İsviçre: Beton çöktü, tavanda çatlaklar oluştu

Beykozlu

New member
Tavandaki çatlak nedeniyle Gotthard karayolu tüneli kapatıldı. Bu, İsviçre Alpleri’ndeki kuzey-güney trafiğini önemli ölçüde etkiliyor. Federal Karayolları Ofisi (Astra), tüpün bir sonraki duyuruya kadar kapalı kalacağını söyledi. Arabalar ve diğer sürücüler artık geçiş yollarını kullanmak zorunda. Yönlendirmelerin yolculuğa yaklaşık bir saat eklemesi bekleniyor.

Ofis, “Kapanmanın süresi henüz bilinmiyor” dedi. Ancak Ulaştırma Bakanı Albert Rösti, tünelin hafta sonuna kadar yeniden açılabileceği yönündeki umudunu dile getirdi. Ancak yayıncı SRF’ye güvenliğin önce geldiğini söyledi.

Pazar günü, yaklaşık 17 kilometre uzunluğundaki tünelin kuzey kapısının yakınındaki tavandan aniden beton parçalar düştü. Ofise göre kimse yaralanmadı. Bir sürücü “Blick” gazetesine, Pazar günü çıkış kapısına birkaç kilometre kala kuzeye giderken tünelde arıza yaptığını söyledi. Bu yüzden trafik onun arkasındaydı ve beton parçalar düştüğünde kimse kuzeye gitmiyordu.

25 metre uzunluğunda çatlak


Asma tavanda 25 metre uzunluğunda çatlak tespit edildi. Asma tavanın üstünde, yalnızca tavan sağlamsa çalışan havalandırma bulunur. Tünel hemen kapatıldı. Her iki tarafta kilometrelerce trafik sıkışıklığı yaşandı. Zaten tünelde bulunan otobüsler ve diğer büyük araçlar, geri dönemedikleri için girişe geri dönmek zorunda kaldı.


Reklam | Daha fazlasını okumak için kaydırın


1980 yılında açılan Gotthard tüneli, Gotthard masifinin altından geçiyor ve her biri kuzeye ve güneye giden birer yol var. Giriş ve çıkış deniz seviyesinden 1000 metre yüksektedir. Her gün her iki yönde yaklaşık 17.000 araç yol alıyor. Tünel, İsviçre Alpleri’ndeki en önemli ulaşım bağlantılarından biri ve aynı zamanda Almanya’dan İtalya’ya giden yol üzerinde yer alıyor. Orta İsviçre’yi İtalya sınırındaki Ticino kantonuna bağlar.


Gotthard karayolu tüneli de trenin raydan çıkmasından sonra kapatıldı. Urs Flueeler/dpa

İkinci tüp 2029’a kadar hazır değil


Yenileme uzun süredir planlanıyor. Bu nedenle şu anda ikinci bir tüp inşa ediliyor. Ancak 2029’a kadar bitmemesi gerekiyor. Daha sonra, birincisi modernize edilene kadar trafik ikinci tüpten akacak. Her iki tüp de 2032’den itibaren mevcut olmalıdır. Ancak her yönde yalnızca bir şerit bulunmalıdır. Kapasite artırımına yönelik herhangi bir plan bulunmamaktadır.

ADAC sözcüsü, Gotthard’ın kapatılmasının daha uzun sürmesi halinde sürücülerin San Bernardino Tüneli’nin gece saatlerinde de kapatılmasına dikkat etmesi gerekeceğini söyledi. Ekim ayında 22.00-05.00 saatleri arasında çift yönlü bakım ve yenileme çalışmaları nedeniyle güzergah 17 kez ulaşıma kapatılmıştı. Gotthard Geçidi, özellikle kamp römorkları için mutlaka bir yönlendirme rotası olarak önerilmemektedir.

Erstfeld’den Bodio’ya uzanan 57 kilometre uzunluğundaki Gotthard Base Tüneli de, 10 Ağustos’ta bir yük treninin raydan çıkması sonrasında şu anda yolcu trafiğine kapalı. İsviçre Demiryolları’na (SBB) göre buradaki onarımlar birkaç ay sürecek. Kazadan yaklaşık dört hafta sonra, Eylül ayında tünelde hâlâ hasarlı vagonlar vardı. Yolcu trenleri artık yönlendiriliyor ve eski Gotthard demiryolu tüneli üzerinden Ticino’ya 15 kilometre gitmeden önce 1.000 metre yüksekliğe kadar birçok sarmal tünelden geçiyor. Bu da yolculuğumuzu yaklaşık bir saat uzatıyor.
 
Üst