Oscar 2024 – Berlinli Constanza Macras, “Poor Things” filminde Emma Stone'u dans ettirdi.

Beykozlu

New member
Yorgos Lanthimos'un yeni filmi “Zavallı Şeyler” on bir dalda Oscar'a aday gösterildi. Dansın bir Oscar'ı yok ama fantastik hiciv izleyen herkes Berlinli Constanza Macras'ın tasarladığı ikonik bir dans sahnesini hatırlayacaktır.

Bu şimdiden Macras ve Lanthimos arasındaki ikinci işbirliği oldu; Volksbühne'de bulunan koreograf, Oscar ödüllü “The Favourite” için oyuncular Rachel Weisz ve Joe Alwyn arasında barok kostümlerle bir dans savaşı yarattı. moda olan bir Rol oyunu bile vardı.


Günaydın Berlin
Bülten

Kayıt olduğunuz için teşekkürler.
E-postayla bir onay alacaksınız.


Lanthimos'tan “Poor Things”: Müzikten hayvani bir şekilde etkileniyor


Ama feminist Frankenstein hikayesi “Zavallı Şeyler”e dönelim: Kadın düşmanı Duncan (Mark Ruffalo), Bella (Emma Stone) ile dans ederken, Bella (Emma Stone) konuşması sırasında ayağa kalkar; müziğin seslerinden neredeyse hayvani bir şekilde etkilenir. Zıplayan, coşkulu, açık ağızlı, kolları yukarı kaldırılmış ve çok sayıda kendi etrafında dönen, kimin kimi etrafa fırlattığı tam olarak belli olmayan etkileyici bir dans ortaya çıkıyor.

Bella daha önce Viktorya dönemi Londra'sında hamile bir intiharı keşfeden ve doğmamış çocuğunun beynini ölen kadına yerleştiren çılgın bir bilim adamı (Willem Dafoe) tarafından yaratılmıştı. O zamandan beri Bella'yı tecrit altında tuttu. Artık Duncan'la birlikte dünyayı görüyor, hayatın tutkularını deneyimliyor ama her şeyden önce özgür iradesini buluyor.

Arjantin doğumlu ve 1995'ten bu yana başkentte yaşayan koreograf Macras, ana karakterlerin ilişkilerini önemli ölçüde değiştiren, çok tartışılan dans performansını Berliner Zeitung'a anlatıyor; sonuçta Bella'nın kordon kesme işlemi burada görünür hale geliyor.

“Zavallı Şeyler”deki balo sahnesinin koreografisini siz hazırladınız. Dansı oluşturmak için elinizde hangi materyal vardı ve hangi dans stillerini kullandınız?

Senaryoyu ilk olarak yönetmen Yorgos Lanthimos'tan aldım. Kendisiyle bir önceki filmi “The Favourite”de çalışmıştım, bu filmdeki bazı dans sahneleri de çok ikonik. Eserlerinde danslar bir durumdan doğar ve genellikle eğlenceli ve tuhaftır. Senaryoda şunlar yazıyordu: Bella karakteri (Emma Stone, not d. Kırmızı.) müziği duyar, ayağa kalkar ve dans etmeye başlar – Duncan Wedderburn (Mark Ruffalo, ed. Kırmızı.) onları kontrol etmeye çalışır. Temelde bir kavga ve dans yaratmam gerekiyordu.

Bella yetişkin bedenindeki çocuktur. Henüz tam olarak anlamadı, bu yüzden dans büyük ölçüde koordinasyonla ilgilidir. Çocuklar heyecanlandıklarında zıplamaya başlarlar – bu unsuru kullandım. Hikayenin yanı sıra “Lisbon” şarkısını besteleyen Jerskin Fendrix'in müziklerinden de ilham aldım. Bu nedenle adımların bir kısmı Portekiz halk danslarından ödünç alınmıştır.

Çalışmalarımda genellikle dansın hemen dans olarak algılanmamasını sağlamaya çalışıyorum.
Köstence Macras

Bella dans ederken Duncan'ı boynuna bağlıyor; bu zaten senaryoda var mıydı?

Hayır, sadece ikisi arasında bir çatışma var. Yorgolar fazla sahnelenmiş ve öngörülebilir şeylerden hoşlanmazlar. Bu çok iyi uyuyor; işimde sık sık dansın hemen dans olarak tanınmamasını sağlamaya çalışıyorum. Kafa kilidi olayı şöyle gelişti. Bir çocuk gibi davranıyor ve bazen hareketleri kendi vücudundan daha büyük oluyor ve bu nedenle bir çocuğun istemeden bir yetişkine zarar vermesi mümkün oluyor.


Constanza Macras 18 yaşından beri dansla ilgileniyor.Mehrdju Kıyısı


Dansın provası ne kadar sürdü?

Oyuncular iki hafta boyunca her gün üç saat prova yaptı. Bu bir sahne için uzun bir süre. Çekimler 2021 yılında pandemi döneminde gerçekleşti, çekimler için Budapeşte'ye gittim ve oradaki bir stüdyoda çekildi. Hem dans sahnesinin hem de sonraki tartışma sahnesinin koreografisini ben yaptım. Bu, ekip için toplam iki günlük çekim demekti.

Emma Stone'un “La La Land”deki rolünden dolayı zaten dans deneyimi var. Bunu sette fark ettiniz mi?

Vücut kontrolü konusunda çok iyi, sonuçta olağanüstü bir oyuncu. Tipik bir dansçı olduğunu söyleyemem ama çok çabuk öğreniyor ve hareketleri kendinden emin görünüyor. Aynı zamanda güçlü bir müzik anlayışına sahip ve ritmi tutabiliyor. Ancak koreografi için onlara bir zaman sıralaması vermedim, sayılmasını istemedim.

Ana oyuncularla aynı anda dans pistinde dans eden figüranlarla koordinasyon nasıl çalıştı?

Figüranların kulaklarında bir düğme vardı çünkü profesyonel dansçı değillerdi ve İngilizce konuşmuyorlardı. Her adımda asistanımın 15 saat boyunca Macarca aktardığı bir isim vardı. Bu, figüranların Emma Stone ve Mark Ruffalo ile aynı anda tek ayak üzerinde dans edebileceği anlamına geliyordu.


Kişiye

Constanza Macras Buenos Aires'te doğdu ve burada dans ve moda eğitimi aldı. Ayrıca dans eğitimlerine Amsterdam ve New York'ta devam etti. 1995'ten beri Berlin'de yaşıyor ve 1997'de Ballhaus Naunynstraße'deki performanslarıyla ilk dans topluluğu tamagotchi Y2K'yı kurdu. 2003 yılında nihayet çalışmalarında dans, metin, canlı müzik ve filmi bir araya getiren bir topluluk olan DorkyPark'ı kurdu. Macras ve şirketi halihazırda Berlin Schaubühne, Hebbel am Ufer (HAU) ve Düsseldorf Schauspielhaus'ta çalıştı. Macras şu anda Rosa-Luxemburg-Platz'daki Volksbühne'de DorkyPark'ta yaşıyor.

Yönetmen Yorgos Lanthimos, 2006'da Macras'ın yönettiği bir oyunu izledi.


Yorgos Lanthimos ile işbirliği nasıl ortaya çıktı?

2006 yılında Schaubühne yönetmeni Thomas Ostermeier'le birlikte Shakespeare'in “Yaz Gecesi Rüyası”nı Atina'da sahneledim. Yorgos bu performansı gördü ve bana daha sonra internetten yaptıklarımı takip ettiğini söyledi. Daha sonra bana birlikte çalışmamız gerektiğini söyledi. Yıllar sonra – 2017 – “Favori”nin zamanı gelmişti.

Onun işiyle zaten bağlantım vardı, ilk başta bunun farkında değildim. Berlin dans topluluğum DorkyPark'ta uzun süredir dansçı olan ve aynı zamanda “Yaz Gecesi Rüyası”nın bir parçası olan Hyoung-Min Kim, “Dogtooth” adlı filmine hayran kalmıştı. Sonunda bir proje için kullanmak istediği bir dans sahnesi de var. Onun dans etme şekline hayran kaldım, o zamanlar “Dogtooth”u bile izlememiştim. Daha sonra Yorgos beni aradı, büyük bir tesadüf oldu.

Genellikle yalnızca sahne için çalışıyorsunuz; Lanthimos'la çalışmanın nesine değer veriyorsunuz?

Kendisiyle çalışan insanlar için alanlar yaratır. “The Favourite” setine geldiğimde çalışmamı zaten ekibe göstermişti ve bunu çok yardımsever buldum. Yorgos insanların birbirini bulmasını sağlıyor ve bunda çok fazla sihir var.

Berlin tekno sahnesiyle dünyaca ünlüdür. Eserlerinizde elektronik müzik de kullanıyor musunuz?

Evet elektronik müzikle çalışıyorum. Bu yıl Venedik Bienali'nde de sergisi olan Alman sanatçı Robert Lippok'la sık sık işbirliği yapıyorum. Alman elektronik müziğinin öncüsüdür ve Berghain Panorama Bar'ın yanı sıra müzelerde de çalmaktadır.

Constanza Macras, şirketi DorkyPark ile birlikte Volksbühne'de “Drama” ve “Gelecek” dans gösterilerini sahneliyor. Shakespeare karışıkları ve revüleri de dahil olmak üzere klasik dramalar arasında çılgın bir yolculuk olan “Drama”nın bir sonraki performansı 11 Mart'ta saat 19.30'da gerçekleşecek. Sanki sonsuza kadar 80'lerde sıkışıp kalmış bir kulüptelermiş gibi. Her iki dans etkinliğinin biletleri hâlâ mevcuttur.
 
Üst