Yayıncı: Yeni Google Araştırma Modu “Hırsızlık Tanımı” na karşılık geliyor

Adanali

New member
İnternet devinin ABD kullanıcılarına zaten maruz kaldığı ve Mart ayı sonunda Almanya ve diğer Avrupa ülkelerinde biraz gecikme ile “AI ile nispeten yeni genel bakış” işlevi uzun süre bozukluklara neden oldu. Şimdi Google ayrıca Atlantik'in ötesinde “yöntemler” işlevini de test ediyor. Kullanıcıların bir sohbet botu gibi arama motoruyla doğrudan etkileşime girmesine izin vermelidir. Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada'daki medya sektörünün yaklaşık 2000 üyesine sahip bir lobi kuruluşu olan Haber/Medya İttifakı (NMA) bundan hoşlanmıyor. Şikayet ediyor: “Şimdi Google sadece içerik alıyor ve ödemeden kullanıyor. Bu hırsızlığın tanımı.”



Google'ın başarı listelerindeki bağlantılar, trafik ve satış editörünü veren “son pozitif” idi “, bu hafta haber/medya ittifakının başkanı Danielle Coffey. Şimdilik yeni mod, kullanıcılara “Mevcut geleneksel Google'ı aramak için çok sayıda bağlantı olmadan” sorularınıza bilgi ve cevaplar sunuyor. Bu, sayfalarında ve gelirlerinde daha da orijinal içerik ve trafiği koruyacaktır.

Google modu “Stehle” cevapları NMA'dan şikayet ediyor. Araştırma Motorları Derneği, ücret ödemeden ve verimli bir feragat etme imkanı sunmadan onları yayıncının içeriği ile üretir. Yayıncı, içeriklerini AI modellerinin eğitiminden tamamen kaldıramadı, ancak artık arama sonuçlarında görünmeyecekti. Bu, özellikle küçük medya şirketleri için uygun olmayan bir çözümdür. NMA ayrıca Google'a karşı mevcut kartel prosedürlerini de ifade eder. Amerika Birleşik Devletleri Adalet Bakanlığı'ndan şirketin internetteki alanını kırmak için önlemler almasını ister.

Akıl yürütme becerilerine sahip yöntemler


AI modu birkaç gün önce geliştiriciler konferansında Google'ı açıkladı. Bu akıllı ekleme başlangıçta sadece Amerika Birleşik Devletleri'nde mevcut olacaktır. Arkasında çok yazılı akıl yürütme becerileri var. Bu, doğrudan araştırmada daha karmaşık soruları cevaplayabilmelidir. Google, Web'den ve bilgi grafiğinden, yani şirketin devasa bir veritabanında topladığı bilgileri kullanır.

Bu arada, AB Komisyonu Google'ın panoramikini araştırıyor. “Google'ın panoramik yapay zekası” pratikte nasıl çalıştığını ve akış metinlerinin üretilen AB yasasıyla ilgili düzenlemelerle otomatik olarak daha karmaşık araştırma sorgusu ile nasıl etkileşime girdiğini kontrol edin. “Kaleci” için Dijital Pazarlar Yasası'na (DMA) göre rekabetçi gereksinimler, Dijital Hizmetler Yasası'na (DSA) göre platformun diğer gereksinimleri ve haksız rekabete karşı en eski kurallar alakalı olabilir.

Yasal belgeler, Google'ın OI panoramikten kopmak için yayıncıların olasılığı ile ilgili çeşitli seçenekleri değerlendirdiğini göstermektedir. Bloomberg, sonunda, şirketin bu yaklaşımlara karşı koymamaya karar verdiğini bildirdi. Google seçenekleri, yayıncıların kontrol işlevlerinde değişikliklerden yapay zeka araçları ile araştırmanın geri kalanı arasında açık bir ayrılmaya kadar değişmez. Grup ikincisini “sert kırmızı çizgi” olarak nitelendirdi ve bu yaklaşımı dikkate almadı.



Kültür Konseyi satışların katılımını istiyor




Belgeler ayrıca Google'ın bu düşünceleri kamuya açıklamamaya karar verdiğini de gösteriyor. Şirket masanın altına süpürmek istedi, yayıncının korunan çalışmalarının eğitim verileri olarak ne ölçüde kullanılıp kullanılmadığını ve ne ölçüde kullanıldığını bilmediği bir suçlamadır. Birçok yayıncının, AI'nın daha az sert panoramalarının piyasaya sürülmesinden sonra veri trafiğinde ciddi bir düşüş kaydettiği söyleniyor.

Google ise, yayıncıların web sitelerine büyük miktarda trafik açmaya devam ettiğini savunuyor. Google'ın araştırmasının başkanı Liz Reid, geleneksel Google bağlantılarının trafiğini koruyarak bireysel panoramik panoramalar için seçici bir feragat etmenin “çok karmaşık” olacağı gerçeğiyle içerik yayınlamak için “ya da hiç” stratejisini savundu. Google, yayıncıların kanamasına izin verirse, sonunda karşılaşacaklar veya ekonomik ve kötü üretilen içeriğe gidecekler, 9to5Google arama motorunun uzmanlarının altını çizeceklerdir. Grup bununla yüzleşmeli, aksi takdirde internet herkes için kötüleşir. Alman Kültür Konseyi, telif hakkını ve üretken yapay zeka tedarikçilerinin (AI) satışlarında yayıncılar gibi hak sahiplerinin dahil edilmesi için gerekli olduğunu düşünmektedir.


(Asla)




Ne yazık ki, bu bağlantı artık geçerli değil.

Boşa harcanan eşyalara bağlantılar, 7 günlük daha büyükse veya çok sık çağrılmışsa gerçekleşmez.


Bu makaleyi okumak için bir Haberler+ paketine ihtiyacınız var. Şimdi yükümlülük olmadan bir hafta deneyin – yükümlülük olmadan!
 
Üst