Sonunda Schönhauser Allee’de güvenli bisiklet sürün – ancak artık park yeri yok

Beykozlu

New member
Ev
Berlin
Sonunda Schönhauser Allee’de güvenli bisiklet sürün – ancak artık park yeri yok

Berlin’in en önemli bisiklet yollarından birinin bir kısmı yeniden inşa ediliyor. Yayalar da yararlanıyor ama sürücüler yararlanamıyor. Şimdi yeni bir takvim var.


Peter Neuman


04/16/2023 | 04/16/2023 – 21:34 tarihinde güncellendi

Geniş kaldırımlar, bisiklet yolları, artık park yeri yok: Devlete ait şirket tarafından yapılan görselleştirme, gelecekte Schönhauser Allee'nin orta bölümünün nasıl görüneceğini gösteriyor.


Geniş kaldırımlar, bisiklet yolları, artık park yeri yok: Devlete ait şirket tarafından yapılan görselleştirme, gelecekte Schönhauser Allee’nin orta bölümünün nasıl görüneceğini gösteriyor.Görselleştirme: GB infraVelo GmbH


Berlin’deki en işlek bisiklet yollarından biri yeniden inşa ediliyor. Prenzlauer Berg’deki Schönhauser Allee, en azından bu caddenin ilk bölümü olmak üzere daha bisiklet dostu hale geliyor. Senato şimdi yeni takvimi Berliner Zeitung’a sunulan bir parlamento belgesinde duyurdu. Ancak Berlin yolcu lobisi projeyi şimdiden eleştirdi. Pek çok sürücü de memnun olmayacak: etkilenen bölgede park yeri olmayacak.

Stargarder/Gleimstraße kavşağında başlayan ve Danziger ve Eberswalder Straße kavşağından hemen önce Topsstraße’de sona eren Schönhauser Allee’nin 720 metre uzunluğundaki bölümü hakkındadır. Orada, insanların bugün hala park ettikleri sağ şerit korumalı bir bisiklet şeridine dönüştürülecek. Yeni bisiklet yollarının her biri 2,50 metre genişliğinde olacak.

Devlete ait Infravelo, Senato Departmanına yaptığı açıklamada, “Yasa dışı durma ve park etmeyi önlemek için, bisiklet yolu beton kaldırımlarla araba trafiğinden ayrıldı.” Bu ayırma alanları 50 santimetre genişliğinde olmalıdır. “Yükleme bölgeleri teslimat trafiği için kurulacak.” Bu tür 11 alan planlanmıştır. Schönhauser Allee’nin bu kısmının dönüştürülmesi, caddenin doğu tarafında oldukça dar olan kaldırımların daha da genişlemesine neden olacak.

Dışişleri Bakanı: İnşaat sözleşmesinin imzalanması yakındır


Berlin’in kuzeydoğusundaki federal otoyol 96a’nın bu bölümünün bisikletçi ve yaya dostu olarak dönüştürülmesinin aslında geçen yılın ortasında başlaması gerekiyordu. Sonra 2023 sonbaharından söz edildi. Şimdi Prenzlauer Berg’den Yeşiller milletvekili Andreas Otto Senato’ya tekrar sordu. Yönetim Infravelo’ya döndü. Cevap yakın zamanda mevcuttu.

Devlet Sekreteri Silke Karcher (Yeşiller) milletvekiline, “Uygulama planlaması tamamlandı, yapım işi ihalesi yayınlandı ve ödül yaklaşıyor” dedi. “Schönhauser Allee’nin bölgesel dönüşümünün 2023’ün ortalarında başlaması planlanıyor. Mevcut bilgilere göre bisiklet yollarının 2023 yılının üçüncü çeyreği sonuna kadar tamamlanarak hizmete açılması beklenebilir.” Eylül’de olacaktı.

Prenzlauer Berg'in Pankow semtindeki Schönhauser Allee'de bir bisikletçi.  Bisiklet yolları hala kaldırımlarda.  Ama bu değişmeli.


Prenzlauer Berg’in Pankow semtindeki Schönhauser Allee’de bir bisikletçi. Bisiklet yolları hala kaldırımlarda. Ama bu değişmeli.Benjamin Pritzkuleit


Milletvekili Andreas Otto, “Yayalar ve bisikletliler arasında yıllarca süren çatışmalardan sonra, durum nihayet etkisiz hale getiriliyor” dedi. “Bundan çok mutluyum.” Dönüşüm, Schönhauser Allee’nin diğer bölümleri için bir model olacaktır. Yeşil politikacı, “Yoldaki bisiklet şeridi onlara güvenlik ve sürüş konforu getiriyor” dedi. “Kaldırım sonunda gerçek bir bulvara dönüşebilir.”

Berlin Hareketlilik Yasası, tüm ana yollarda geniş bisiklet yolları gerektirir


Tamamen yasal bir bakış açısından, mesele açık: 2018’de Temsilciler Meclisi tarafından SPD, Yeşiller ve Sol Parti’nin oylarıyla kabul edilen Berlin Hareketlilik Yasası, bisiklet için geniş ve korumalı tesisler sağlıyor. tüm ana caddelerde trafik. Infravelo, Schönhauser Allee’nin dönüştürülmesiyle Berlin bisiklet trafiği planını ve Pankow bölge meclisinin bir kararını da uyguluyor.

İhtiyacın olduğu kesin. Ana yol, bu şehrin en önemli bisiklet yollarından biridir. Örneğin, 29 Ekim 2020’de sabah 7 ile akşam 7 arasında Gleimstrasse ve Stargarder Strasse kavşağında 10.000’den fazla bisikletçi sayıldı. Ancak bisikletçiler, kaldırımlarda yoldan çıkan dar bisiklet yollarına yönlendirilir. Orada sollama yapmak zordur ve otobüs durak alanlarındaki virajlar tehlikeleri artırır. Çoğu zaman, aynı zamanda az alanla yetinmek zorunda olan, daha az yoğun yaya trafiği ile çatışmalar vardır.

Schönhauser Allee’nin orta bölümünün dönüştürülmesi yayaların durumunu da iyileştirmeli. Kaldırım alanlarına günümüz bisiklet yolları eklendi. Sonuç olarak, kaldırımlar önemli ölçüde daha geniş olacak – bazı durumlarda genişliğin sekiz metreye kadar çıkacağını söylüyorlar. Senato’ya göre “Ek bisiklet rafları, banklar ve örneğin açık havada ikram için daha fazla alan, konforu ve kalış kalitesini artırmalıdır.”

Günün belirli saatlerinde durma ve çift park etme yasaldır.


Ancak yol kenarlarının kullanımındaki değişiklik, bu alanda daha fazla park yeri kalmayacağı anlamına gelecek. Şimdiye kadar 150 civarında park yeri kaldırılacağı söylendi. Motorlu araç trafiği için hala iki şerit olacak ve bunlardan biri daha önce olduğu gibi Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) tramvayları tarafından kullanılacak. Ayrıca sağ şeridin günün belirli saatlerinde teslim ve yükleme trafiğine açılması planlanıyor. Bu, bugün zaten var olan çift park etmeyi ve çift park etmeyi yasal hale getirecek. Aksi takdirde, planlamacılara göre, bu trafik ara sokaklardaki yükleme bölgeleri aracılığıyla da ele alınacaktır – bu da oradaki araç park yerlerinin kaybına neden olacaktır.

Berlin yolcu derneği IGEB geçen yıl projeden memnun kalmamıştı. Dernek, M1 hattı tramvay ve motorlu taşıtların zaman zaman sağ şeridin teslim ve yükleme alanı olarak kullanılabilmesi durumunda kalan tek şeritte trafik sıkışıklığına takılıp kalacağının öngörüldüğüne işaret etti. Milastraße durağının tehlikeli bölge haline geleceği belirtildi. Orada, yolcuların trene binmek için yolun karşısına geçmesi gerekiyor. Yolcu lobisi, oraya giderken gelecekte geniş bisiklet yolunu geçmek zorunda kalacakları konusunda uyardı.

N2 gece otobüsü burada durduğundan ve orada bulunan restoranlar için teslimat bölgelerinin oluşturulması gerektiğinden, Eberswalder Straße metro istasyonunun hemen önündeki alan yeniden tasarlanmayacaktır. Kaldırımlarda bugünün Hochbordradwege kalır.

Schönhauser Allee’nin diğer bölümleri ne zaman yenilenecek?


Schönhauser Allee’nin diğer bölümlerinin de ne zaman bisiklet dostu hale getirileceği henüz belli değil. Devlet Bakanı Karcher, “Pankow ilçesinde şu anda planlama aşamasında olan 19 büyük ölçekli bisiklet projesi ve uygulama aşamasında olan üç proje var” dedi. “Schönhauser Allee’deki Schivelbeiner/Wichertstrasse ve Bornholmer/Wisbyer Strasse arasındaki bölüm özellikle önemlidir.”

Ancak Karcher, bölge ofisinin yalnızca mevcut projelerden bazıları tamamlandıktan ve finansman sağlandıktan sonra daha büyük ölçekte yeni bisiklet projelerine başlayabileceğini söylüyor. “Eberswalder Straße metro istasyonunun güneyinde ve Stargarder/Gleimstraße’nin kuzeyinde planlamanın başlaması için kesin bir tarih şu anda güvenilir bir şekilde tahmin edilemiyor.”

Geçen yıl, Pankow bölge ofisinde düzen ve kamusal alandan sorumlu belediye meclis üyesi Manuela Anders-Granitzki, Schönhauser Allee’de başlamakta olan alt projeyi övdü. CDU politikacısı, “Planlanan yeniden tasarımla, sınırlı şehir içi alana rağmen, farklı kullanım ihtiyaçlarını dikkate alabiliyor ve bisikletçiler ve yayalar için durumu iyileştirebiliyoruz” dedi. “Ticari ve teslimat trafiğinde bir iyileşme sağlamak ve uygun yükleme bölgeleri kurmak da önemlidir.”

Mitte’deki Torstrasse de korumalı bisiklet yollarına sahip olacak


Öte yandan, gelecekteki Berlin Belediye Başkanı Kai Wegner, Hareketlilik Yasasını değiştirmeye çalışmak istiyor. Hristiyan Demokrat’a göre, yeni bisiklet yollarının şehrin her yerinde yasaların gerektirdiği kadar geniş olması gerekmiyor. “Mesele ideoloji ya da ‘duvardan geçmek’ ya da aynı şablonu Berlin’in tamamına uygulamak değil. Wegner, “Yerel sakinlerin iradesi dışında kimsenin kullanmadığı 2,30 metre genişliğinde bisiklet yolları oluşturmak istemiyoruz” diyor.

nimet mi delilik mi?  Örneğin, Torstraße'nin dönüştürülmesi tartışılıyor

nimet mi delilik mi? Örneğin, Torstraße’nin dönüştürülmesi tartışılıyor
  • hisseler
Önümüzdeki yıl Mitte’deki Torstrasse’de de korumalı bisiklet yolları olacak – orada 2,30 metre genişliğinde olacaklar. Chausseestraße ve Rosenthaler Platz arasında başlamalıdır. İki yıl sonra, 2026’da yine yaklaşık bir kilometre uzunluğundaki doğu bölümü Karl-Liebknecht-Strasse’ye kadar devam edecek.
 
Üst