Beykozlu
New member
Tam trenler, gecikmeler, kusurlu tuvaletler – ve şimdi hala raylı yedek trafik. “Güven kaybettik,” diye şikayet ediyor Stammlahrgast Manuela Reiner, tekrar araba kullanmayı tercih ediyor. Berlin'in doğusundaki bölgesel demiryolu hattında RB26, gezginler yıllardır sorunlarla karşılaştı. Başkent bölgesindeki tek stres yolu değildir. Ama başka hiçbir yerde kullanıcılar bu kadar iyi organize edilmedi.
Şimdi güvenilir yerel ulaşım girişimi tekrar yuvarlak masaya davet edildi ve geçtiğimiz yıl olduğu gibi, Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) başkanı Sebastian Achtermann eleştirildi. Bu kez şöyle dedi: 2025 yazında Berlin ve Kostrzyn (Kustin) arasındaki 80 kilometrelik Ostbahn bölümünde daha iyi olacak.
Strausberg'de, RB26 sürücülerinin Seelow-Gusow'a yönelik demiryolu değiştirme trafiği. Kalabalık aldatıcı: Daha az insan otobüsle öncekinden seyahat ediyor. Birçoğu arabaya geçti.Peter Neumann/Berliner Zeitung
“Tuzağa düştüm,” diyor Thomas Dill. Trafik endüstrisinde sorumlu diğer insanların aksine, genellikle otobüs ve trenle yolda. Tabii ki, Trebnitz Kalesi'ndeki yuvarlak masaya gitmiyor. Ancak, Deutsche Reichsbahn'da kariyerine Brandenburg'daki bir sinyal kutusunda başlayan ve şimdi Berlin-Brandenburg Ulaştırma Derneği'nde (VBB) bölüm müdürü olduğu ortaya çıkıyor.
İnternette her şey çok basit görünüyor: Strausberg'e bölgesel trenle, ray yedek trafiği ile iki aşamada, kısa sev. Bununla birlikte, gösterilenden farklı olarak, Berlin'deki tren yolculuğu Ostkreuz'da değil, Lichtenberg'de başlar. “Sadece oraya gelmem iyi,” diyor Dill. VBB uygulaması ayrıca yolcuların son bölüme kaydolması gerektiğinden de bahsetmiyor. Dereotu da burada şanslı: Bir meslektaşım onu yolculuktan kısa bir süre önce gösteriyor. Bu yüzden Trebnitz'e sevSa taksisinde dört yolcudan birini alıyor. Yolculuk yapan herkesin anlatacak bir şey var.
Yeni uygulama, tuvaletlerin, kapıların ve klimanın genellikle kırıldığını gösterir
Şu anda bir eğitim ve toplantı merkezi olan Trebnitz Kalesi'nde yolcuların zemini var. Manuela Reiner, “Bu sefer işlerin iyi olmasını umduk” diyor. Ancak otobüsler yeterli değil veya trenler kaçırılıyor. Sadece Strausberg'den Seelow-Gusow'a kadar uzanan kapanış sırasında arabaya geçmekle kalmıyorsunuz. Carpools, inisiyatifin Facebook sayfasında sunulmaktadır. Başka bir konu: Sev, Buckow ve Waldsieversdorf'u geçerek dar bir şekilde sürer ve Müncheberg'in merkezini de durmadan geçer. Oraya gitmek istiyorsanız, tekrar değişmeniz gerekir – bu da seyahat süresini daha da uzatır.
Ancak RB26 hala Berlin'den Kostrzyn'e (Künstrin) koşsa bile, yazdan itibaren tekrar böyle olması gereken, genellikle kumar oynamaya benziyordu. Girişimin yolcuların deneyimlerini belgeleyebileceği uygulaması Ocak -Nisan ayları arasında 89 kez kullanıldı. Raporların yüzde 70'inde tuvaletin işe yaramadığı söylendi. Ayrıca kusurlu kapılarda (raporların yarısı), olağandışı klima sistemleri (yüzde 40) ve ısıtma (vakaların yüzde 35'i) hakkında da bildirilmiştir.
“Öğrenciler tren istasyonunda durduğunda, bu bir felaket”
Girişimin başka bir sözcüsü Anja Richter, Yuvarlak Masa'da “Bu bir yüke yol açabilir” diyor. Özellikle beklenen çift çekiş yerine, sadece bir dizel vagon sürüyor: “Sabahları, Polonya'dan gelen trenler genellikle Seelow-Gusow'da doluydu” diyor. Märkisch-Oderland Kreiseltern Konseyi başkanı Dagmar Wilde, “Öğrenciler Rehfelde tren istasyonunda sınıfa giderken durduklarında, bu bir felaket” diyor. Ama hepsi bu değil: Anja Richter, uygulamaya dayalı geç trenlerin oranını dörtte üçe koyuyor.
Sebastian Achtermann da 20 dakika çok geç yuvarlak masaya geldi – çünkü trafik sıkışıklığına takıldı. Niederbarnimer Demiryolu Genel Müdürü “SEV her zaman boktır” diyor. “Otobüsler trenleri uygun şekilde değiştiremez” – kapasite daha düşüktür, daha fazla zamana ihtiyaç duyarlar. RB26 bölgesel treni devam ettiğinde, yolculuk programa göre 75 dakika sürdü. 135 dakika şu anda planlanacak. Bu aynı zamanda Polonya'dan birçok taşıtın da etkisini etkiler. Sonuçta: “Şimdi sadece Sev ile ilgilenen ve kendini yönlendiren bir çalışanımız var,” diyor Achtermann. RB26 hattının SEV'sinde artık daha fazla kapasite ve daha iyi bağlantılar var.
Eskiden böyle oldu: Polonyalı üretici PESA'dan bir vagon Lichtenberg'de duruyor. Araçlar seçildi çünkü kutuplar için de onayları var. 2024'te Siding'de on bir tren vardı.Reiner Weisflog/imago
Ancak tren trafiği nihayet ostbahn'a döndüğünde ne zaman iyileşir? Achtermann, bir yıl önce Müncheberg'de yuvarlak masada, durumun 2024'te hala önemli ölçüde gevşeyeceğini duyurdu. Ne yazık ki, bu tam olarak işe yaramadı, genel müdür bu Pazartesi Trebnitz Kalesi'nde itiraf etmeli.
Pesa Link'in vagonları ile ilgilidir, genellikle Kostrzyn'e giden çünkü Polonya için onayları vardır. Geçen yıl, on bir dizel treninden yedisi park etmek zorunda kaldı çünkü ana inceleme vardı. İki yıl içinde NEB bunun için bir şirket bulamamıştı. Trenlerle ilgili şikayetlerle karşılaşan üretici Pesa nihayet reddetti.
Sonra Modentrans Poznań'da (Poznan) ortak olabilirmiş gibi görünüyordu. Ancak, bir revizyonun altı ay sürdüğü ortaya çıktı. Sonuçta, Achtermann'a göre üçüncü PESA bağlantısı bu ay geri geliyor. Filonun geri kalanını tekrar aramak zorunda kaldı. Şimdi başarılı: DSP şirketi şimdi revizyonları gerçekleştirecek. 2026'da tüm PESA tekrar faaliyete geçmelidir.
Bir sonraki yeni pil trenleri nihayet ne zaman gelecek?
Başka bir konu var. Siemens Mireo Plus B tipinin 31 pil treniyle, on bir bölgesel tren hattını işleten Niederbarnimer Eisenbahn kapasiteyi artırmak istiyor. Anlaşıldığı gibi, Siemens geçen Aralık ayında zaman çizelgesinin değişmesi için on vagon teslim etti ve demiryolu şirketinin çok memnun olduğu. Achtermann, “Bu sektörde 15 yıl içinde hiç bu kadar az kusuru olan yeni araçlar yaşamadım” diyor. Ancak atölyede, altı teknisyen pozisyonunun büyük çabalara rağmen hala doldurulamayacağı birkaç tren var. Sürücüler tarafından borçlu olan düz geçişlerdeki kazalar bir sorundur.
Ama hepsi bu değil: diğer pil alıklarının teslimatı en azından gecikecek. Achtermann, Nisan ayında sadece Mayıs ayında başlıyor. Genel müdür, pil -elektrik filosunun Eylül sonunda tamamlanacağını umuyor.
Bu RB26 hattı için ne anlama geliyor? Tren trafiği yaz aylarında tekrar başladığında durum gevşeyecek, Sebastian Achtermann vaat ediyor. Filo büyüdüğünde, sadece kapasite artmakla kalmaz ve operasyon daha güvenilir hale gelebilir.
Trenler hala Berlin ve Kostrzyn arasında ilerlediğinde: Bölgesel bir tren RB26'daki kalabalıklar. Tren iki yerine sadece bir vagonla sürdüğü için çok dolu. Bir yolcu resmi çekti.Özel
Her şey yolunda giderse, Berlin ve Müncheberg arasındaki amplifikatör trafiğinin Eylül 2025'e kadar pil trenlerine geçeceğini açıklıyor. Bu, Kostrzyn'e göre ana hatta kullanılabilecek dizel araçları serbest bırakır.
NEB patronu, “İnşaat işinin bitiminden sonra rotada Polonya'ya gidebileceğimizden eminim.” Tüm trenler iki vagondan oluşuyorsa, Märkische İsviçre'ye veya Oderbruch'a geziler yapan birçok Berlin de faydalanır.
Ulaştırma Derneği'nden Thomas Dill, “Niederbarnimer Demiryolu eskiden çok daha iyiydi. Şimdi sorunlu bir çocuk” diyor. Ancak, şirket aynı zamanda “devasa zorluklara” hakim olmak zorunda. Bu sadece tren sürücüleri bazen mağazadan sonra tekrar katlanmayı unutan pil trenlerine geçişi içermez – bu da devam ettiğinde hasara neden olur. Önlem olarak, NEB 20 pantograf emretti. Bildirildiği gibi, Berlin'in kuzeydoğusunda Heidwerkbahn'a hidrojen töreninin tanıtılmasıyla ilgili sorunlar vardı çünkü Basdorf'daki benzin istasyonu henüz bitmedi. Bu arada deneme operasyonu başladı.
SPD-BSW Koalisyon bölgesel trafikte tasarruf ediyor-bu da RB26'yı etkiler
Thomas Dill, NEB'nin tekrar tekmeleyeceğinden emin. Sebastian Achtermann yeni seyahat hedeflerini duyurdu: Dört kendi yetenek vagonuyla şirket, gelecek yıl boyunca her gün Berlin ve Gorzów Wielkopolski (Landsberg) arasında en fazla üç doğrudan bağlantı kurabilir.
RB26'da güvenilir yerel ulaşım girişimi, Trebnitz'deki yuvarlak masaya geldikleri ikisine teşekkür ediyor. Ancak temel şüphecilik devam ediyor. Grubun başka bir sözcüsü Dirk Drabinski, yıllardır Niederbarnimer Demiryolu ile uğraşıyor. “Şimdiye kadar hiçbir şey daha iyi hale gelmedi.”
Brandenburg eyaletindeki SPD-BSW koalisyonu bölgesel ulaşımdan tasarruf etmek istediğinden, Sebastian Achtermann'ın açıkladığı gibi, NEB teklifi Aralık ayında tüm hatları yüzde beş oranında kısalıyor. Zaman çizelgesi, RB26'da geç biter. Manuela Reiner, girişimin neden bu kadar yoğun bir şekilde baktığını doğruladı: “Bu sadece güvenilirlik ve güven değil, tüm bölgenin geleceği ile ilgili.” 2027 için Brandenburg'da daha fazla kesinti var.
Bir taksi ve sev otobüs ile geri döner. Strausberg'den Berlin'e giden tren neredeyse gün batımında başlıyor. Ancak tuvalet yetenek türünün yeteneklerinde kusurludur. RB26 hattında normal bir akşam.
Şimdi güvenilir yerel ulaşım girişimi tekrar yuvarlak masaya davet edildi ve geçtiğimiz yıl olduğu gibi, Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) başkanı Sebastian Achtermann eleştirildi. Bu kez şöyle dedi: 2025 yazında Berlin ve Kostrzyn (Kustin) arasındaki 80 kilometrelik Ostbahn bölümünde daha iyi olacak.
Strausberg'de, RB26 sürücülerinin Seelow-Gusow'a yönelik demiryolu değiştirme trafiği. Kalabalık aldatıcı: Daha az insan otobüsle öncekinden seyahat ediyor. Birçoğu arabaya geçti.Peter Neumann/Berliner Zeitung
“Tuzağa düştüm,” diyor Thomas Dill. Trafik endüstrisinde sorumlu diğer insanların aksine, genellikle otobüs ve trenle yolda. Tabii ki, Trebnitz Kalesi'ndeki yuvarlak masaya gitmiyor. Ancak, Deutsche Reichsbahn'da kariyerine Brandenburg'daki bir sinyal kutusunda başlayan ve şimdi Berlin-Brandenburg Ulaştırma Derneği'nde (VBB) bölüm müdürü olduğu ortaya çıkıyor.
İnternette her şey çok basit görünüyor: Strausberg'e bölgesel trenle, ray yedek trafiği ile iki aşamada, kısa sev. Bununla birlikte, gösterilenden farklı olarak, Berlin'deki tren yolculuğu Ostkreuz'da değil, Lichtenberg'de başlar. “Sadece oraya gelmem iyi,” diyor Dill. VBB uygulaması ayrıca yolcuların son bölüme kaydolması gerektiğinden de bahsetmiyor. Dereotu da burada şanslı: Bir meslektaşım onu yolculuktan kısa bir süre önce gösteriyor. Bu yüzden Trebnitz'e sevSa taksisinde dört yolcudan birini alıyor. Yolculuk yapan herkesin anlatacak bir şey var.
Yeni uygulama, tuvaletlerin, kapıların ve klimanın genellikle kırıldığını gösterir
Şu anda bir eğitim ve toplantı merkezi olan Trebnitz Kalesi'nde yolcuların zemini var. Manuela Reiner, “Bu sefer işlerin iyi olmasını umduk” diyor. Ancak otobüsler yeterli değil veya trenler kaçırılıyor. Sadece Strausberg'den Seelow-Gusow'a kadar uzanan kapanış sırasında arabaya geçmekle kalmıyorsunuz. Carpools, inisiyatifin Facebook sayfasında sunulmaktadır. Başka bir konu: Sev, Buckow ve Waldsieversdorf'u geçerek dar bir şekilde sürer ve Müncheberg'in merkezini de durmadan geçer. Oraya gitmek istiyorsanız, tekrar değişmeniz gerekir – bu da seyahat süresini daha da uzatır.
Ancak RB26 hala Berlin'den Kostrzyn'e (Künstrin) koşsa bile, yazdan itibaren tekrar böyle olması gereken, genellikle kumar oynamaya benziyordu. Girişimin yolcuların deneyimlerini belgeleyebileceği uygulaması Ocak -Nisan ayları arasında 89 kez kullanıldı. Raporların yüzde 70'inde tuvaletin işe yaramadığı söylendi. Ayrıca kusurlu kapılarda (raporların yarısı), olağandışı klima sistemleri (yüzde 40) ve ısıtma (vakaların yüzde 35'i) hakkında da bildirilmiştir.
“Öğrenciler tren istasyonunda durduğunda, bu bir felaket”
Girişimin başka bir sözcüsü Anja Richter, Yuvarlak Masa'da “Bu bir yüke yol açabilir” diyor. Özellikle beklenen çift çekiş yerine, sadece bir dizel vagon sürüyor: “Sabahları, Polonya'dan gelen trenler genellikle Seelow-Gusow'da doluydu” diyor. Märkisch-Oderland Kreiseltern Konseyi başkanı Dagmar Wilde, “Öğrenciler Rehfelde tren istasyonunda sınıfa giderken durduklarında, bu bir felaket” diyor. Ama hepsi bu değil: Anja Richter, uygulamaya dayalı geç trenlerin oranını dörtte üçe koyuyor.
Sebastian Achtermann da 20 dakika çok geç yuvarlak masaya geldi – çünkü trafik sıkışıklığına takıldı. Niederbarnimer Demiryolu Genel Müdürü “SEV her zaman boktır” diyor. “Otobüsler trenleri uygun şekilde değiştiremez” – kapasite daha düşüktür, daha fazla zamana ihtiyaç duyarlar. RB26 bölgesel treni devam ettiğinde, yolculuk programa göre 75 dakika sürdü. 135 dakika şu anda planlanacak. Bu aynı zamanda Polonya'dan birçok taşıtın da etkisini etkiler. Sonuçta: “Şimdi sadece Sev ile ilgilenen ve kendini yönlendiren bir çalışanımız var,” diyor Achtermann. RB26 hattının SEV'sinde artık daha fazla kapasite ve daha iyi bağlantılar var.

Eskiden böyle oldu: Polonyalı üretici PESA'dan bir vagon Lichtenberg'de duruyor. Araçlar seçildi çünkü kutuplar için de onayları var. 2024'te Siding'de on bir tren vardı.Reiner Weisflog/imago
Ancak tren trafiği nihayet ostbahn'a döndüğünde ne zaman iyileşir? Achtermann, bir yıl önce Müncheberg'de yuvarlak masada, durumun 2024'te hala önemli ölçüde gevşeyeceğini duyurdu. Ne yazık ki, bu tam olarak işe yaramadı, genel müdür bu Pazartesi Trebnitz Kalesi'nde itiraf etmeli.
Pesa Link'in vagonları ile ilgilidir, genellikle Kostrzyn'e giden çünkü Polonya için onayları vardır. Geçen yıl, on bir dizel treninden yedisi park etmek zorunda kaldı çünkü ana inceleme vardı. İki yıl içinde NEB bunun için bir şirket bulamamıştı. Trenlerle ilgili şikayetlerle karşılaşan üretici Pesa nihayet reddetti.
Sonra Modentrans Poznań'da (Poznan) ortak olabilirmiş gibi görünüyordu. Ancak, bir revizyonun altı ay sürdüğü ortaya çıktı. Sonuçta, Achtermann'a göre üçüncü PESA bağlantısı bu ay geri geliyor. Filonun geri kalanını tekrar aramak zorunda kaldı. Şimdi başarılı: DSP şirketi şimdi revizyonları gerçekleştirecek. 2026'da tüm PESA tekrar faaliyete geçmelidir.
Bir sonraki yeni pil trenleri nihayet ne zaman gelecek?
Başka bir konu var. Siemens Mireo Plus B tipinin 31 pil treniyle, on bir bölgesel tren hattını işleten Niederbarnimer Eisenbahn kapasiteyi artırmak istiyor. Anlaşıldığı gibi, Siemens geçen Aralık ayında zaman çizelgesinin değişmesi için on vagon teslim etti ve demiryolu şirketinin çok memnun olduğu. Achtermann, “Bu sektörde 15 yıl içinde hiç bu kadar az kusuru olan yeni araçlar yaşamadım” diyor. Ancak atölyede, altı teknisyen pozisyonunun büyük çabalara rağmen hala doldurulamayacağı birkaç tren var. Sürücüler tarafından borçlu olan düz geçişlerdeki kazalar bir sorundur.
Ama hepsi bu değil: diğer pil alıklarının teslimatı en azından gecikecek. Achtermann, Nisan ayında sadece Mayıs ayında başlıyor. Genel müdür, pil -elektrik filosunun Eylül sonunda tamamlanacağını umuyor.
Bu RB26 hattı için ne anlama geliyor? Tren trafiği yaz aylarında tekrar başladığında durum gevşeyecek, Sebastian Achtermann vaat ediyor. Filo büyüdüğünde, sadece kapasite artmakla kalmaz ve operasyon daha güvenilir hale gelebilir.

Trenler hala Berlin ve Kostrzyn arasında ilerlediğinde: Bölgesel bir tren RB26'daki kalabalıklar. Tren iki yerine sadece bir vagonla sürdüğü için çok dolu. Bir yolcu resmi çekti.Özel
Her şey yolunda giderse, Berlin ve Müncheberg arasındaki amplifikatör trafiğinin Eylül 2025'e kadar pil trenlerine geçeceğini açıklıyor. Bu, Kostrzyn'e göre ana hatta kullanılabilecek dizel araçları serbest bırakır.
NEB patronu, “İnşaat işinin bitiminden sonra rotada Polonya'ya gidebileceğimizden eminim.” Tüm trenler iki vagondan oluşuyorsa, Märkische İsviçre'ye veya Oderbruch'a geziler yapan birçok Berlin de faydalanır.
Ulaştırma Derneği'nden Thomas Dill, “Niederbarnimer Demiryolu eskiden çok daha iyiydi. Şimdi sorunlu bir çocuk” diyor. Ancak, şirket aynı zamanda “devasa zorluklara” hakim olmak zorunda. Bu sadece tren sürücüleri bazen mağazadan sonra tekrar katlanmayı unutan pil trenlerine geçişi içermez – bu da devam ettiğinde hasara neden olur. Önlem olarak, NEB 20 pantograf emretti. Bildirildiği gibi, Berlin'in kuzeydoğusunda Heidwerkbahn'a hidrojen töreninin tanıtılmasıyla ilgili sorunlar vardı çünkü Basdorf'daki benzin istasyonu henüz bitmedi. Bu arada deneme operasyonu başladı.
SPD-BSW Koalisyon bölgesel trafikte tasarruf ediyor-bu da RB26'yı etkiler
Thomas Dill, NEB'nin tekrar tekmeleyeceğinden emin. Sebastian Achtermann yeni seyahat hedeflerini duyurdu: Dört kendi yetenek vagonuyla şirket, gelecek yıl boyunca her gün Berlin ve Gorzów Wielkopolski (Landsberg) arasında en fazla üç doğrudan bağlantı kurabilir.
RB26'da güvenilir yerel ulaşım girişimi, Trebnitz'deki yuvarlak masaya geldikleri ikisine teşekkür ediyor. Ancak temel şüphecilik devam ediyor. Grubun başka bir sözcüsü Dirk Drabinski, yıllardır Niederbarnimer Demiryolu ile uğraşıyor. “Şimdiye kadar hiçbir şey daha iyi hale gelmedi.”
Brandenburg eyaletindeki SPD-BSW koalisyonu bölgesel ulaşımdan tasarruf etmek istediğinden, Sebastian Achtermann'ın açıkladığı gibi, NEB teklifi Aralık ayında tüm hatları yüzde beş oranında kısalıyor. Zaman çizelgesi, RB26'da geç biter. Manuela Reiner, girişimin neden bu kadar yoğun bir şekilde baktığını doğruladı: “Bu sadece güvenilirlik ve güven değil, tüm bölgenin geleceği ile ilgili.” 2027 için Brandenburg'da daha fazla kesinti var.
Bir taksi ve sev otobüs ile geri döner. Strausberg'den Berlin'e giden tren neredeyse gün batımında başlıyor. Ancak tuvalet yetenek türünün yeteneklerinde kusurludur. RB26 hattında normal bir akşam.