Beykozlu
New member
İstiridye yıllar içinde olduğu kadar popüler, çoğunlukla serin Atlantik'ten gelen midye uzun zamandır elit statülerini kaybetti. Berlin'deki midye sunan La Bourriche'den Amadea Badran ile tanıştık. Ve doğru doğal şarap – özellikle dışarıda sıcak olduğunda bir sınıf yiyin.
Badran'ın başlangıçta moda endüstrisinden geldiğini görebilirsiniz. Sıradan görünümünüz – büyük boy ceket, kot pantolon ve modaya uygun tıkanıklar – dikkatli görünüyor.
İstiridye – onları seviyorsun veya onlardan nefret ediyorsun
38 yaşındaki istiridye, birkaç deneyimli tutamak, tuzlu deniz suyu damlar, et taze ve parlak kabuğun içinde açılır. Badran, üzerinde biraz Fleur de Sel damlatmasına izin verir, birkaç sıçrama limonu ve Atlantik atıştırmalıkları hazır, yemek aşığı hala iki kampa ayrılıyor: istiridye seviyorsunuz veya onlardan nefret ediyorsunuz. Midye tutarlılığından kaynaklanabilir, çünkü bu ülkede kremsi varyant genellikle doğrudan yutulmalıdır.
Ancak Kreuzberger Chamissoplatz'daki Badran için yeterli olan kabuk farklı bir doğaya sahiptir, et ısırıktır ve dilde yatar. Bir an için bırakın, daha önce düzenli istiridye akşamları olan bu yerde şık kaydedici çubuğunu yöneten Badran'a komuta ediyor. Şimdi iki çocuğun annesi tamamen değişti, çubuk kapalı ve Badran istiridye ve doğal şaraplar için bir catering işletiyor, neredeyse serin Atlantik'ten gelen midye doğal yoldaşları, çünkü sörfçü soğuktan hoşlanıyor.
Bayan Badran, denediğim istiridye zaten yediğim herkesten çok farklı …
Bu iyi olabilir. Birçok insan istiridye olduğunda biraz kaygan bir tutarlılık düşünür, ancak bunun olması gerekmez. Burada yediklerimiz İrlanda'daki Kerry bölgesinden İrlandalı supqumes, onları özellikle çekim için aldım. Tutarlılıkta belirlenirler ve büyük zevklerini deneyimlemek için onları kesinlikle bir süre ağızda bırakmalısınız. İstiridye yutmanız gereken bir klişedir. Hangi tutarlılığa sahip olurlarsa olsunlar, istiridye asla doğrudan yutmamalısınız. Sadece normal olarak yiyin ve onları çiğneyin. Şahsen daha sıkı varyantını da tercih ediyorum.
Her zaman İrlandalı supêmes sunuyor musunuz? Bunlar sizin “ev öküzünüz” mi?
Hayır, etkinliklerim ve cateringlerle çoğunlukla Fines De Claire No. 3'e hizmet ediyorum, Fransız Atlantik Kıyısı'ndan geliyorlar. Şu anda Marennes-Oléron Havzası'ndan Huîtres Poget'in inanılmaz derecede iyi olduğunu düşünüyorum, onları doğrudan Fransa'dan ithal ediyorum.
Amadea Badran, kocasıyla birlikte çalıştığı plak galerisi ve Bar'ın önünde.Markus Wächter/Berliner Zeitung
İstiridye çeşidinin isimlerinin daha derin bir anlamı var mı?
Evet, oldukça: Fine De Claire, tatlı deniz suyuyla düz havuzlar olan, çok sayıda claires olan rafine bir istiridye anlamına gelir. Sayı kabuğun boyutunu gösterir, 3 orta boydır ve yaklaşık 66-85 gram ete sahiptir.
Kaç tanesi gerçek bir yemek?
Tabii ki bu iştahınıza bağlı (Gülüyor). Ama dört ila sekiz istiridye arasında harika bir şey olduğunu söyleyebilirim. Doğal şaraplara hizmet ediyorum, daha iyi olamaz, harika bir kombinasyon.
İstiridye ani ilgi nereden geliyor? Birkaç yıl önce, kabuk varlıklı insanların biraz yaşlanma durumu sembolü olarak kabul edildi. Şimdi istiridye aniden kalça ve neredeyse herkesin dudakları.
Bu kesinlikle büyük şehirler olgusudur. Fransa'da istiridye düzenli bir yemek olarak kabul edilir, büyükannem düzinelerce yiyebilir. Burada Berlin'de midye tedavi edilmemiş bir doğanın bir parçası olması, şişman olmadıkları ve aşırılıkları almanıza gerek yok, sadece sudan çıkıyorlar. Yani sürdürülebilirler.
Doğal şarap gibi, insanlar oldukça üretilen yiyeceklerden uzaklaşıyor ve gerçek bir şey istiyorlar. Ve elbette istiridye özel bir şey, yudumlamıyorsunuz bile. Kayıt çubuğunda düzenli olarak istiridye organize ettim, her zaman başarılı oldular. Buna ek olarak, catering'i zaten yaptım ve Tempelhofer Feld'deki “Pozisyonlar” sanat fuarında istiridye ile kendi standım vardı, ki bu çok iyi karşılandı.
İrlanda Kerry çevresindeki bölgeden gelen İrlandalı supêmes sağlam tutarlılık ve çok lezzetlidir.Markus Wächter/Berliner Zeitung
Böyle bir kavram Fransız anavatanında, her zaman biraz şüpheci zevkiniz olan Prusya Berlin'den çok daha iyi olmaz mıydı?
2012'de Berlin'e geldiğimde bu değişti, böyle bir şey yoktu. En fazla istiridye 13 yıl önce Kadewe yemek mahkemesinde yudumlandı, ancak öncelikle istiridye etrafında dönen bir catering o zamana varmayacaktı. Ancak o zamandan beri Berlin gastronomisi çok değişti ve uluslararası düzeyde açıldı. Yine de, Berlin'i tamamen büyüledim, şehir bana çok özgür görünüyordu, Paris'ten çok farklı. Ve burada sahip olduğunuz birçok alan! Bu yüzden de kayıt cihazı çubuğunu kocamla açmam lazım, Paris'te bunu yapmaya cesaret edemezdim.
Neden?
Gastronomi, Fransa'da neredeyse miras alınan bir şeydir. İçeri girme fikrini alamazsınız. Bu, Fransa'da mirasla çok ilgisi olan bir alandır ve catering ticaretinde bir dayanak kazanmayı düşünmeden önce klasik bir eğitimi tamamlamanız gerektiği hissine sahiptir. Tabii ki, bu Berlin'de önemli değil, burada Chamissoplatz'da her zaman hayırsever olmasam da, fiyatları çok yüksek buldular ve soylulaştırma hissettiler. Ve bu neredeyse soylulaştırmanın sembolü olan bir mahallede.
Kayıt Galerisi ve Bar da bir karşılaşma yeriydi, insanlar genellikle şehrin diğer bölgelerinden, birkaç istiridye ve mouls fritesinden kendiliğinden geldiler. Bazen konuklar bir masa almak için sırada durdular ve kural olarak, birisini reddetmem gerekmedi, ancak bir sonraki masanın serbest bırakılıncaya kadar – Fransa'da olduğu gibi köprü kurmak için elime bir kadeh şarap bastırmak zorunda kaldım. Bu ikna edici ve hafiflik yaratır.
İstiridye, bir topluluk olarak atıştırmalık oluşturuyor, tabiri caizse.
İstiridye de seçkin bir şey değildir, paylaşılırlar ve arkadaşlarla bir araya gelebilirler. Bu tipik bir Fransızca bir şey. Bunu Akdeniz'den biliyorsun. Yemek ve içmek için halka açık bir şekilde bir araya geldiniz. Sadece topluluğun tadını çıkarmak için. Berlin'de biraz eksik ve bir şeye katkıda bulunmak istiyorum. Zaten istiridye ve şarapla her şey daha iyi gidiyor (Gülüyor).
Sonunda olmayan aylarda ne yaparsınız?
Bu uzun zamandır geçerli değildir ve hiçbir soğutmanın bilinmediği bir zamandan gelir, bu yüzden elbette istiridye yemek çok riskliydi. Ama elbette ne kadar sıcak olduğuna bağlı. İstiridye sağlamdır, ancak ısıyı tolere etmezler, optimum sıcaklık dört ila yedi derece arasındadır. Böylece onları bir hafta boyunca buzdolabında tutabilirsiniz, kurumamaları için nemli bir bezle örtmek en iyisidir.
Kışın istiridye yiyor musunuz?
Evet. Ayrıca ev yapımı patates kızartması, harika bir kombinasyon ve anavatanımdan bir klasik sunuyorum. Buna ek olarak, patates kızartması istiridye bazı seçkin statüleri alır.
La Bourriche. İstiridye ve şarap, catering ve etkinlikler. labourriche.de. [email protected], o176 81347670
Badran'ın başlangıçta moda endüstrisinden geldiğini görebilirsiniz. Sıradan görünümünüz – büyük boy ceket, kot pantolon ve modaya uygun tıkanıklar – dikkatli görünüyor.
İstiridye – onları seviyorsun veya onlardan nefret ediyorsun
38 yaşındaki istiridye, birkaç deneyimli tutamak, tuzlu deniz suyu damlar, et taze ve parlak kabuğun içinde açılır. Badran, üzerinde biraz Fleur de Sel damlatmasına izin verir, birkaç sıçrama limonu ve Atlantik atıştırmalıkları hazır, yemek aşığı hala iki kampa ayrılıyor: istiridye seviyorsunuz veya onlardan nefret ediyorsunuz. Midye tutarlılığından kaynaklanabilir, çünkü bu ülkede kremsi varyant genellikle doğrudan yutulmalıdır.
Ancak Kreuzberger Chamissoplatz'daki Badran için yeterli olan kabuk farklı bir doğaya sahiptir, et ısırıktır ve dilde yatar. Bir an için bırakın, daha önce düzenli istiridye akşamları olan bu yerde şık kaydedici çubuğunu yöneten Badran'a komuta ediyor. Şimdi iki çocuğun annesi tamamen değişti, çubuk kapalı ve Badran istiridye ve doğal şaraplar için bir catering işletiyor, neredeyse serin Atlantik'ten gelen midye doğal yoldaşları, çünkü sörfçü soğuktan hoşlanıyor.
Bayan Badran, denediğim istiridye zaten yediğim herkesten çok farklı …
Bu iyi olabilir. Birçok insan istiridye olduğunda biraz kaygan bir tutarlılık düşünür, ancak bunun olması gerekmez. Burada yediklerimiz İrlanda'daki Kerry bölgesinden İrlandalı supqumes, onları özellikle çekim için aldım. Tutarlılıkta belirlenirler ve büyük zevklerini deneyimlemek için onları kesinlikle bir süre ağızda bırakmalısınız. İstiridye yutmanız gereken bir klişedir. Hangi tutarlılığa sahip olurlarsa olsunlar, istiridye asla doğrudan yutmamalısınız. Sadece normal olarak yiyin ve onları çiğneyin. Şahsen daha sıkı varyantını da tercih ediyorum.
Her zaman İrlandalı supêmes sunuyor musunuz? Bunlar sizin “ev öküzünüz” mi?
Hayır, etkinliklerim ve cateringlerle çoğunlukla Fines De Claire No. 3'e hizmet ediyorum, Fransız Atlantik Kıyısı'ndan geliyorlar. Şu anda Marennes-Oléron Havzası'ndan Huîtres Poget'in inanılmaz derecede iyi olduğunu düşünüyorum, onları doğrudan Fransa'dan ithal ediyorum.
Amadea Badran, kocasıyla birlikte çalıştığı plak galerisi ve Bar'ın önünde.Markus Wächter/Berliner Zeitung
İstiridye çeşidinin isimlerinin daha derin bir anlamı var mı?
Evet, oldukça: Fine De Claire, tatlı deniz suyuyla düz havuzlar olan, çok sayıda claires olan rafine bir istiridye anlamına gelir. Sayı kabuğun boyutunu gösterir, 3 orta boydır ve yaklaşık 66-85 gram ete sahiptir.
Kaç tanesi gerçek bir yemek?
Tabii ki bu iştahınıza bağlı (Gülüyor). Ama dört ila sekiz istiridye arasında harika bir şey olduğunu söyleyebilirim. Doğal şaraplara hizmet ediyorum, daha iyi olamaz, harika bir kombinasyon.
İstiridye ani ilgi nereden geliyor? Birkaç yıl önce, kabuk varlıklı insanların biraz yaşlanma durumu sembolü olarak kabul edildi. Şimdi istiridye aniden kalça ve neredeyse herkesin dudakları.
Bu kesinlikle büyük şehirler olgusudur. Fransa'da istiridye düzenli bir yemek olarak kabul edilir, büyükannem düzinelerce yiyebilir. Burada Berlin'de midye tedavi edilmemiş bir doğanın bir parçası olması, şişman olmadıkları ve aşırılıkları almanıza gerek yok, sadece sudan çıkıyorlar. Yani sürdürülebilirler.
Doğal şarap gibi, insanlar oldukça üretilen yiyeceklerden uzaklaşıyor ve gerçek bir şey istiyorlar. Ve elbette istiridye özel bir şey, yudumlamıyorsunuz bile. Kayıt çubuğunda düzenli olarak istiridye organize ettim, her zaman başarılı oldular. Buna ek olarak, catering'i zaten yaptım ve Tempelhofer Feld'deki “Pozisyonlar” sanat fuarında istiridye ile kendi standım vardı, ki bu çok iyi karşılandı.

İrlanda Kerry çevresindeki bölgeden gelen İrlandalı supêmes sağlam tutarlılık ve çok lezzetlidir.Markus Wächter/Berliner Zeitung
Böyle bir kavram Fransız anavatanında, her zaman biraz şüpheci zevkiniz olan Prusya Berlin'den çok daha iyi olmaz mıydı?
2012'de Berlin'e geldiğimde bu değişti, böyle bir şey yoktu. En fazla istiridye 13 yıl önce Kadewe yemek mahkemesinde yudumlandı, ancak öncelikle istiridye etrafında dönen bir catering o zamana varmayacaktı. Ancak o zamandan beri Berlin gastronomisi çok değişti ve uluslararası düzeyde açıldı. Yine de, Berlin'i tamamen büyüledim, şehir bana çok özgür görünüyordu, Paris'ten çok farklı. Ve burada sahip olduğunuz birçok alan! Bu yüzden de kayıt cihazı çubuğunu kocamla açmam lazım, Paris'te bunu yapmaya cesaret edemezdim.
Neden?
Gastronomi, Fransa'da neredeyse miras alınan bir şeydir. İçeri girme fikrini alamazsınız. Bu, Fransa'da mirasla çok ilgisi olan bir alandır ve catering ticaretinde bir dayanak kazanmayı düşünmeden önce klasik bir eğitimi tamamlamanız gerektiği hissine sahiptir. Tabii ki, bu Berlin'de önemli değil, burada Chamissoplatz'da her zaman hayırsever olmasam da, fiyatları çok yüksek buldular ve soylulaştırma hissettiler. Ve bu neredeyse soylulaştırmanın sembolü olan bir mahallede.
Kayıt Galerisi ve Bar da bir karşılaşma yeriydi, insanlar genellikle şehrin diğer bölgelerinden, birkaç istiridye ve mouls fritesinden kendiliğinden geldiler. Bazen konuklar bir masa almak için sırada durdular ve kural olarak, birisini reddetmem gerekmedi, ancak bir sonraki masanın serbest bırakılıncaya kadar – Fransa'da olduğu gibi köprü kurmak için elime bir kadeh şarap bastırmak zorunda kaldım. Bu ikna edici ve hafiflik yaratır.
İstiridye, bir topluluk olarak atıştırmalık oluşturuyor, tabiri caizse.
İstiridye de seçkin bir şey değildir, paylaşılırlar ve arkadaşlarla bir araya gelebilirler. Bu tipik bir Fransızca bir şey. Bunu Akdeniz'den biliyorsun. Yemek ve içmek için halka açık bir şekilde bir araya geldiniz. Sadece topluluğun tadını çıkarmak için. Berlin'de biraz eksik ve bir şeye katkıda bulunmak istiyorum. Zaten istiridye ve şarapla her şey daha iyi gidiyor (Gülüyor).
Sonunda olmayan aylarda ne yaparsınız?
Bu uzun zamandır geçerli değildir ve hiçbir soğutmanın bilinmediği bir zamandan gelir, bu yüzden elbette istiridye yemek çok riskliydi. Ama elbette ne kadar sıcak olduğuna bağlı. İstiridye sağlamdır, ancak ısıyı tolere etmezler, optimum sıcaklık dört ila yedi derece arasındadır. Böylece onları bir hafta boyunca buzdolabında tutabilirsiniz, kurumamaları için nemli bir bezle örtmek en iyisidir.
Kışın istiridye yiyor musunuz?
Evet. Ayrıca ev yapımı patates kızartması, harika bir kombinasyon ve anavatanımdan bir klasik sunuyorum. Buna ek olarak, patates kızartması istiridye bazı seçkin statüleri alır.
La Bourriche. İstiridye ve şarap, catering ve etkinlikler. labourriche.de. [email protected], o176 81347670