İlk YouTube videosu 20 yıl önce 23 Nisan 2005'te yüklendi. Ertesi yıl Google YouTube şu anda bir hisse paketi karşılığında 1.65 milyar dolar kazandı. Bugün YouTube mağazaları her gün 20 milyar video, 20 milyon yeni video yükleniyor. Bu, son üç aylık rakamların açıklanmasının bir parçası olarak Perşembe günü Alphabets Sundar Pichai'nin CEO'su tarafından belirtildi. Google grubu için yatırım ödüllendirildi: Google adlı arama motoruna ek olarak, video platformu sürekli büyüme grubundaki grubun en güçlü itici gücüdür.
Arama motoru reklam ve sezonluk biletlerde yaşarken, YouTube her iki bacakta: artık artan reklam talebini taşıyamıyorsanız, ancak video olmadan yapmak istemiyorsanız, bir abonelik ödemelidir. Reklam olmadan “daha fazla” video oynamayı vaat ediyor.
2025'in ilk üç ayında Google, YouTube'da kaydedilen reklam anketleri, 2024'ün ilk çeyreğinden yüzde on veya 800 milyon dolar daha fazla artışla 77,3 milyar dolar uyguladı. YouTube ve Google özellikle aboneliğin büyümesini sağlar.
Web siteleri ve uygulama için Google Media'nın reklamı, azalan tek bölümdür: 7,3 milyar dolarlık üç aylık ciro yüzde iki azalma anlamına gelir. Google çekirdeği arama motorudur ve kalır: çeyrekte 50 milyar dolarlık satış sınırını aştı ve 10.7 milyar dolar, 10 veya 4,5 milyar dolar artışla. Özellikle, sigorta ve perakende son zamanlarda daha fazla reklam değiştirdi. 50.7 milyar dolarlık diğer Google gelirleri de dahildir.
İşletme nakit akışı +% 25
Google'a (YouTube dahil) ek olarak, toplam grubun alfabesi ayrıca ayrı Google bulutunu (12,3 milyar $ 'dan cironun% 28'i) ve diğer bahisleri de içerir. İkincisi, satışları henüz iyi bilinmeyen ve sıklıkla batan bir ivme. Satışları yüzde dokuz azaldı. Bu, Pichai'ye göre özerk sürüş otomobilleri olan Waymo'yu şimdi Arizona, California ve Teksas'ta haftada 250.000 ücretli yolcu gezisi yapıyor. Bu yıl Atlanta da Amerikan Gürcistan eyaletine, gelecek yıl Miami ve Washington, DC'ye eklenecek.
Alfabe toplamda 2025'in ilk çeyreğinde 90.2 milyar dolar uyguladı ve yüzde on iki artışla. Bunlardan 30.6 milyar dolar operasyonel bir kâr olarak kaldı (+%20). İşletme nakit akışı çeyrek artarak 36.2 milyar dolara yükseltildi.
Google'ın bulutunun işletme kârının 900 milyon dolardan 2,2 milyar dolara iki katına çıkması şaşırtıcı. Google'ın operasyonel karı % 17 artarak 32,7 milyar dolara yükseldi. Bununla birlikte, diğer bahislerin operasyonel kayıpları % 20 oranında 1.2 milyar dolara genişlemiştir. Waymos Droschks serbest çalışan motorlar henüz kârlı değildi.
Paylaş bahisler yükseliyor
Alfabeler kraliyet şirketinden bile daha iyidir. Diğer şirketlerin hisselerine yatırımlar. Alfabeler çeyrekte bir milyar dolarlık istikrarlı ve karlı tahvil yatırımları (462 milyon $ 'dan sonra 202 milyon $ kar) ise, kitabın karları neredeyse patladı: 9.8 milyar dolar. Bu, bir önceki yılın çeyreğinin değerinin dört katından fazla ve hatta 2024 yılının değerinden yüzde 31 daha fazladır. Bununla birlikte, alfabe, başlıkların kârının yüzdesini ortaya çıkarmaz ve sadece 31 Mart'ta kağıt üzerinde mevcuttur.
Toplamda, veri grubu diğer üç aylık karı neredeyse 11,2 milyar dolara kadar dört katına çıkardı. İşletme karı ile birlikte, bu 41,8 milyar dolar (+%48) girdi vergisi anlamına gelir. Alfabe % 56 vergi hükümlerini 7,2 milyar dolara çıkardı. Summa Summarum, 34,5 milyar doların yüzde 46'sından daha yüksek bir net kâr olmaya devam ediyor.
Pichai finansal analistlere, “Bu çeyrekte güçlü sonuçlarımızdan memnun kalıyoruz” diyor. Ancak, yönetim sadece yüzde beş veya ABD merkezinin temettüsünü eylem başına 21 sente yükseltiyor. Bunun için 70 milyar dolarlık eylemlere başvurmak için yeni bir program geldi. Üç aylık verilerin duyurulmasından sonra Google eylemleri gibi kurumsal yatırımcılar, kesintisiz sonrası müzakerelerde neredeyse yüzde beş artmıştır.
(DS)
Arama motoru reklam ve sezonluk biletlerde yaşarken, YouTube her iki bacakta: artık artan reklam talebini taşıyamıyorsanız, ancak video olmadan yapmak istemiyorsanız, bir abonelik ödemelidir. Reklam olmadan “daha fazla” video oynamayı vaat ediyor.
2025'in ilk üç ayında Google, YouTube'da kaydedilen reklam anketleri, 2024'ün ilk çeyreğinden yüzde on veya 800 milyon dolar daha fazla artışla 77,3 milyar dolar uyguladı. YouTube ve Google özellikle aboneliğin büyümesini sağlar.
Web siteleri ve uygulama için Google Media'nın reklamı, azalan tek bölümdür: 7,3 milyar dolarlık üç aylık ciro yüzde iki azalma anlamına gelir. Google çekirdeği arama motorudur ve kalır: çeyrekte 50 milyar dolarlık satış sınırını aştı ve 10.7 milyar dolar, 10 veya 4,5 milyar dolar artışla. Özellikle, sigorta ve perakende son zamanlarda daha fazla reklam değiştirdi. 50.7 milyar dolarlık diğer Google gelirleri de dahildir.
İşletme nakit akışı +% 25
Google'a (YouTube dahil) ek olarak, toplam grubun alfabesi ayrıca ayrı Google bulutunu (12,3 milyar $ 'dan cironun% 28'i) ve diğer bahisleri de içerir. İkincisi, satışları henüz iyi bilinmeyen ve sıklıkla batan bir ivme. Satışları yüzde dokuz azaldı. Bu, Pichai'ye göre özerk sürüş otomobilleri olan Waymo'yu şimdi Arizona, California ve Teksas'ta haftada 250.000 ücretli yolcu gezisi yapıyor. Bu yıl Atlanta da Amerikan Gürcistan eyaletine, gelecek yıl Miami ve Washington, DC'ye eklenecek.
Alfabe toplamda 2025'in ilk çeyreğinde 90.2 milyar dolar uyguladı ve yüzde on iki artışla. Bunlardan 30.6 milyar dolar operasyonel bir kâr olarak kaldı (+%20). İşletme nakit akışı çeyrek artarak 36.2 milyar dolara yükseltildi.
Google'ın bulutunun işletme kârının 900 milyon dolardan 2,2 milyar dolara iki katına çıkması şaşırtıcı. Google'ın operasyonel karı % 17 artarak 32,7 milyar dolara yükseldi. Bununla birlikte, diğer bahislerin operasyonel kayıpları % 20 oranında 1.2 milyar dolara genişlemiştir. Waymos Droschks serbest çalışan motorlar henüz kârlı değildi.
Paylaş bahisler yükseliyor
Alfabeler kraliyet şirketinden bile daha iyidir. Diğer şirketlerin hisselerine yatırımlar. Alfabeler çeyrekte bir milyar dolarlık istikrarlı ve karlı tahvil yatırımları (462 milyon $ 'dan sonra 202 milyon $ kar) ise, kitabın karları neredeyse patladı: 9.8 milyar dolar. Bu, bir önceki yılın çeyreğinin değerinin dört katından fazla ve hatta 2024 yılının değerinden yüzde 31 daha fazladır. Bununla birlikte, alfabe, başlıkların kârının yüzdesini ortaya çıkarmaz ve sadece 31 Mart'ta kağıt üzerinde mevcuttur.
Toplamda, veri grubu diğer üç aylık karı neredeyse 11,2 milyar dolara kadar dört katına çıkardı. İşletme karı ile birlikte, bu 41,8 milyar dolar (+%48) girdi vergisi anlamına gelir. Alfabe % 56 vergi hükümlerini 7,2 milyar dolara çıkardı. Summa Summarum, 34,5 milyar doların yüzde 46'sından daha yüksek bir net kâr olmaya devam ediyor.
Pichai finansal analistlere, “Bu çeyrekte güçlü sonuçlarımızdan memnun kalıyoruz” diyor. Ancak, yönetim sadece yüzde beş veya ABD merkezinin temettüsünü eylem başına 21 sente yükseltiyor. Bunun için 70 milyar dolarlık eylemlere başvurmak için yeni bir program geldi. Üç aylık verilerin duyurulmasından sonra Google eylemleri gibi kurumsal yatırımcılar, kesintisiz sonrası müzakerelerde neredeyse yüzde beş artmıştır.
(DS)