yoldan gidecek – ancak bunun avantajı, Berlin’den Koblenz, Köln, Aachen ve Liège/Liège’ye giden gece yolcuları için de zamanın keyifli olması. Berlin’den gelen tren Köln’e sabah 7’de varacak ve akşam 22:01’de kalkacaktı. Öte yandan trenin Paris kısmı, Berlin ile Strazburg/Strazburg arasında iyi bir bağlantı sağlıyor (varış sabah 5.50’de, kalkış sabah 0.02’de) ).
ÖBB, ağustos ayı ortasında yaptığı açıklamada, “Eylül ayı başında Almanya’ya teklifin ayrıntılarını açıklayacağımız bir basın toplantısı planlıyoruz.” dedi. “Maalesef o tarihten önce rotalar ve teklifler hakkında nihai bir onay veremiyoruz.” Ancak bir şey açık: “Siemens’in ilk yeni Nightjet trenlerinin bu yıl için planlanması.” Heyecan verici olmaya devam ediyor ve umut var.