Testte Ado Air 30 Ultra

Adanali

New member
Ado Air 30 Ultra özel bir şey. İlk kez, bir e-bisiklet otomatik bir şanzımanı birleştirir. Testi alalım.


Ultra Ado Air 30, e-bisiklet fazına gerçek bir yenilikle girer: ilk e-bisikletlerden biri gibi, 3 vitesli 3 vitesli devreli ve Bafang tarafından tam otomatik bir hub motor kullanır. Engwe P275 Pro'dan arka tekerlek göbeğindeki otomatik ekipmanı biraz daha ucuz (test oranı) biliyoruz, ancak merkezi bir motora dayanıyor. Her ikisinin de düşük bakımlı bir şanzıman ve çok sessiz karbon kayışı vardır.


370 WH pil, GPS ve entegre göstergeleriyle ADO Air 30 Ultra, konfor ve tasarım için cebinde biraz daha derin kazmayı amaçlıyor. 1899 Euro (Haziran 2025 2099 Euro'dan itibaren) ile ekipmanının açısından hala uygun görünüyor. Testimiz, kavramın günlük yaşamda ikna edici olup olmadığını gösteriyor.


Yapı, optik ve işleme


Ado Air 30 Ultra'nın montajı şaşırtıcı derecede hızlıdır. Gidon zaten önceden monte edilmiştir ve sadece döndürülmeli ve vidalanmalıdır. Bunu ön tekerleğin yerleştirilmesi, pedalların vidalanması ve koltuk yerleştirilmesi izler. Olağandışı: Yan duruşlar, bagaj rafları ve koruyucu tabakalar fabrikaya zaten kurulmuş, nadiren test edilen bir hizmet. Ancak, ilk geziden önce tüm vidaları takip etmek önemlidir. Bu adımı kaybettik ve yaklaşık 10 km sonra arka ışığın kendini kurtardığını bulmak zorunda kaldık.


Neredeyse 22 kg ile e-bisiklet bisikleti, tam donanımlı modeller için orta ağırlık alanında hareket eder. Alüminyum alaşım çerçevesi sağlam ve yüksek kaliteli bir izlenim bırakır. Başarısız olmadığımız 6 km/s'ye kadar bir gaz kolu şeklinde ilk yardım yoktur.


Ado Air 30 Ultra Resimler



Ado Air 30 Ultra






Ado Air 30 Ultra


Ado Air 30 Ultra





Ado Air 30 Ultra


Ado Air 30 Ultra





Ado Air 30 Ultra


Ado Air 30 Ultra





Ado Air 30 Ultra


Ado Air 30 Ultra





Ado Air 30 Ultra


Ado Air 30 Ultra





Ado Air 30 Ultra


Ado Air 30 Ultra





Ado Air 30 Ultra


Ado Air 30 Ultra





Ado Air 30 Ultra


Ado Air 30 Ultra





Ado Air 30 Ultra


Ado Air 30 Ultra





Ado Air 30 Ultra


Ado Air 30 Ultra





Ado Air 30 Ultra


Ado Air 30 Ultra





Ado Air 30 Ultra


Ado Air 30 Ultra





Ado Air 30 Ultra


Ado Air 30 Ultra





Ado Air 30 Ultra


Ado Air 30 Ultra





Ado Air 30 Ultra


Ado Air 30 Ultra





Ado Air 30 Ultra


Ado Air 30 Ultra





Ado Air 30 Ultra


Ado Air 30 Ultra





Ado Air 30 Ultra


Ado Air 30 Ultra





Ado Air 30 Ultra


Ado Air 30 Ultra





Ado Air 30 Ultra


Ado Air 30 Ultra





Tasarım gerçek bir kedidir. Şaşırtıcı kenarlara sahip ince çerçevelerin boruları e-bisiklete zarif ve modern bir görünüm verir. Taze görünür kablolarla sipariş edilen özellik özellikle etkileyici. Ado Air 30 Ultra iki renkte mevcuttur: Frost Green ve Meteor Gray. Opak siyah ataşmanlara sahip mat gri ipek test modelimiz yüksek kalitede ve asil gibi görünüyor.


Bununla birlikte, işleme sırasında küçük bir eleştiri noktası vardır: gidonun altında kabloların çerçevede çalıştığı keskin bir kenar vardır. Bisiklet bisikleti ittiğinde rahatsız edici hissedebilir. Üretici motor çerçevesi, pil ve kontrolde 5 yıllık garanti garanti eder.


Operasyon ve Uygulama


3.5 inç IPS ekranı (IPX7 Sertifikası) hoş bir şekilde büyük ve renklidir. Doğrudan güneş ışığı ile okunabilirlik sınırlıdır, ancak yine de yeterlidir. Ekran, hız, pil şarjı, zaman (otomatik olarak senkronize), günlük ve toplam kilometre gibi tüm önemli bilgileri gösterir.


Diğer şeylerin yanı sıra, akıllı telefon uygulaması bir jeofens işleviyle GPS izleme sunar. Bir sonbahar tespiti de entegre edilmiştir. GPS izleme gerçek zaman izlemeye izin verir. Ultra Air 30 açık olmamalı, ancak pil karşılık gelen bir artık kapasite gerektirir. Testte, hem gerçek zaman izleme hem de coğrafi işleme güvenilir bir şekilde çalışır. GPS hizmeti 12 ay boyunca ücretsizdir, daha sonra bu işlev için çok adil bir fiyat olan yılda 10 Euro desteklenir.


Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü



Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü


Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü





Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü


Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü





Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü


Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü





Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü


Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü





Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü


Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü





Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü


Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü





Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü


Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü





Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü


Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü





Ancak, uygulama mükemmel değil. Bazen bağlantı problemleriyle savaşmak zorunda kaldık ve genellikle akıllı telefonu e-bisikletle eşleştirmek zorunda kaldık.


Uygulama ayrıca 40 km/s'lik hız sınırını ayarlama imkanı sunar, ancak herhangi bir etki olmadan. Motor hala 25 km/s'de düzenleniyor. Tamam, e-şehir bisikleti yasal kalıyor. Ancak, ADO'nun işlevi uygulamadan iptal etmediği biraz anlaşılmaz.


Işık ve Güvenlik


Ado Air 30 Ultra Aydınlatma, önde bir deniz feneri ve entegre göstergelere sahip, ancak fren ışığının işlevi olmayan bir arka ışık içerir. Yeterli parlaklık olduğunda alacakaranlık ve dışarıda güvenilir bir şekilde yanar. Ön ışık, bedava bir şekilde parlak, ayarlanabilir yüksekliktir ve doğrudan lastiğin üstünde bulunur.


Göstergeler arka ışığa entegre edilir ve bir eğim anahtarı ile gidon üzerinde çalıştırılır. Yanıp sönme sırasında akustik sinyal yoktur: göstergeleri tekrar kapatmayı unutmanız kolayca olabilir. Buna ek olarak, bunlar gün ışığında pek görülebilir. Tavsiyemiz: Gün boyunca manuel sinyallerle dönün, gece dönüm noktasını kullanın.


ADO AIR 30 Ultra: Küçük kırmızı eğim anahtarı göstergeyi kontrol eder.

ADO AIR 30 Ultra: Küçük kırmızı eğim anahtarı göstergeyi kontrol eder. TechStage.de



Motor ve sürüş özellikleri


Ado Air 30 Ultra'nın kalbi, 250 watt güce ve 40 nm'lik bir tork olan Bafang H730 motorudur. Oldukça çalışıyor ve desteği bile garanti ediyor. Bununla birlikte, en büyük yenilik, bu kombinasyona sahip ilk e-bisiklet olan arka tekerlekteki otomatik 3 vitesli göbek devresidir. Şanzıman tamamen mekanik olarak çalışır ve çeviriyi yaklaşık 10 km/he 20 km/s olarak değiştirir. Ekipmanın değişmesi o kadar naziktir ki, sürüş sırasında bunu fark etmez.


Kavram ikna edici: Kafayı ve birliği kapatın, şanzıman üzerindeki düşünceler gerekli değildir: Bu, özellikle durup geri döndüklerinde bir nimettir. Ancak, dişli değiştirirken kadans biraz fazla düşüktür. Bu şehirde hala kabul edilebilir, ancak gradyanlarda daha yüksek bir kadans istiyorsunuz. Bu nedenle, Ultra Ado Air 30 dik tırmanışlar için uygun değildir.


Ultra ADIR 30 fısıldıyor, karbon kayışı birimi de teşekkürler.

Ultra ADIR 30 fısıldıyor, karbon kayışı birimi de teşekkürler. TechStage.de



Karbon kayışı, 30.000 km'ye kadar bakım vaat ediyor ve tipik zincir bronzluk olmadan fısıltılar olmadan sessizce bir sürüşü garanti ediyor. Şehir boyunca neredeyse algılanamayan kaymak sadece eğlencelidir. Hidrolik disk, Tectro'nun çalışmasından frenler güvenilir bir şekilde frenler ve öğütülmez.


Başka bir avantaj, koltukların direğidir. Ancak, filizlenmiş bir ön çatal kaybediyoruz. Özellikle kaldırımlar veya çarpmalar ile kollarda ve omuzlarda net çekimler hissedebilirsiniz. Süspansiyon çatalının eksikliğini anlamak zordur: ek ağırlık neredeyse bir şey yapardı, ancak konfor kazancı dikkate değer olacaktır.


ergonomi


Ado Air 30 Ultra iki çerçeve boyutunda mevcuttur: M ve L. Test modelimiz boyutu: 186 cm yüksekliğindeki test sürücüsüne uyum sağlar, ancak bir şehir bisikleti için koltuk pozisyonu oldukça sportiftir. Gidon biraz fazla derindir, bu da daha uzun yolculuklar için rahatsız olabilir. Üreticiye göre, satın alma sırasında test modelimizde eksik olan gidonda bir artış sağlanır. Bu sorunu çözmeli ve koltukların ergonomik olarak daha hassas bir konumuna yol açmalıdır.


L boyutuna rağmen, 195 cm'nin üzerindeki sürücüler rahatsız edici hissedebilirken, 170 cm yaşın altındaki insanlar test sırasında M boyutlarını daha iyi kullanabilirken, sadece L. boyutu mevcuttu


Ado Air 30 Ultra Spontan Koltuk.

Ado Air 30 Ultra Spontan Koltuk. TechStage.de



Pil ve Menzil


Ado Air 30 Ultra tarafından 370 WH pil oldukça ince ve şık bir şekilde çerçeveye entegre. Dükkanın daireye izin veren şey anahtardan çıkarılabilirken, bisiklet bodrum veya garajda güvenlidir. Verilen arz kompakttır ve taşınması kolaydır.


100 km'lik maksimum aralık benimseyin – bazen gerçekçi olmayan ideal koşullarla ölçülür. Uygulamada, yaklaşık 40-50 km, çok fazla dur-go, yaklaşık 20 santigrat derece ve 80 kg sürücüye sahip bazı tepelerle şehir gezileri bekleyebilirsiniz. Bu çoğu yolcu için yeterli olmalıdır.


Fiyat ve Kullanılabilirlik


Ultra ADO Air 30 şu anda 1899 Euro'ya mal oluyor, Haziran 2024'ten bu yana ADO'ya göre fiyat artar. Yürüyüş olmadan yaparsanız, paradan tasarruf edebilirsiniz. Sadece iki yürüyüşe sahip Ado Air 30 Pro, sadece 1699 Euro'ya (Haziran 1899 Euro'dan itibaren). Üreticiye göre, e-bisiklet artık mevcut.


Çözüm


Ado Air 30 Ultra, düşük bakım gerektiren karbon kayış ünitesi ile birlikte merkezin motorundaki otomatik şanzıman gibi benzersiz özelliklere sahip zarif bir E-City şehir bisikletidir. Zarif tasarımı, yüksek işleme kalitesi ve GPS izleme, entegre SIM kart ve jeofening gibi akıllı işlevler ile ikna olmuştur. Sürüş özellikleri, özellikle belirgin olan sakin ve konforlu yolculuklarla kentsel kullanım için çok iyidir.


Süspansiyon çatalının eksikliği, koltukların biraz fazla sportif ve daha az sofistike bir uygulama eleştirisidir. Ek olarak, göstergeler gün ışığında pek görülebilir ve akustik bir sinyali yoktur. Otomatik şanzımanın kadansı daha yüksek olabilir, bu da özellikle yamaçlarda belirgindir.


Şehir için zarif bir düşük bakımlı e-bisiklet arayan taşıtlar ve akıllı özellikler için, Ultra Ado Air 30'u düşünmeye değer. Dişlelerin ve karbon kayışı ünitesinin otomatik kayması onu günlük yaşamda kaygısız bir arkadaş haline getirir.
 
Üst