Beykozlu
New member
Bu bir Açık kaynak-Katkı. Berliner Verlag herkese ilgilendiğini verir OlasılıkAlaka ve profesyonel kalite standartlarına sahip metinler sunmak.
Ghosting eskiden kaba idi. Bir rahatlık veya belirsizlik işareti – profesyonel değil, nadiren kasıtlı olarak stratejik. Bugün farklı. Kültür ve medya endüstrisinde sessizlik bir sisteme dönüştü. Bir çelişki arayan ya da rahatsız edici perspektifleri görünür kılmak isteyen sosyo -politik olarak hassas bir konuya hitap eden herkes, giderek daha sessiz bir duvarla karşılaşır. İptal yok. Geri bildirim yok. Cevap yok. Görek uzun zamandır dijital bir ilişki fenomeninden daha fazlası olmuştur: derin sürtünme korkusunun bir ifadesidir.
Bu iletişimsel kaybolma, kültürün sosyal yansıma için bir alan olarak anlaşıldığı durumlarda özellikle acı vericidir. Kültür Organizatörleri: İçeride, vakıflar, editoryal ofisler tepki vermez – söyleyecek hiçbir şeyleri olmadığı için değil, hiçbir şey söylemek istemedikleri için. Yanlış olma, saldırıya uğrama veya alınma korkusu çok büyük. Tartışma yerine yokluk var. Tutum yerine: Dikkat.
Mevcut bir örnek Orta Doğu çatışmasıdır. Propalestin ve proisraeli pozisyonları arasındaki kutuplaşma sadece kamuoyu tartışmasını değil, aynı zamanda kültürel işi de felç ediyor. Siyonizm tarihi üzerinde çalışmak veya Filistin perspektifleri getirmek istiyorsanız, erişimin ne kadar farklılaştığına bakılmaksızın genel şüphe altına girebilirsiniz. Kültür kurumları geri çekilir, vakıflar daha hafiftir, finansman kararları verilmez. Geriye kalan sessizlik. Ve onunla: demokratik tartışmanın kaybı.
Görek olgusu, Orta Doğu çatışmasıyla başa çıkmanın bir örneği olarak görülebilir.Manuel Genolet/DPA
Açık para çekme: medya, yayıncılar, verici
Bu, televizyon istasyonları, editoryal ofisler veya büyük yayıncılar artık yazar: iç, moderatör: iç veya kültürel işçilerden gelen sorulara yanıt vermediğinde özellikle açık hale geliyor. Daha önce oluşturulmuş formatlar aniden geri çekilir, görüşmeler gönderilmez, okumalar iptal edilir – sebepsizdir. Hatta iç savunucular: İçeride bir kayıplara bakın veya tek kelime etmeden çekin. Ghosting, özelliklerin sözde açık özelliğine de girdi. Eskiden net “evet” veya “hayır” ile karar verilen şey bugün göz ardı ediliyor.
Bu durum sadece profesyonelce değil, aynı zamanda tehlikelidir: Söylem kanalları kapanırsa, sadece yankı odası kalır. Belirsizlik, yerleşik yazarın bile endişeleri: Inside, Gazeteci: Inside, Sanatçı: Inside. Net bir tutum alan, bu kadar farklılaşmış olsun, şirketten itilme riski taşır. Açık reddetme yoluyla değil, iletişimsel yok olma yoluyla. Sorgulamaları emmek. El yazmaları geri bildirimsiz kalır. Projeler, açık bir şekilde açılmadan dahili olarak “sorunlu” olarak damgalanır. Ve çoğu zaman bu görünmez kaçınma mantığı altında ortadan kaybolan marjinalleştirilmiş, göçmen, Yahudi veya -katolonyal seslerdir.
Medya da bu stratejiyi takip ediyor. Maxim Biller sütununun verilmesi, yerleşik evlerin bile önceden nasıl dikkatli davrandığını göstermektedir. Odaklanma anlaşmazlık değil, sonuçlarının korkusu. Emekleme geri çekilir. Çeşitli görüşlerden: durma.
Buna ek olarak, kamu hizmeti yayıncılığı şişirilmiş yapılar ve uzun, opak karar zincirlerinden muzdariptir. Sorumluluk yayılır ve kritik içerik, sonsuz komitelere tamamen etkilenir veya düşer. Stratejik bir ihmal genellikle sıklıkla belirtilen “editoryal süreç” in arkasında gizlenir. Kayırmacılık ve saygın olmayan ödül yapıları, sistemi eleştirilere karşı dirençli hale getirir ve yeni veya rahatsız edici seslere erişir.
Zorunlu bir tarih olarak bellek?
Almanya'daki anıt etkinlikleri neredeyse tamamen sabit tarihlerde gerçekleşiyor: 27 Ocak, 8 Mayıs, 9 Kasım. Bu verilerin tarihsel gerekçeleri var, ancak yeterli değiller. Sembolik takvim noktalarıyla sınırlı bir anma kültürü bir jest haline gelir ve bugüne bağlı olmadığı için etkinliği kaybeder.
Kritik belleğin daha fazla ihtiyacı var: ritüelin ötesinde görünürlük. Farklılık gösteren cesaret. Ve mevcut çatışmalar yankılansa bile tarihsel sorumluluğu ele alma isteği. Ama tam olarak eksik olan bu. İsrail ve Filistin'deki tırmanışın birçok kültürel oyuncusu var: içeride şok oldu. Şimdi Schoah anılarından, anti-Semitizm, sömürge tarihi veya Filistin deneyimleri hakkında konuşmak isteyen herkes “partizan” olarak kabul edilme riski taşıyor.
Bu atıflar söylemi engeller. Belirsizliklere dayanabilecek biçimleri önlerler. Karmaşık hafızayı etkinleştirmek yerine, yanlış anlama korkusu veya kurumsal güvenlik kaybı hakimdir. Bellek, düşünce alanı değil, PR uyumlu bir tutum haline gelir. Ve bu tehlikeli. Hafıza kültürü asla apolitik olmamalıdır – ancak hemen onaylayamayan şey için bile karmaşıklığa açık kalmalıdır.
Maxim Biller tarafından bir metin son zamanlarda zamanla artar.Swen Sören/DPA
Kurumsallaştırılmış görünmezlik
Görek nadiren kötülük anlamına gelir. Bitmemiş, hantal, belirsiz olan derin bir yapısal utangaçlığın bir ifadesidir. Açıkça konuşmak yerine, yersiniz. Kendinizi konumlandırmak yerine, ılımlılar denetlenir. Süreçler genellikle iyi demektir, ancak sonuçları yoktur. Proje fikirleri ve karar verme organları arasında bir dizi e-posta, ön görüşmeler, belirsiz kriterler ve belirsiz sorumluluklar var.
Bu yeni bir dışlama biçimi yaratır: Ban ile değil, bağlama ile. Özgür girişimler, sivil toplum projeleri, göçmen kültürel çalışmaları özellikle etkilenmektedir. Her zaman yerleşik finansman ızgarasına uymazlar – ve bu nedenle kalitesi nedeniyle başarısız olmazlar, ancak aktarma olmayanlar yoluyla sessiz reddetme nedeniyle. Gölging kurumsal bir uygulama haline gelir ve onunla pürüzsüz olmayanın solmasıdır.
Sessiz olan herkes
Sessizlik nötr bir jest değildir. Hiçbir şey yapmadan karar verir. Mümkün olanı önler – ve kimin itiraz etmeye cesaret ettiği geride bırakır. Sosyal bölünmelerin büyümesi, anti -semitizmi, anti -musliM ırkçılığını ve otoriter akımları arttırarak, iletişim kurmayı reddetme ölümcüldür. Demokrasiyi rezonans odasından mahrum ediyor. Ve kültürün ne olabileceğini zayıflatır: anlaşmazlık, kalıcı, yeni düşünme yeri.
Açık kaynak
Bülten
Kayıtınız için teşekkür ederiz.
E -posta ile bir onay alacaksınız.
Şimdi gereken şey bağlama cesareti. Bu kabul etmek değil, dürüstçe neyin neyin olmadığını söylemek anlamına gelir. Rahatsız olsalar bile projeleri teşvik etmek anlamına gelir. Ve bu, kurumsal şeritlerde çalışmayanları dinlemek anlamına gelir. Çünkü cevap vermezseniz, yine de sorumluluk alırsınız. Sadece uzağa bakmak için.
Kültür, medya, sivil toplum, hepsi hangi tarafta durmak istediklerine karar vermek zorundalar: kontrollü sessizliğin veya tartışmalı diyalogunkine. Sessizlik daha uygundur. Ama zararsız değil.
Andreas Lechner yazar, yönetmen, yapımcı, besteci ve aktördür. Dieter Hildebrandt ile müzik kabare grubu Guglhupfa ile görünüşe göre biliniyor. Çok yönlü kültür işçisi, Münih Çağdaş Müzik Tiyatrosu Bienali'nin bir parçası olarak librettist ve besteci olarak emir aldı. 2019'da “Heimatgold” romanı Münih Volk-Verlag'da yayınlandı. Berlin'de Galeri ve Bar Tor218Artlab'ı işletiyor. Holokost kurbanlarına uluslararası anma gününde bir dizi etkinlik dizisinin başlatıcısıdır.
Bu, açık kaynak girişimimizin bir parçası olarak gönderilen bir katkıdır. İle Açık kaynak Berlin Yayıncısı, Alaka ve profesyonel kalite standartlarına sahip metinler sunmak için. Seçilen katkılar olacak Yayınlanmış ve onurlandırılmış.
Ghosting eskiden kaba idi. Bir rahatlık veya belirsizlik işareti – profesyonel değil, nadiren kasıtlı olarak stratejik. Bugün farklı. Kültür ve medya endüstrisinde sessizlik bir sisteme dönüştü. Bir çelişki arayan ya da rahatsız edici perspektifleri görünür kılmak isteyen sosyo -politik olarak hassas bir konuya hitap eden herkes, giderek daha sessiz bir duvarla karşılaşır. İptal yok. Geri bildirim yok. Cevap yok. Görek uzun zamandır dijital bir ilişki fenomeninden daha fazlası olmuştur: derin sürtünme korkusunun bir ifadesidir.
Bu iletişimsel kaybolma, kültürün sosyal yansıma için bir alan olarak anlaşıldığı durumlarda özellikle acı vericidir. Kültür Organizatörleri: İçeride, vakıflar, editoryal ofisler tepki vermez – söyleyecek hiçbir şeyleri olmadığı için değil, hiçbir şey söylemek istemedikleri için. Yanlış olma, saldırıya uğrama veya alınma korkusu çok büyük. Tartışma yerine yokluk var. Tutum yerine: Dikkat.
Mevcut bir örnek Orta Doğu çatışmasıdır. Propalestin ve proisraeli pozisyonları arasındaki kutuplaşma sadece kamuoyu tartışmasını değil, aynı zamanda kültürel işi de felç ediyor. Siyonizm tarihi üzerinde çalışmak veya Filistin perspektifleri getirmek istiyorsanız, erişimin ne kadar farklılaştığına bakılmaksızın genel şüphe altına girebilirsiniz. Kültür kurumları geri çekilir, vakıflar daha hafiftir, finansman kararları verilmez. Geriye kalan sessizlik. Ve onunla: demokratik tartışmanın kaybı.
Görek olgusu, Orta Doğu çatışmasıyla başa çıkmanın bir örneği olarak görülebilir.Manuel Genolet/DPA
Açık para çekme: medya, yayıncılar, verici
Bu, televizyon istasyonları, editoryal ofisler veya büyük yayıncılar artık yazar: iç, moderatör: iç veya kültürel işçilerden gelen sorulara yanıt vermediğinde özellikle açık hale geliyor. Daha önce oluşturulmuş formatlar aniden geri çekilir, görüşmeler gönderilmez, okumalar iptal edilir – sebepsizdir. Hatta iç savunucular: İçeride bir kayıplara bakın veya tek kelime etmeden çekin. Ghosting, özelliklerin sözde açık özelliğine de girdi. Eskiden net “evet” veya “hayır” ile karar verilen şey bugün göz ardı ediliyor.
Bu durum sadece profesyonelce değil, aynı zamanda tehlikelidir: Söylem kanalları kapanırsa, sadece yankı odası kalır. Belirsizlik, yerleşik yazarın bile endişeleri: Inside, Gazeteci: Inside, Sanatçı: Inside. Net bir tutum alan, bu kadar farklılaşmış olsun, şirketten itilme riski taşır. Açık reddetme yoluyla değil, iletişimsel yok olma yoluyla. Sorgulamaları emmek. El yazmaları geri bildirimsiz kalır. Projeler, açık bir şekilde açılmadan dahili olarak “sorunlu” olarak damgalanır. Ve çoğu zaman bu görünmez kaçınma mantığı altında ortadan kaybolan marjinalleştirilmiş, göçmen, Yahudi veya -katolonyal seslerdir.
Medya da bu stratejiyi takip ediyor. Maxim Biller sütununun verilmesi, yerleşik evlerin bile önceden nasıl dikkatli davrandığını göstermektedir. Odaklanma anlaşmazlık değil, sonuçlarının korkusu. Emekleme geri çekilir. Çeşitli görüşlerden: durma.
Buna ek olarak, kamu hizmeti yayıncılığı şişirilmiş yapılar ve uzun, opak karar zincirlerinden muzdariptir. Sorumluluk yayılır ve kritik içerik, sonsuz komitelere tamamen etkilenir veya düşer. Stratejik bir ihmal genellikle sıklıkla belirtilen “editoryal süreç” in arkasında gizlenir. Kayırmacılık ve saygın olmayan ödül yapıları, sistemi eleştirilere karşı dirençli hale getirir ve yeni veya rahatsız edici seslere erişir.
Zorunlu bir tarih olarak bellek?
Almanya'daki anıt etkinlikleri neredeyse tamamen sabit tarihlerde gerçekleşiyor: 27 Ocak, 8 Mayıs, 9 Kasım. Bu verilerin tarihsel gerekçeleri var, ancak yeterli değiller. Sembolik takvim noktalarıyla sınırlı bir anma kültürü bir jest haline gelir ve bugüne bağlı olmadığı için etkinliği kaybeder.
Kritik belleğin daha fazla ihtiyacı var: ritüelin ötesinde görünürlük. Farklılık gösteren cesaret. Ve mevcut çatışmalar yankılansa bile tarihsel sorumluluğu ele alma isteği. Ama tam olarak eksik olan bu. İsrail ve Filistin'deki tırmanışın birçok kültürel oyuncusu var: içeride şok oldu. Şimdi Schoah anılarından, anti-Semitizm, sömürge tarihi veya Filistin deneyimleri hakkında konuşmak isteyen herkes “partizan” olarak kabul edilme riski taşıyor.
Bu atıflar söylemi engeller. Belirsizliklere dayanabilecek biçimleri önlerler. Karmaşık hafızayı etkinleştirmek yerine, yanlış anlama korkusu veya kurumsal güvenlik kaybı hakimdir. Bellek, düşünce alanı değil, PR uyumlu bir tutum haline gelir. Ve bu tehlikeli. Hafıza kültürü asla apolitik olmamalıdır – ancak hemen onaylayamayan şey için bile karmaşıklığa açık kalmalıdır.

Maxim Biller tarafından bir metin son zamanlarda zamanla artar.Swen Sören/DPA
Kurumsallaştırılmış görünmezlik
Görek nadiren kötülük anlamına gelir. Bitmemiş, hantal, belirsiz olan derin bir yapısal utangaçlığın bir ifadesidir. Açıkça konuşmak yerine, yersiniz. Kendinizi konumlandırmak yerine, ılımlılar denetlenir. Süreçler genellikle iyi demektir, ancak sonuçları yoktur. Proje fikirleri ve karar verme organları arasında bir dizi e-posta, ön görüşmeler, belirsiz kriterler ve belirsiz sorumluluklar var.
Bu yeni bir dışlama biçimi yaratır: Ban ile değil, bağlama ile. Özgür girişimler, sivil toplum projeleri, göçmen kültürel çalışmaları özellikle etkilenmektedir. Her zaman yerleşik finansman ızgarasına uymazlar – ve bu nedenle kalitesi nedeniyle başarısız olmazlar, ancak aktarma olmayanlar yoluyla sessiz reddetme nedeniyle. Gölging kurumsal bir uygulama haline gelir ve onunla pürüzsüz olmayanın solmasıdır.
Sessiz olan herkes
Sessizlik nötr bir jest değildir. Hiçbir şey yapmadan karar verir. Mümkün olanı önler – ve kimin itiraz etmeye cesaret ettiği geride bırakır. Sosyal bölünmelerin büyümesi, anti -semitizmi, anti -musliM ırkçılığını ve otoriter akımları arttırarak, iletişim kurmayı reddetme ölümcüldür. Demokrasiyi rezonans odasından mahrum ediyor. Ve kültürün ne olabileceğini zayıflatır: anlaşmazlık, kalıcı, yeni düşünme yeri.
Açık kaynak
Bülten
Kayıtınız için teşekkür ederiz.
E -posta ile bir onay alacaksınız.
Şimdi gereken şey bağlama cesareti. Bu kabul etmek değil, dürüstçe neyin neyin olmadığını söylemek anlamına gelir. Rahatsız olsalar bile projeleri teşvik etmek anlamına gelir. Ve bu, kurumsal şeritlerde çalışmayanları dinlemek anlamına gelir. Çünkü cevap vermezseniz, yine de sorumluluk alırsınız. Sadece uzağa bakmak için.
Kültür, medya, sivil toplum, hepsi hangi tarafta durmak istediklerine karar vermek zorundalar: kontrollü sessizliğin veya tartışmalı diyalogunkine. Sessizlik daha uygundur. Ama zararsız değil.
Andreas Lechner yazar, yönetmen, yapımcı, besteci ve aktördür. Dieter Hildebrandt ile müzik kabare grubu Guglhupfa ile görünüşe göre biliniyor. Çok yönlü kültür işçisi, Münih Çağdaş Müzik Tiyatrosu Bienali'nin bir parçası olarak librettist ve besteci olarak emir aldı. 2019'da “Heimatgold” romanı Münih Volk-Verlag'da yayınlandı. Berlin'de Galeri ve Bar Tor218Artlab'ı işletiyor. Holokost kurbanlarına uluslararası anma gününde bir dizi etkinlik dizisinin başlatıcısıdır.
Bu, açık kaynak girişimimizin bir parçası olarak gönderilen bir katkıdır. İle Açık kaynak Berlin Yayıncısı, Alaka ve profesyonel kalite standartlarına sahip metinler sunmak için. Seçilen katkılar olacak Yayınlanmış ve onurlandırılmış.