SJ100 uçağı ‘tamamen Rus’ olarak selamlandı – ancak motor yarı Fransız

Beykozlu

New member
Mart 2022 gibi erken bir tarihte Rusya’nın Ukrayna’yı işgali sonucunda Boeing ve Airbus üreticileri Rus havayollarına yedek parça, bakım ve teknik destek sağlamayı bıraktı. Yaptırımlar nedeniyle yeni uçak kiralamaları da sonlandırıldı.

O zamandan bu yana, Rus yetkililer defalarca “tamamen Rusya’dan ithal ikame”, yani tamamen Rusya’da üretilen kendi uçakları sözü verdiler. Şimdi adını baş tasarımcı Pawel Sukhoi’den alan Rus üretici Sukhoi, çalışmalarının sonuçlarını sunuyor.

Yüzde 100’ü Rus havacılık konsorsiyumu OAK’a ait olan ve sonuçta devlete ait Rostec şirketinin de bir parçası olan şirket, Salı günü Rusya’nın Uzak Doğu’sundaki Komsomolsk-on-Amur’da yeni SJ100 uçağının bir prototipini test etti. Bu Rusya Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından açıklandı. Test sırasında tüm ev sistemlerinin istikrarlı bir şekilde çalıştığı, havadaki kontrol edilebilirlik ve stabilitenin doğrulandığı belirtildi.

Sistem ve bileşenlerin ithal ikamesine yönelik program ve “devlet mülkiyetindeki Roctec’in bir parçası olan uçak yapımı ve radyo elektroniği endüstrilerindeki şirketlerden binlerce ekibin” başarısı kutlanıyor.


İlan | Daha fazlasını okumak için kaydırın

Yaptırımlar nedeniyle: Rusya’nın henüz kendi motorları hazır değil


Bakanlık, Rus geliştiricilerin aviyonik, iniş takımı, yardımcı güç ünitesi, entegre kontrol sisteminin yanı sıra güç kaynağı sistemleri, klima, yangından korunma dahil olmak üzere kendi tasarım çözümlerini ve teknolojilerini uygulamayı ve bunları uçağa yerleştirmeyi başardığını övdü. Ancak bahsetmemeyi tercih ettiği şey, en son “yedek uçağın” hala Fransız-Rus SaM146 motorunu kullandığıdır. Sukhoi süper jetleri, kötü itibarlarını tam olarak PowerJet SaM146 ile ilgili sorunlara borçludur: Fransız-Rus ortak girişimi PowerJet tarafından geliştirilen motorlar, Rus tarafının iddia ettiği gibi, özellikle Fransız yüksek nedeniyle geçmişte defalarca bir tasarım hatası göstermişti. -basınç bileşenleri.

Rusya’nın Ukrayna’ya saldırısının ardından Fransız ortak Safran Aircraft Engines ortak girişimden ayrıldı ve eski motorlardaki Fransız parçalarının Fransa’da tamir edilmesine artık izin verilmedi. Rusya’nın ithal ikamesi henüz daha iyi motorlara sahip değil. Yeni söz, ikinci prototipin eninde sonunda yerli PD-8 motorlarıyla uçacağını söylüyor ancak bunlar hâlâ kontrol ediliyor ve test ediliyor.

Haber Rusya’da hem heyecan hem de alay konusu oldu: En son ay sondası Luna-25’in düşmesinin ardından pek çok kişi yurt içi gelişmelere olan güvenini kaybetti.

Geri bildiriminiz var mı? Bize yazın! brifing@Haberler
 
Üst