Deutsche Bahn yalnızca milyarlarca dolarlık ek maliyete katlanmak zorunda

Beykozlu

New member
Deutsche Bahn mahkemede yenilgiye uğradı: Karara göre şirketin Stuttgart 21 demiryolu projesinin milyarlarca dolarlık ek maliyetini tek başına karşılaması gerekiyor. Salı günü Stuttgart İdare Mahkemesi, çok sayıda demiryolu şirketinin Baden-Württemberg eyaleti, Stuttgart şehri, Stuttgart Bölge Birliği ve Stuttgart Havaalanı'na karşı açtığı davaları reddetti.

DB, davalarla birlikte proje ortaklarının Stuttgart demiryolu kavşağının yeniden düzenlenmesine ilişkin ek maliyetlere mali olarak katkıda bulunmalarını sağlamak istedi. Mahkeme başkanı Wolfgang Kern kararı açıklarken, davaların kısmen kabul edilebilir ve kısmen kabul edilebilir olduğunu ancak asılsız olduğunu söyledi.

Resmi olarak Stuttgart 21'in geliştiricisi olan demiryolu, şu anda Stuttgart 21'in toplam maliyetinin yaklaşık 11 milyar avro olduğunu tahmin ediyor ve ayrıca 500 milyon avroluk bir tamponu da hesaba kattı. Ancak 2009 tarihli bir finansman anlaşması yalnızca toplam 4,5 milyar avroya kadar olan maliyetlerin dağıtımını düzenliyor.

Stuttgart 21: Devlet yaklaşık 2,8 milyar euro ödemek zorunda kalacaktı


Ek masrafları kimin karşılayacağı belli değildi. Sözde konuşma maddesi, olası maliyet artışlarıyla başa çıkmak için sözleşmeye yerleştirildi. Konuşma maddesiyle tam olarak ne kastedildiği proje ortakları arasında oldukça tartışmalıydı. Demiryolu, “ortak finansman sorumluluğu” üstlendi ve şirketin duyurduğu gibi, “konuşma maddesinin daha fazla finansman katılımı hakkı oluşturduğunu” tespit etti. Proje ortakları durumu farklı değerlendirdi ve sabit miktarlar üzerinde anlaşmaya varıldığında ısrar etti.

Ek maliyetlere katılmak, proje ortakları için büyük yükler anlamına gelebilirdi. Bir müzakerede eyaletin başkenti Baden-Württemberg, belediye bütçesi açısından olası olumsuz sonuçlar konusunda uyardı. Bir belediye temsilcisi, idare mahkemesine yaptığı açıklamada, yatırım olması halinde yatırımların uzun süre durdurulması gerekeceğini vurguladı. Diğer proje ortakları da bütçeleri açısından olası olumsuz sonuçlara dikkat çekti. Ulaştırma Bakanlığı, katılması halinde Baden-Württemberg eyaletinin yaklaşık 2,8 milyar avroluk ek maliyete maruz kalacağını duyurdu.


Günaydın Berlin
Bülten

Kayıt olduğunuz için teşekkürler.
E-postayla bir onay alacaksınız.
 
Üst